bogisan написа:
Здравейте на всички имам един въпрос към по-разбиращите каква е идеята да се монтира двигателя на мотоделти и паратрайкове с цилиндрите надолу???/ според мен така е по лошо защото маслото което е по цилиндрите се отича долу и умокря свещите и това прави двигателя да не пали и се налага да се свалят свещите и да се чистят
някой от вас ще кажат че така се сваля центъра на тежеста по надолу но според мен тежката част на двигателя е коляновия вал а той е в картера а да се слага с картера нагоре не го разбирам
предварително благодаря на всички който ще се опитат да ми обеснят това а и предполагам и на много други
Здравей колега. Повечето конструктори се стремят да свалят центъра на тежестта на трайка ниско за да е по стабилен на земята
в моментите на излитане и кацане. При обърнат двигател, първо коляновия вал слиза с около 16 см надолу а отделно и цилиндри и бутала висят отдолу, което съществено смъква надолу и центъра на тежестта.
Има и друг момент ,който се гони при конструирането. Това е вектора на тягата на винта да е максимално близо или да минава през центъра на тежестта на трайка. А центъра на тежестта най лесно може да го намериш ако вкараш цялата конструкция в някаква кад програма, например solidworks.
Относно паленето с главите надолу,ако ротакса е с нормална компресия няма абсолютно никакви проблеми.
При първото дръпване на стартера компресията издухва маслото от свещите и при второто пали.
Симо от flyair може да ти даде доста съвети за обърнатия монтаж на ротакс.
Аз лично предпочитам да е с главите нагоре.
Успех в конструирането.