Аз не случаино поставих въпроса да си изясним за какво говорим, и явно пак трябва да отваряме дебелите книги.
По-горе споменах че има голяма разлика между Gust Front и Фронт.
По принцип Gust Front е лоkално явление, което съпровожда едно CB.
А Фронт е много по-широко понятие , дори само поради факта че има разни видове фронт, като Топъл, Студен , Оклусионен, Стационарен...
http://flywithus.hit.bg/fron_bg.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Surface_we ... Cold_front
Osven tova , v aviaciata ima edni takiva poniatia, narecheni
visual meteorological conditions (or VMC)
http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_met ... conditions
Visual flight rules (VFR)
Instrument flight rules (IFR)
http://en.wikipedia.org/wiki/Instrument_flight_rules
Препоръчвам ви да се зачетете в това кратко четиво, което, макар и насочено към по-голямата авиация, ще ви даде известна идея за времето ( weather) и преценката ви за летене в дадено време.
Нашия проблем ( говоря за делта - и пара- ) е че се набутваме да летим със екипировка за Visual Flight Rules във условия, които всъщност може да ни наложaт Instrument Flight .
Освен това, нашите скоростни диапазони са просто жaлки и смешни, когато ги поставим в обстановка на силен виатър и турбуленция. Аз имах един постинг във Гнездото, в които цитирах някои авиационни авторитети по този повод. Но явно някои хора или не го разбират, или просто не им увира главата. Ако аз летя с едно летало, което лети да речем с 45 км/х, а метео-условиата създават ветрове да речем със 80 км/х, проблема не е само че ще ни отвее, издуха, или закачи на някои стълб с високо напреение...проблема е че турбуленциата създава движениа на въздуха във всички посоки, и става много вероятно да преминем с нашето летало през въздух, които се движи срещу нас, или внезапно зад нас ( което значи срив ) , или от каквато си иска посока. И ако това стане близо до земята, какво мога да очаквам, освен да се пребия ? Е,... за какво да летя в такива условия ? Аз не сам каскадиор ?..нито самоубиец ...ще си прибера крилцето и беж до наи-близката кръчма...Това е то...
А иначе на мене ми се е случвало да летя във качване пред фронт, при това много странен фронт, без видими облаци или CB-та, а просто като една вълна във синио небе, и то на Сопот. Беше някакво състезание, и усетих че се качвам с двоика -троика на прав полет, и в един момент осъзнах че това не е термика, и опънах рамката до коленете, а онова си вдига ли вдига...огледах се за образувашто се CB наоколо...ништо ! синио небе...
така изминах кам 15 км, прав полет без пропадане, докато накрая ме пусна надолу и реших да кацна, просто се притесних и си реших че е по-добре да си кацна, вместо да се набутам в някои фронт които току що се засилва. След това се образуваха Congestusi и т.н. , но явно не е било нещо злобно. Но съм го запомнил този полет, защото осъзнах че сам яхнал предфронтово качване.