http://www.xcmag.com/2012/07/dustin-mar ... -zapata-4/Дъстин Мартин е фирмен пилот на Willswing, крилото му е T2C, а Джон Дуранд е фирмен пилот на Мойес, лети с Moyes Litespeed RX. И двамата са много добри, Дъстин отдавна го гонеше този рекорд, преди имаше 410 мили, но не можа да го подобри. Сега са летели заедно и са направили финалния глайд заедно, но Дъстин е надлетял Джони на качество, кацайки 3-4 км по-далеч. Крайния резултат ще бъде ясен когато се разгледат подробно траковете, защото се засича от точката на откачане от влека, и не е ясно кой къде се е откачил. Знае се че Джон е тръгнал 10 мин по-късно, т.е. е летял по-бързо, докато Дъстин е летял по-бавно, но по-далече. Няма да се учудя ако се окаже че Джони е имал по-лошо качество заради многото уреди и Go-Pro камера, с която тои обича да си прави филмчета наживо....докато Дъстин изпилва всяко стърчащо нещо по крилото си, само и само да постигне максимално качество...последно беше запилил главата на бутона на пип-пина си, и беше увил всичко с тиксо за повече аеродинамика .За рекорда има голяма заслуга също и метеоролога Гари Особа, който следи условията и им препоръчва маршрута, който този път е бил леко различен от пътя на Манфред преди години. Скоростта на вятъра е била голяма, от сорта на 17м/с във височина, но без да накъсва термиките поради равния терен...
Реалното качество спрямо земята е било нещо от сорта на 1:45..така че тези 3-4 км реално са много малка разлика, но все пак факта е че Дъстин е бил по-аеродинамичен, тъй-като са тръгнали буквално от една височина на финалната права, можели са да се хванат ръка за ръка, казва друг пилот който лети с тях за рекорд на крило с единична повърхност (Фалкон)
Силните дни в Запата продължават, ще има условия още няколко дена, но проблема с тези рекордни дистанции е че веднъж пуснеш ли се за 7-800 км, после връщането е толкова бавно че не можеш да летиш веднага на другия ден ( да не говорим за умората след 11 часов полет). Така че играта е малко рулетка, кой ден да избереш, за да не се прецакаш, щото на другия ден може друг пилот да пролети повече. Имали са и строб светлини, за да имат право легално да кацат 30 мин след залез слънце.
http://www.willswing.com/blogs/PilotBlo ... fault.aspx