Leonardo | ФОТО
Дата и час: Пет Юни 07, 2024 11:44 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 50 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Дек 09, 2008 5:38 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Kак беше темата?
Какво бихте направили, ако забележите приближаването на шквал?
Аз бих отговорил така:
Правете каквото си искате, или каквото ви душата иска, само не пишете след това за приключенията си във форума, защото врагът бди и ще загазите! :cry:

Но за всеки случай, за да не загазите, даже и без да искате да изпуснете нещо, то тук има бдителни и загрижени модератори и те ще Ви изтрият!
Няма ядове! Така де няма да даваме хляб и информация на враговете я! :idea:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Дек 10, 2008 11:07 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1983
Име: Даниел Димов
вижте сега - журналистите са хубаво нещо по принцип - пъхат си носа където някои господа не биха искали, ровят стари лайна и кирливи ризи и т.н.

но НЕкомпетентния журналист е много кофти нещо - вместо да направи добро той още повече омазва нещата с некомпетентността си и с писането на върховни глупости... още по-кофти е че повечето дори не се замислят дали са или не са компетентни и никога няма да им дойде на ум да се консултират с някой който е навътре в материята!!! аз дори съм имал случай в който обяснявам на журналист точно как стоят нещата, кое как се казва, кое какво може и какво не може и т.н. и в крайна сметка той пак си пише неговите глупости :lol: :lol: това как го наричате?


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Дек 10, 2008 12:03 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
Когато се прибрах преди месец и половина от Хималаите се криех от журналистите. :wink: Обаче се разчу лека полека и ме откриха за интервю. Дадох интервю и специално ги предупредих. Ето ми сайта. Там съм описал всичко точно по време, имена, височини на върхове, долини, случки, всичко. Ако обичате прочетете го и преписвайте от там, нямам нищо напротив, само не ми правете свободни съчинения и журналистически клишета, и недомислици. Отварям след няколко дни вестника "Марица" и гледам отделили ми цяла страница. Хубаво! Ще се прочуем! И заглавието - "Владича ПОКОРИ шест хилядник в Хималаите"...
Подобни изрази може да използва само...... журналист... :evil:
Никога, ама, никога не можеш да ПОКОРИШ планина, или връх!!! Можеш само да я ИЗКАЧИШ, ако тя ти позволи, ако времето е подходящо, ако си добре подготвен и имаш необходимата екипировка, ако си здрав и добре аклиматизиран, ако оцелееш и слезеш успешно....и т.н. :!:

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: sa
МнениеПубликувано на: Сря Дек 10, 2008 1:57 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 8:12 pm
Мнения: 1483
Влади4 в похара сме и праим тамблинги по циал дендано се оправи по мом4ето хаххахихиа :) а за 6квала газ кам него за ако ка4ване :)

_________________
I v rotor i v Cb vse mi e dobre ....... CB TEAM


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Дек 10, 2008 7:06 pm 
Offline

Регистриран на: Съб Май 03, 2008 5:16 pm
Мнения: 200
Местоположение: Instagram/quietmup
Име: Пилот
http://www.cp.mes.bg/arhiv/bulletin.200 ... 8601518114
Вижте най-долните редове.
От тук идва проблема за некомпетентността на всички журналисти.
Те просто вземат информацията от даден изто1ник без да я проверяват дали е достоверна.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Дек 11, 2008 9:07 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Мар 29, 2006 1:09 pm
Мнения: 159
Местоположение: Gabrovo
Име: Евгений Гичев
След класическите за всички теми off-topic-и много се чудих дали изобщо има смисъл да се пише, но все още ме глождят мисли за това какво направихме и какво би трябвало... Та във връзка с въпроса:

Ще се опитам да подредя някои факти от които лично аз си правя изводи.

