SkyNomad
http://www.forum.skynomad.net/

Сопот 04.09
http://www.forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=11096
Страница 1 от 1

Автор:  Милен [ Пон Сеп 05, 2022 9:54 pm ]
Заглавие:  Сопот 04.09

Сутринта в 9.00 се качихме 5 тандема и Бо. Старта беше в облака, базата на 19-ти стълб, видимост около 20 м.
С Бо се приготвяхме да излетим, той щеше да е първи. Коментирах, да не въртим в облака - имахме случка с него преди 2 седмици,летях с тандема и ме изненада в един облак /бях първи вътре/ добре, че има силен глас :)))
Бяхме в най-горната част на Ю старт.
Бо излетя и след секунди откъм лифта се чу късо съединение на високото напрежение -20 kv.
На старта настъпи гробна тишина. Някой каза Бо. Хукнахме към лифта.След няколко секунди се чу още едно късо.
На Бо му нямаше нищо, беше се ударил в жиците - /до западния ръкав/ с връвите и те направили късото.В следващите секунди плата се навъртял на жиците.Бо тупнал на един крак на земята - каза "както при предните ми инциденти /мисля, че спомена 3/.
Ядосваше се, че няма да има крило да лети /после го кайтваха на поляната, има за смяна колани и върви.Плата в ОК.
Добре, че крилото се свали лесно, и жиците бяха ОК. Беше спрял тока в няколко села, лифта и хижа Добрила.
Причината- излита с телефон и уреда закрепен за телефона.И двете устройства включени и показващи посоката. В момента на старта уреда пада от телефона. Грешката му, че вместо да продължи полета следвайки посоката показвана от телефона се навежда на дясно за да вдигне падналия уред. В момента в който го вдига, вижда посока - З В следващата секунда усеща 20kv. Извадил е и малко късмет, че жиците са го спрели , след секунда без тях е следвал челен удар в скалите.

Автор:  bo_ [ Вто Сеп 06, 2022 7:40 am ]
Заглавие:  Re: Сопот 04.09

Извадих МНОГО късмет, че купола бе над жиците, точно на мястото на инцидента в момента нямаше никаква мъгла, защитата от късо съединение между жиците сработи моментално, преди да стъпя на земята, защото и крило и върви и аз бяхме достатъчно влажни.. Ако ги нямаше жиците 50/50 беше дали ще прелетя ръба или ще се разбия в него.

Грешки:
1. Излитам при видимост под 10м.
2. Вместо да се концентрирам и извадя само механичния компас, извадих и закрепих и телефона, за да гледам къде ще ми е кацалката. Можеше да го извадя след като се отдалеча доволно от склона.

Не ме притесняваше толкова състоянието на крилото - след второто късо бях го отписал - повече ме притесняваше, че на фона на всички бедствия в района станах причина да спре тока и на лифта и няколко села и реално нямаше кой да оправи проблема скоро. Нямаше и черен път, един верижен трактор се видя от лифта спрял по средата пред камара от камъни. Коритото на реката беше изместено, вероятно и повечето планински пътеки вече ги няма след пороите.
Подозирах, че крилото се е разтопило и залепило хубаво жиците и няма как да се свали без 10 метрова стълба, за да се освободят жиците и да се възстанови електрподаването. За щастие, след като потвърдиха от енергото, че е изкл електрподаването за 2-3 мин само с дърпане успях да го сваля, освободих жиците, видимо по тях нямаше нараняване от късото съединение и след няколко минути заработи и лифта и всичко си продължи както беше преди да излетя. Първите тандеми излетяха около 12ч, добре че инцидента ми отказа Милен, че вярно се готвеше и той да излети.

