SkyNomad http://www.forum.skynomad.net/ |
|
Сопот 04.09 http://www.forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=11096 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | Милен [ Пон Сеп 05, 2022 9:54 pm ] |
Заглавие: | Сопот 04.09 |
Сутринта в 9.00 се качихме 5 тандема и Бо. Старта беше в облака, базата на 19-ти стълб, видимост около 20 м. С Бо се приготвяхме да излетим, той щеше да е първи. Коментирах, да не въртим в облака - имахме случка с него преди 2 седмици,летях с тандема и ме изненада в един облак /бях първи вътре/ добре, че има силен глас )) Бяхме в най-горната част на Ю старт. Бо излетя и след секунди откъм лифта се чу късо съединение на високото напрежение -20 kv. На старта настъпи гробна тишина. Някой каза Бо. Хукнахме към лифта.След няколко секунди се чу още едно късо. На Бо му нямаше нищо, беше се ударил в жиците - /до западния ръкав/ с връвите и те направили късото.В следващите секунди плата се навъртял на жиците.Бо тупнал на един крак на земята - каза "както при предните ми инциденти /мисля, че спомена 3/. Ядосваше се, че няма да има крило да лети /после го кайтваха на поляната, има за смяна колани и върви.Плата в ОК. Добре, че крилото се свали лесно, и жиците бяха ОК. Беше спрял тока в няколко села, лифта и хижа Добрила. Причината- излита с телефон и уреда закрепен за телефона.И двете устройства включени и показващи посоката. В момента на старта уреда пада от телефона. Грешката му, че вместо да продължи полета следвайки посоката показвана от телефона се навежда на дясно за да вдигне падналия уред. В момента в който го вдига, вижда посока - З В следващата секунда усеща 20kv. Извадил е и малко късмет, че жиците са го спрели , след секунда без тях е следвал челен удар в скалите. |
Автор: | bo_ [ Вто Сеп 06, 2022 7:40 am ] |
Заглавие: | Re: Сопот 04.09 |
Извадих МНОГО късмет, че купола бе над жиците, точно на мястото на инцидента в момента нямаше никаква мъгла, защитата от късо съединение между жиците сработи моментално, преди да стъпя на земята, защото и крило и върви и аз бяхме достатъчно влажни.. Ако ги нямаше жиците 50/50 беше дали ще прелетя ръба или ще се разбия в него. Грешки: 1. Излитам при видимост под 10м. 2. Вместо да се концентрирам и извадя само механичния компас, извадих и закрепих и телефона, за да гледам къде ще ми е кацалката. Можеше да го извадя след като се отдалеча доволно от склона. Не ме притесняваше толкова състоянието на крилото - след второто късо бях го отписал - повече ме притесняваше, че на фона на всички бедствия в района станах причина да спре тока и на лифта и няколко села и реално нямаше кой да оправи проблема скоро. Нямаше и черен път, един верижен трактор се видя от лифта спрял по средата пред камара от камъни. Коритото на реката беше изместено, вероятно и повечето планински пътеки вече ги няма след пороите. Подозирах, че крилото се е разтопило и залепило хубаво жиците и няма как да се свали без 10 метрова стълба, за да се освободят жиците и да се възстанови електрподаването. За щастие, след като потвърдиха от енергото, че е изкл електрподаването за 2-3 мин само с дърпане успях да го сваля, освободих жиците, видимо по тях нямаше нараняване от късото съединение и след няколко минути заработи и лифта и всичко си продължи както беше преди да излетя. Първите тандеми излетяха около 12ч, добре че инцидента ми отказа Милен, че вярно се готвеше и той да излети. Страх ме беше да не излети преди мен и затова не изчаках да се проясни малко. Страх ме беше да не падне базата ниско и да не мога да намеря кацалката. Страх ме беше, че няма да се вижда кацалото и затова грешно дадох приоритет на телефона пред компаса. А още долу бях с усещането, че преди 12 няма да може да се лети безопасно, но бях пръв на лифта.. Преди да излетя помолих Ицо и пасажерите да се преместят защото дори те не се виждаха от средата на старта и извиках силно 'Нека силата бъде с мен!'