bojo написа:
Ангеле, сигурно ги пишеш тези неща, понеже те е яд, че те бих първите два дни на Shumen XC - Open, като за първо мое състезание
това не е честно! измама! спукано гърне! ти летиш с крило източеност 6,2 истинска ХЦ машина и със сбруя чувал и си тръгнал да се мериш с мен - аз летя с лежерно, приятно, чудесно крилце 5,3 с много добър глайд, но в никакъв случай не замислено, като ХЦ перформанс клас. Крило с което мога да се оправям перфектно. Летенето има фактор случайност/късмет - мощен играч. Да се отрежат два или един дни и да се обясняват некви неща е несериозно. Това аз съм го измислил - проблемът е че да работи трябва да го обясняваш на пилот с по-висок клас крило. Интересно е че някои пилоти и то добре представящи се вързват и страдат
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
(много ме е яд, за една бройка и щях да си изкарам боя
http://shumen-xc.org/shumen-xc-open-2014/results/task3/task_result.html). За мене най-важното е успехат в дългосрочен план - под успех има в предвид да не се пребие човек. А това става ясно чак на края, когато пилота реши да се пенсионира - прецени, че възрастта му вече не му позволява... Така, че малко си избързал да се хвалиш.
Винаги трябва да се гледа комбинация крило/пилот, но ида се отчита и риска който се носи и случайността - крайния резултат е красноречив. Тази година на всяка една от задачите победителя е различен. Победителя на състезанието не е печелил задача. Победителя от миналата година (и то спечелил всичките задачи, че и рекорд ще ми поставя - смешник) е на седмо място. Това, което го няма в резултата е риска, който са носили отделните пилоти. Ако някак си риска и късмета и перформанса на крилата можеше да бъдат добавени/извадени, то безспорно аз щях да съм на първо място, завинаги! А до година ще ви смачкам сичките!
Сега ще ти обясня моя прочит на твоя инцидент:
Ти летиш крилоо DHV safety class 5
http://www.dhv.de/db3/muster/safetyclass/id/-2592 най-най.
което означава крило с много високи изисквания спрямо пилота - бързина и точност на рекциите. Това се постига с целенасочено обучение и тренироваки - сив курсове, софт акро оп време на време, четене на книжки и т.н.
Какво става ако това не е така - ами тея крила може и да не възстановят сами или да им трябва прекалено много височина а то да няма.
Конкретно по товя инцидент. Убав челен колапс, ти не го овладяваш - ("обрах крилото" - това е пасивна реакция, челния колапс има три фази - всяка изисква нещо си, при товйто крило е задължителна адеквтна пилотска реакция - просто такова крило си си земал) - следва каскада - асиметрично кълване при което следва асиметричен колапос - ти не го овладяваш - следва насукване с затворена част от крилото - ти не реагираш - при тая ситуация трябва да се търси пълен срив и от там разсукване - следва спирала и запасне, което е добре.
Не ме разбирай погрешно, но просто на тебе на този етап ти липсват умения - не талант и способности. С времето ти най-вероятно ще ги придобиеш, но си иска време. Сеа представи си, че тренираш тенис на корт една година и си супер талантлив и надарен. Отиваш на играеш с Гришата - ами ще те размаже. това не означава нищо - просто въпрос на време и тренировки. Проблема при летенето е, че след мача в който са те размазали не винаги се отива в съблекалнята и на бира - има и други опции.
Преди да спориш с мен и DHV имай в предвид, че аз вярвам, че човек може да учи от други пилоти с повече опит или просто минали по друг път. Някои хора си представят (особено като са в банята), че пилотите в DHV са някви дградилрали счетоводители некадърници. Това не е точно така. Ето едно видео за един тест пилот (зад тестовете не ДХВ седи екип не само тоз младеж)
http://vimeo.com/80373226този младеж се занимава и с обучение по- безопасност - инструктур. Обяснява, че преди години имал инцидент - паднал си в купула, запасния му се отворил. След този инцидент тотално променил отношението си към летенето.
Ти след твоя инцидент като гледам нищо няма да промениш? Ша слушаш Пунчев.
Пунчев пусни едно видео да видим как праиш САТ?
Аз мисля скептично позитивно. Надявам се да се виждаме дълги години по стартовете.
Не виждам какво си се хванал за тая кариера.