Viper_Weasel написа:
Angel_Sim написа:
Още, нещо, което никой не е обяснил.
На практика това е заключителното действие довело до инцидента, финалния щрих.
Въпроси?
И следователите не си позволяват толкова категорични констатации особенно като не са свидетели!
И понеже аз гледах - в случая не се касаеше за проблем с градиента, градиента на вятъра беш слаб а и височината от която крилото снижи не предполага значителен или рязък градиент.
Крилото не пропадаше в режим на парашутиране и изобщо не изпарашутира до земята.
Крилото пропадна с намален ъгъл наатака и набор на скорост.
Майко, това е още по-зле ако е така. Това означава, че го докарал до пред срив и после го е пуснал. Ако е имал още малко височина е щяло да бъде с още по-размазваща скорост. Никога не правете така - това се учи още при първите полети и е много важен урок.
Противоречиш си! Виж долу (слаб градиент - предишния ти пост - добре изразен). Противоречиш и на описанието на тандемния пилот провел полета.
Как може да кажеш, че заход с 2/3 отпуснати тримери е нормален? Как въобще си видял тримерите?
Вски френски, швейцарски, английски сартифициран тандемен пилот изпълнява всеки път стандартен заход за кацане (който не е 2/3 отпуснати тримери). Причината е, че теорията и пркатиката показват, че това е най-адекватно на рисковете и неизвестните съпътстващи всяко едно кацане.
Естествено все пак ние живеем в БГ. Тука всеки си има негов "най-правилен" начин на кацане.
Ако направим паралел с истинската авиация - там е много ясно дефинирано как каца А320 примерно и всички пилоти кацат по-един и същи начин. Аз очаквам всички тандемни пилоти да кацат, като мен - а, аз кацам така, както са ми показали двамата френски и единия български инструктор на тандемния курс.
Авиацията не търпи импровизации, прекалено дълго.
Viper_Weasel написа:
Първо - едно голямо ЕВАЛА за това че сам си описваш ситуацията!!!
...
Същият ден кацах ученици и почти при всички заходи имахме проблеми със мощни низходящи в комбинация с добре изразен градиент на вятъра в ниското (на 10-тина метра от земята крилата тръгваха рязко напред и дори при добре направен разчет имаше тенденции за прелитане на поляната)
....
Видях тандема да захожда с нормален заход.
След като влезе в низходящото тандема се насочи с умерен завой към поляната, но махът от завоя съвпадна с низходящото + влизане в градиента.
За съжаление всичко това се случи в Северният край на поляната където терена се изкачва от дерето.
Видях спирането на тандема след което последва относително твърдо приземяване на крака - в този момент изгубих пасажера от поглед, но след като видях Митко да се изправя реших че всичко е ОК.
В последствие разбрахме че има проблем с пасажерката.
...