. Добре я призовах, защото определено всичко това можеше да има много по-тежък край от спрял ток за 20-30 мин и три повредени А-линий... |
Автор: | Милен [ Вто Сеп 06, 2022 8:16 am ] |
Заглавие: | Re: Сопот 04.09 |
Случката не отказа мен, а пасажерите )) |
Автор: | Topuzov [ Сря Сеп 07, 2022 8:18 pm ] |
Заглавие: | Re: Сопот 04.09 |
"Сутринта в 9.00 се качихме 5 тандема и Бо. Старта беше в облака, базата на 19-ти стълб, видимост около 20 м." Смущаващо за мен. Това, че Бо не си сложил правилния уред е подробност на фона на пренебрегването на не-ставането за летене. |
Автор: | Милен [ Чет Сеп 08, 2022 6:12 am ] |
Заглавие: | Re: Сопот 04.09 |
Topuzov написа: "Сутринта в 9.00 се качихме 5 тандема и Бо. Старта беше в облака, базата на 19-ти стълб, видимост около 20 м." Смущаващо за мен. Това, че Бо не си сложил правилния уред е подробност на фона на пренебрегването на не-ставането за летене. Ми тя -базара се вдига с напредването на деня. Не знаеш ли? Пилотите стоят, чакат. Аз излитане защото започва да мирише на някакви треви!!! |
Автор: | Милен [ Чет Сеп 08, 2022 6:41 am ] |
Заглавие: | Re: Сопот 04.09 |
Между другото, когато летях в началото, винаги имах по 3 устройства за посоката -GPS, механичен кръгъл компас -топка -закачен на якето, точно под брадата и видим винаги.Часовника беше само в краен случай. Ако се окажеш в облак и не е дебел, се вижда слънцето, на Сопот се чува лифта при излитането - също помага. Този ден лифта спря, слънцето не се виждаше, чуваше се форсиране на коли откъм пистата- в краен случай също е ориентир |
Автор: | bo_ [ Чет Сеп 08, 2022 6:55 am ] |
Заглавие: | Re: Сопот 04.09 |
Topuzov написа: "Сутринта в 9.00 се качихме 5 тандема и Бо. Старта беше в облака, базата на 19-ти стълб, видимост около 20 м." Смущаващо за мен. Това, че Бо не си сложил правилния уред е подробност на фона на пренебрегването на не-ставането за летене. Да, точно това отчитам като грешка номер едно, въпреки че имам над 5 излитания и успешни полети от същия старт при подобни условия. Всъщност при толкова лоша видимост, под 10м, това ми беше второто, но предишния път компаса беше фиксиран и видим още от началото на полета. |
Автор: | angel_sim2 [ Пет Сеп 09, 2022 10:45 am ] |
Заглавие: | Re: Сопот 04.09 |
bo_ написа: Topuzov написа: "Сутринта в 9.00 се качихме 5 тандема и Бо. Старта беше в облака, базата на 19-ти стълб, видимост около 20 м." Смущаващо за мен. Това, че Бо не си сложил правилния уред е подробност на фона на пренебрегването на не-ставането за летене. Да, точно това отчитам като грешка номер едно, въпреки че имам над 5 излитания и успешни полети от същия старт при подобни условия. Всъщност при толкова лоша видимост, под 10м, това ми беше второто, но предишния път компаса беше фиксиран и видим още от началото на полета. Много е трудно, човек да бъде едновременно истински мъж и истински пилот. Много малко хора успяват. Ще пиша в друг пост кои са тези пилоти истински мъже в маняна като се пенсионирам. Истинските мъже си личат обаче https://youtu.be/J3DB3U2d0YI |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |