SkyNomad
http://www.forum.skynomad.net/

Инцидент на Добростан от 18.06.2011
http://www.forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=5177
Страница 2 от 3

Автор:  G [ Вто Юни 21, 2011 10:51 am ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Добростан от 18.06.2011

Ако погледнете ДХВ теста на крилото има само една единствена 2-ка.
Пренебрегваме основните предпоставки за инцидента, които са налице като недостатъчна височина, може би прекален ентусиазъм и липса на опит.
Всеки знае, че парапланеризма е колкото колективен , толкова и индивидуален спорт и когато си във въздуха вземаш сам решенията.

Автор:  TSotirov [ Вто Юни 21, 2011 1:39 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Добростан от 18.06.2011

Гергана, когато говорим за крило '99(чийто върви почти 100% са си оригиналните), няма особено значение колко 2-ки има в DHV теста...

Автор:  Skyhiker [ Вто Юни 21, 2011 3:30 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Добростан от 18.06.2011

Предполагам знаете за теорията, че инцидент при една грешка не става !
В този както и в други подобни случай са на лице поне 3 преки причини довели до инцидента, от тан на татък косвените са много и най - разнородни.
1во - Пределно малка височина над терена !
2ро - Липсата на достатъчно опит !
3то - Явното желание за самоизява пред голямата публика !
Другите фактори, като обучение, екипировка и личностни качества имат косвено значение, макар и не маловажно.
Според моята преценка, от позицията в която наблюддавах инцидента, пилота имаше възможност да упражни някакви фигури, когато беше доста по - високо и далеч напред от старта, но желанието за самоизяава го е подтикнало да направи това близо до старта.
Според мен дори и крилото да не се бе скъсало по време на спиралата, тя беше толкова свирепа и с пропадане поне 20м/с, че сблъсака беше неизбежен. Разбира се имаше възможност за изхвърлане на запасен, но такъв опит не бе направен.
Както каза колегата по - горе парапланеризма е колкото колективен, толкова индивидуален и когато човек лети сам, взема решения сам !
Аз лично съм летял с какви ли не чаршафи, но винаги съм се стремил да преценявам възможностите, както на мен така и на екипировката и когато съм пренебрегвал вътрешният си глас винаги съм съжалявал.
Темата може да се изкривява във всякакви посоки и все ще има прави и криви, но не трябва да забравяме едно - "Парапланеризма не е екстремен спорт, друг е въпроса че може да си го направиш такъв"

Автор:  ТАНГРА [ Вто Юни 21, 2011 3:36 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Добростан от 18.06.2011

Позволете ни като пряки свидетели и участници в спасителната операция да бъдем по-наясно с цялата картина от тези, които въобще не са присъствали там. За да се стигне до тази ситуация са пренебрегнати основни правила, които са писани и продължават да се пишат с кръв. Общото мнение на очевидците на инцидента в клуба е, че последното развъртане в положителната спирала, което видяхме беше изключително динамично и голяма част от крилата не биха издържали на такова претоварване. Това не беше нормална спирала, а крилото просто се обърна с камерите към земята и се развъртя толкова динамично, че е трудно да се обясни, ако не го видиш.
Забравяте, че
1. Фигури не се правят на 150 - 200 м. от терена
2. Фигури не се правят, ако нямаш достатъчно опит, не си сигурен с какво се захващаш и винаги трябва да си готов да хвърлиш запасен
3. Пренадъхването от много хора, атмосфера и желание за летене замъглява преценката на възможностите

Моля не превръщайте градивният анализ на обстоятелствата в такъв тип дискусия, тъй като някой може да остане с впечатление, че ако пренебрегне по-горните правила и е с чисто нова екипировка, ще остане без последици. ТОВА НЕ Е ТАКА И ВСИЧКИ ГО ЗНАЕМ.
Този човек беше и все още е наш скъп приятел и споделяме случая, за да намалим риска от такива инциденти, въпреки че загубата е голяма.

