Митак, прочети ми пак мнението, за да разбереш защо съм зачекнал баш скайномад. После наблегни на думата "пример защо НЕ трябва да слагаме всички под общ знаменател".
Към Иво:
Не съм аз човека, който ще твърди кой метод е по-правилен, защото не съм инструктор, но се радвам, че в крайна сметка се стигна до тази дискусия, защото по стартове съм слушал различни хора да говорят точно срещу тази практика.
За съжаление тия хора няма да надигнат глава и да си изкажат мнението, защото ще си влошат отношенията с вас. Аз, за разлика от тези хора си изказвам мнението, защото предпочитам да съм честен, от колкото да си мълча, пък било то и с риск да ме гледате на криво после.
Съгласен съм до някъде и с плюсовете и с минусите, които си дал.
Това, което аз искам да кажа е, че в същност това е точно БИЗНЕС модел.
Модел за изкарване на пари.
Точно както ти го каза - ти го виждаш, че не става за пилот, ама си вършиш работата, за да му вземеш парите. Натам да си троши главата, ти си си измил ръцете.
И пак казвам - не приемай тия неща лично, това ти е работата просто, за това ти плащат.
Аз екипировката си я купих на 9-я месец от обучението ми само защото исках да свикна на мое крило докато съм пред погледа на инструкторите ми.
Летене, както и всичко останало, се учи с практика. Не можеш да отречеш, че е по-добре ученика да направи тия 40-50 полета в ламинарни условия под погледа на инструктора си, от колкото сам. Защото сам знаеш, че той, за да ги направи тия 40-50 полета, от тия 40-50 в ламинарни условия ще са 10, защото летящите ходим да летим заедно и никой, който може да лети, няма да търси хвър-кац, а ще търси летене. Съответно този ученик ще се набие в най-големия кючек, или в най-добрия случай, ще лети с някой консервативен човек, който лети на ламинарка на Расник (примерно).
Относно отказването - точно дългосрочното обучение отказва хората с по-малко желание, защото в един момент им писва да катерят баира пеша по 5 пъти на ден за един хвър-кац.
Както ти казах, мен никой не ме е карал да си купувам екипировка, обучението се извършва с клубна такава. Трябваше да си я купя след курса, ако исках да продължа да летя.
Разликата е в личното отношение. Сам казваш, че на един му стигат 6 дни (не знам какъв капацитет ще е тоя човек), а на друг - не. Ти го виждаш, осъзнаваш, че е опасно да му кажеш, че е завършил курса, но не можеш да направиш нищо, не можеш да продължиш да се занимаваш с него, защото шефа ти ще те пита "защо си губиш времето с него, аз за това ли ти плащам?".
Примамливото на вашия курс е точно краткия срок. Вие един вид "обещавате" на човека, че за 6 дни ще може да лети. Това е ужасно примамливо и ако аз не се бях свързал с познат, който лети, щях сигурно и аз да съм ваш ученик. Човек освен пари за курса инвестира и време, а колкото по-малко е то - толкова по-евтин му излиза целия курс. Съответно и ученика, като види, че не става чеп за зеле от него, ще си каже "абе айде, платил съм го тоя курс, ще изтърпя още 3 дена, после тоя няма да ми пили на главата". И да, нито него, нито мен, нито пък Сульо, който е решил да си спести и тия 700лв (примерно) някой може да го спре да си купи крило и да си мисли, че може да лети. Там е проблема в България - лицензите ги има само на хартия, никой не ти го иска. Аз моя май си го изкарвам за самочувствие, за да знам какво знам.
За 86-ти път казвам - нищо лично - останал съм само с добри впечатления от теб и Ники, изглеждате ми умни хора с МНОГО знания в летенето.
Примера със скайномад го дадох, защото само този клуб знам, че е с такъв курс на обучение. Към това се доближават и sky-camp, но при тях курсовете са по 9 дни.
Айде шибайте минуси сега, а аз ще ги сложа там, където им е мястото
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)