Страх ме беше да не излети преди мен и затова не изчаках да се проясни малко. Страх ме беше да не падне базата ниско и да не мога да намеря кацалката. Страх ме беше, че няма да се вижда кацалото и затова грешно дадох приоритет на телефона пред компаса. А още долу бях с усещането, че преди 12 няма да може да се лети безопасно, но бях пръв на лифта.. Преди да излетя помолих Ицо и пасажерите да се преместят защото дори те не се виждаха от средата на старта и извиках силно 'Нека силата бъде с мен!'. Добре я призовах, защото определено всичко това можеше да има много по-тежък край от спрял ток за 20-30 мин и три повредени А-линий...

Автор:  Милен [ Вто Сеп 06, 2022 8:16 am ]
Заглавие:  Re: Сопот 04.09

Случката не отказа мен, а пасажерите :)))

Автор:  Topuzov [ Сря Сеп 07, 2022 8:18 pm ]
Заглавие:  Re: Сопот 04.09

"Сутринта в 9.00 се качихме 5 тандема и Бо. Старта беше в облака, базата на 19-ти стълб, видимост около 20 м."

Смущаващо за мен. Това, че Бо не си сложил правилния уред е подробност на фона на пренебрегването на не-ставането за летене.

Автор:  Милен [ Чет Сеп 08, 2022 6:12 am ]
Заглавие:  Re: Сопот 04.09

Topuzov написа:
"Сутринта в 9.00 се качихме 5 тандема и Бо. Старта беше в облака, базата на 19-ти стълб, видимост около 20 м."

Смущаващо за мен. Това, че Бо не си сложил правилния уред е подробност на фона на пренебрегването на не-ставането за летене.

Ми тя -базара се вдига с напредването на деня. Не знаеш ли? Пилотите стоят, чакат. Аз излитане защото започва да мирише на някакви треви!!!

Автор:  Милен [ Чет Сеп 08, 2022 6:41 am ]
Заглавие:  Re: Сопот 04.09

Между другото, когато летях в началото, винаги имах по 3 устройства за посоката -GPS, механичен кръгъл компас -топка -закачен на якето, точно под брадата и видим винаги.Часовника беше само в краен случай.
Ако се окажеш в облак и не е дебел, се вижда слънцето, на Сопот се чува лифта при излитането - също помага. Този ден лифта спря, слънцето не се виждаше, чуваше се форсиране на коли откъм пистата- в краен случай също е ориентир

Автор:  bo_ [ Чет Сеп 08, 2022 6:55 am ]
Заглавие:  Re: Сопот 04.09

Topuzov написа:
"Сутринта в 9.00 се качихме 5 тандема и Бо. Старта беше в облака, базата на 19-ти стълб, видимост около 20 м."

Смущаващо за мен. Това, че Бо не си сложил правилния уред е подробност на фона на пренебрегването на не-ставането за летене.


Да, точно това отчитам като грешка номер едно, въпреки че имам над 5 излитания и успешни полети от същия старт при подобни условия. Всъщност при толкова лоша видимост, под 10м, това ми беше второто, но предишния път компаса беше фиксиран и видим още от началото на полета.

Автор:  angel_sim2 [ Пет Сеп 09, 2022 10:45 am ]
Заглавие:  Re: Сопот 04.09

bo_ написа:
Topuzov написа:
"Сутринта в 9.00 се качихме 5 тандема и Бо. Старта беше в облака, базата на 19-ти стълб, видимост около 20 м."

Смущаващо за мен. Това, че Бо не си сложил правилния уред е подробност на фона на пренебрегването на не-ставането за летене.


Да, точно това отчитам като грешка номер едно, въпреки че имам над 5 излитания и успешни полети от същия старт при подобни условия. Всъщност при толкова лоша видимост, под 10м, това ми беше второто, но предишния път компаса беше фиксиран и видим още от началото на полета.

Много е трудно, човек да бъде едновременно истински мъж и истински пилот. Много малко хора успяват.
Ще пиша в друг пост кои са тези пилоти истински мъже в маняна като се пенсионирам.
Истинските мъже си личат обаче :)
https://youtu.be/J3DB3U2d0YI

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/