Sel,
има толкова двусмислени и противоречящи си неща в България,че е много трудно да се каже кое е вярно,и кое не е.В пространство G според интерпретацията в БГ,преди да летиш трябва да пуснеш полетен план,а не просто да уведомиш някой.Полетния план най-общо казано както знаеш е:
кой си,какво караш,кога ще го караш,откъде до къде отиваш.
Всичко това е добре ако си регистриран.А ако не си,както е при летящите неща до 120 кг структурна маса(индивидуално летателно средство,да речем парапланер) ,какво правим?Как да пусна полетен план,в който трябва да кажа кой и какво съм,като нямам регистрация?Просто се обаждам и казвам ''аз съм Иванчо и ще летя на Боровец с Метла'' ?Или трябва всички парапланери да ги регистрираме като самолети?
Парапланеристите от БНАК уж си издействахме от РВД, да можем временно да си отделяме някои зони с телефонно обаждане.Като цяло странно решение.Напрактика всеки може да се обади.Ами какво става ако летя извън тези зони и все още съм в ''G'' -дали може?.Ами ако летя на едноместна мотоделта,под 120кг,неподлежаща на регистрация и не съм член на БНАК мога ли да летя в ''G''?Мога ли въобще да летя? Какво да кажа като се обадя?
Казваш в Европа е по-сложно,може би е така,но е ясно.Там никой парапланерист не се обажда на никой,а просто спазва ограниченичята,защото има ясни правила и карти. Ти виждал ли си карта на
ниското въздушно пространство на България?Аз не съм и нещо не мога и да намеря.Такава карта трябва да е достъпна до всеки,за да знае къде може да се лети и къде не.И нямам предвид карта на районите около летищата с подходите и коридорите на самолетите,а такава на цяла България,ниско долу. За какво говорим,според мен РВД и ГВА не знаят кое какво е близко до земята.Ако бъркам нека някой да покаже такава карта