Автор:  misho [ Сря Юни 22, 2011 5:47 am ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Добростан от 18.06.2011

Да......За съжаление това е поредната нелепа смърт в БГ.на която аз станах индеректен свидетел.Понеже прочетох реших да искажа моите съболезнования на всички засегнати и да призова всички летящи към самоконтрол и дисциплина.
П.С.
По непотвърдени дани загиналото момче е употребило алкохол в деня на трагедията.Е питам аз и отговор не искам смятате ли че пилот употребил алкохол дори и една бира в критична ситуация би рейгирал адекватно а камоли без опит?Абсолютно всички сме на ясно че употребата на алкохол и др. преди полети в БГ. е масова практика.По този повод считам че е уместно ако всички прочели този пост са съгласни да подхванем една кампания НЕ ЛЕТИ ПИЛ....................както и да публикуваме една анкета и да видим резултатите от нея.И накрая незабравяйте че СКОРОСТ+ВИСОЧИНА=на живот

Автор:  ЛюбоМ [ Сря Юни 22, 2011 6:32 am ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Добростан от 18.06.2011

misho написа:
По непотвърдени дани загиналото момче е употребило алкохол в деня на трагедията.Е питам аз и отговор не искам смятате ли че пилот употребил алкохол дори и една бира в критична ситуация би рейгирал адекватно а камоли без опит?Абсолютно всички сме на ясно че употребата на алкохол и др. преди полети в БГ. е масова практика.По този повод считам че е уместно ако всички прочели този пост са съгласни да подхванем една кампания НЕ ЛЕТИ ПИЛ...................


Наистина крайно време беше да се обърне внимание и на този важен аспект на предполетната "подготовка". Тук се дъвчи яко темата за застраховки на хвъркатите, но на всички заинтересовани трябва да им е ясно, че никой застраховател няма да плати при употреба на алкохол.
Впрочем - радиостанцията също е важна част от екипировката, напр. би помогнала да се коригират овреме пилоти във въздуха.

Автор:  DVD [ Сря Юни 22, 2011 11:16 am ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Добростан от 18.06.2011

Категорично не мога да се съглася с Мишо за алкохола!!! Може някои пилоти да имат навика да пият и после да летят, но това НЕ Е масова практика! По мои наблюдения тези хора не надвишават 5% от всички пилоти...

Виж употребата на бира СЛЕД ЛЕТЕНЕ вече е масова практика срещу която нямаме нищо против! :)

Автор:  ВладиЧ [ Сря Юни 22, 2011 11:47 am ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Добростан от 18.06.2011

Една бира и то изпита поне два часа преди полета на това ли му викате пиене? :roll:
Все едно е изпил кило ракия и е тръгнал да лети!?!?!
Всичко е ясно описано в постовете на ТАНГРА, дайте да не търсим под вола теле...
Жалко за момчето.... Ще го помня вечно усмихнат....

Автор:  Angel_Sim [ Сря Юни 22, 2011 12:40 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Добростан от 18.06.2011

Ако следите инцидентите напоследък - те могата да бъдат обощение с изречението "Децата решили да летят". Следват нелеп след по-нелеп, безумен след по-безумен инцидент. Резултата е потрошени, осактаени и убити хора. Реално няма обективна причина това да се случва. Нашия спорт от вдъхновяващ, приятен (с малка доза неизбежен риск) се превърна в грозен, абсурд (поне за мен).

решението за което се сещам е да не се чете форума за да не се научават разни неща и да се лети с капаци на очите да не вижда човек разни неща (страно клатещ се крак от глезена надолу, отворени запасни парашути, превиващ се от болка проснат пасажер на акро-тандемаджия (употребил алкохол), летател с белг 40 см по гръбнака и още толкова по корема спомен от първото крило което си е купил след обучението издухан озон октан (некой е ударил джакпота - яко кинти е вземал) - това е от личната ми колекция.)

