Здрасти,
и аз бях там ( горе на старта ) , но аз не излетях
Само мога да кажа, че за две години от както летя не съм виждал толкова инциденти и хора които буквално да се разминат на метър два с фаталния край.
Условията бяха следните: Основен вятър запад, дори на моменти северозапад. Естествено равнината си работеше и даваше челни пориви. Беше и много термично.
Според мен проблемът беше, че повечето пилоти излитаха от ниско и веднага се оказваха зад реброто, което е западно от старта - т.е. в ротора.
Но общо взето почти нямаше пилот, които при излитането си да нямаше някакъв проблем.
Странното е че имаше опитни пилоти, които обясняваха на доста висок глас, че не трябва да се излита от ниското и не трябва да се лети зад реброто, но въпреки всичко имаше пилоти които до последно излитаха точно от там и се набиваха в ротора.
Общо взето качванията бяха на всякъде.
Към 16 часа долу на поляната за кацане усили западния вятър и над самата поляна е станало много турболентно. По станциите многократно беше съобщавано да не се каца на поляната до лифта, защото точно там станаха някои от придървяванията. Тогава осъзнах колко е важно да имаш станция докато си във въздуха.
Общо взето това е май. Но наистина беше доста силен ден.
Дано някои от опитните пилоти обясни по-подробно условията и причините за толкова много инциденти.
Само да допълня, че имаше едно момче, което излетя с едно розово крило, явно много старо. Това момче лично според мен живее втори живот след вчера, и ако иска да лети (както явно е) просто трябва това крило да го направи на лентички за ветропоказатели и да си вземе читаво крило.
Определено обаче беше хубаво това, че имаше много пилоти от цяла България ( долу на паркинга нямаше място почти - от коли )