Извинете за лаическите въпроси и вероятно грешната терминология - поправяйте неточностите
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Съвсем съзнателно отделям мотоделтата от делтапланерът, защото има съществени разлики, а мен ме интересува мотоделтата.
След известен брой излитания забелязах, че трапеца сам се избутва напред, когато наберем достатъчно скорост. Сигурно Ви е смешно на "откритието", ама не бях чел за това:)
Разочарован съм обаче от неумението ми да поддържам курса. И докато делтата е учудващо стабилна във вертикален план(трапеца заема някакво равновесно положение сам), в хоризонтален план е кошмар за мен, когато трябва да летя по права - непрекъснато се опитва да избяга наляво или надясно. А ако има и турбуленции ....
Оказа се, че в тихо време не мога да улуча пистата
Чета за устойчивостта в хоризонтален план и споменатите фактори са:
1. Масата*разстоянието окачени на крилото
2. Двустенният ъгъл между полукрилата(dihedral). Колкото краищата на крилата са по-високо от кила, толкова по-устойчива трябва да е делтата. И съответно с по-ниско качество на крилото.
Тъй като количката е с фиксирани параметри(височина, маса), изглежда може да се влияе на устойчивостта чрез двустенният ъгъл - т.е. да се отпуснат въжетата от трапеца към бедрата. Вярно ли е това, и с колко е нормално да се отпуснат - 5см, 10см, 20см? или на стъпки?
Технологичните съвети също са много важни за начинаещият - може ли с карабинери да се отпускат/регулират, т.к. въжетата вече са на размер? И всичко друго, за което се сетите.
Разбира се, ще отида при човек с опит, но ме ръчка отвътре да знам нещата, и да мога и сам да се справям.
Целта ми е да имам лесна за управление мотоделта. Това, че ще лети бавно не е фактор, даже още по-добре:) Нито рекорди ще се поставят, нито искам да съм кой-знае какъв пилот:)