някой сеща ли се за по-добро решение?

Автор:  ЛюбоМ [ Сря Юни 22, 2011 2:00 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Добростан от 18.06.2011

Angel_Sim написа:
решението за което се сещам е да не се чете форума за да не се научават разни неща и да се лети с капаци на очите да не вижда човек разни неща (страно клатещ се крак от глезена надолу, отворени запасни парашути, превиващ се от болка проснат пасажер на акро-тандемаджия (употребил алкохол), летател с белг 40 см по гръбнака и още толкова по корема спомен от първото крило което си е купил след обучението издухан озон октан (некой е ударил джакпота - яко кинти е вземал) - това е от личната ми колекция.)

някой сеща ли се за по-добро решение?



Ако наистина мислиш така и случайно си търсиш псевдоним или "ник", както е модерно да се казва, ето го - Щраус (или на англ. - Оstrich). Това определено е най-тъпото изявление до момента. Меж прочим - кат бримчиш по шосетата със 150-200 км/ч и мернеш в далечината нещо като смачкана кола (на пиедестал или направо на пътя) мигом затвори очи или се обърни настрани, та да не си разваляш кефа.

Комуто е къса паметта за миналото, е с обречено бъдеще!

Автор:  Хаджията [ Сря Юни 22, 2011 4:47 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Добростан от 18.06.2011

Еееее Ангеле, с фразата "Децата решили да летят" направо ме събори от стола. :shock:
Какво лошо има младежта да лети???
Че аз преди да навърша 16г. се записах в аероклуба и след навършването веднага започнах да скачам с парашут и така до 25 годишна възраст. На 27 започнах с парапланеризма.
Че на 16 години започваше и обучението на безмоторниците и т.н.
Ако един човек докато е млад, докато му ври кръвта, ако не започне с екстремните спортове... на дърти години ли???

Аз приветствам младежта да лети.
Само да слушат повечко батьовците и да не се подават много на моментните емоции!

Автор:  Topuzov [ Сря Юни 22, 2011 11:55 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Добростан от 18.06.2011

Уважаеми, прозата става все по-лоша на фона на нужното състрадание и смирение…

В инцидентите няма логика, смисъл, преднамереност, те винаги са плод на грешка; на това Човешко качество!. Хубаво е да търсим отговора на въпроса: Как да не се повтори? Но нека не е така - с високо вдигната ръка.

Да си вземем едно на ум, да приключим с назиданията и чистите дрънканици. Погледнете около себе си и в себе си и ще намерите достатъчно "материал" за работа върху него. Когато видим човек с лоша екипировка, липса на умения, лоша кондиция, неправилна мотивация, пил,... просто нека да бъдем по-настоятелни... нека сме такива и към собствената си безопасност. Иначе пишем всуе.

If I could start again
A million miles away
I would keep myself
I would find a way

Автор:  kty [ Чет Юни 23, 2011 12:07 am ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Добростан от 18.06.2011

Няма по-весел и добронамерен човек от него.
Почивай в мир, Митак!

http://forum.moto-zone.bg/index.php/topic,62745.0.html

http://www.youtube.com/user/BORIMORT#g/u

Автор:  baba yaga [ Чет Юни 23, 2011 7:06 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Добростан от 18.06.2011

kty написа:
Няма по-весел и добронамерен човек от него.
Почивай в мир, Митак!

http://forum.moto-zone.bg/index.php/topic,62745.0.html

http://www.youtube.com/user/BORIMORT#g/u


Благодарим ти за линковете! Наистина Митко беше рядко добър и усмихнат човек.
Светла му памет! Нека духът му лети свободен!

Автор:  MitaxaBG [ Чет Юни 23, 2011 9:18 pm ]
Заглавие:  Re: Инцидент на Добростан от 18.06.2011

Почивай в Мир Адаш...виждам по Форумите че липсваш на много хора.

Страница 2 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/