1. - скоростта на вятъра е доста различна в различните височини. Видно е от преживяното от нас и описано от Пачо, също и от картинките на Краси. Следователно реакцията зависи на каква височина си. Ако има височна и чист хоризонт - бягане. Ако не...
2. Приземният студен вятър, издухвайки топлите слоеве, прави невероятна, ужасна турболенция. Следователно забравяме кацането на поляни... (аз кацнах на поляна пред жиците на далекопровод). Умното (и здравословно) решение е борова гора, близо до път.
3. Колебанията какво да се прави, когато се виждат валовете на цебето, предвождащо фронта са неуместни, независимо какво правят другите пилоти и колко изчакват. Главата (гъза) са си твои и единствено твои са решенията по запазване на целостта им.
4. Познаването на ВСИЧКИ основни функции на апаратурата е полезно. Много. Аз загубих 15 минути докато открия как по дадените ми от Борката координати да пусна навигация към него за да му помогна докато той чака със счупен крак. Добре че Търновци са видяли къде каца и го откриха преди мен.

Та това е от мен.
Поздрави,
Евгений.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Дек 11, 2008 9:22 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 12, 2007 9:33 pm
Мнения: 859
Местоположение: over Shumen
Име: Бончо Жечев
Поздрави на Борката,
дано няма усложнения с крака и скоро се оправи ,
че пролетта идва , пак ще се лети :)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: GUST FRONT
МнениеПубликувано на: Пет Дек 12, 2008 1:16 am 
Iskam da se namesia i spodelia, 4e v BG ne sam usetil i vidial osobena razlika mejdu gust front i front. Moje bi zashtoto vinagi sam biagal ot frontove, koito navlizat v BG. I koito pri navlizaneto si sazdavat Thunderstorms (CB) I kogato usetia, 4e se formira CB i kogato znam, 4e navliza front - togava drapvam barzo po viatara i se iznasiam kolkoto se moje po-dale4e ot raboteshtoto CB (ili front). Mislia, 4e v BG pri4ina za tova e terenat na stranata.

Istinski gigantski Gust Front prejiviah v Colorado, kogato letiahme nad pustiniata. Togava oformiloto se CB na kam 30-40 km ot nas izprati parviat shkval, koito se dvijeshe kato prashna stena otdolu i ne be po-visok ot niakolko stotin metra. Az biah na niakolko hiliadi otgore i ne usetih neshto po-osobeno na tazi viso4ina. No pilot v niskoto be udaren ot fronta predi da uspee da kazne, kriloto mu se s4upi i toi padna bez parashut. Po radioto predadoha informaziata ot pilot svidetel po-visoko, koito kazna, za da se prite4e na pomosht. Doletia helikopter za pilota izvikan ot msetnia sherif, koito sashto pristigna na miastoto i raneniat be spasen.
CB-to se okaza lokalno i uspiahme da se iznesem ot obsega mu.

Nai ogromnoto CB s front se obrazuva otnovo poslednia den na US Nationals! Po radioto se informirahme, vijdashe se kak se priblijava, kakto i prashnia front, koito si beshe prashna stena. Mislia 4e biah na 14000 futa kadeto usetih razbalnikvaneto na vazduha, termikata se na4upi i edva togava si pliuh na petite i s max skorost se lepnah do patia kakto i ostanalite piloti. Tozi prashen gust front bodeshe kato s iglizi kogato udari malko sled tova. Na finala i na viso4ina okolo 1000 metra prevartia i s4upi kriloto na zabavil se pilot. Toi se otkasna ot planera. no uspia da raztvori parashut i be malko nasinen. no jiv.

Frontovete v BG ne delia na gust i front, ne moga da bada na tolkova visoko, 4e da go pusna da se iztarkalia pod men. I bez svian si pobiagvam i kazam barzo.

Ot gadni lokalni CB-ta v BG i shkvala im sam biagal nai-4esto v raiona na Sopotskia Balkan. Ve4e na zemiata tozi shkval ozeniavah kato ot navlizasht front. Toest ne pravia razlika.
Podobno lokalno CB moje da se obrazuva na severnia krai na Vra4anskia Balkan - obiknoveno s nastapvasht fron ili sled nego, kogato vlajnostta v raiona e dostata4na da go zaredi.

Ne e nikak bezopasna igrata s tiah i zatova e po-dobre reshenieto za biagstvo da se vzeme po-rano, otkolkoto - po-kasno.

Shte zitiram Dennis Pagen: Po-dobre na zemiata i da si kazvam - zashto ne sam vav vazduha, otkolkoto da sam vav vazduha i da si vikam - eh, zashto ne sam na zemiata ! :wink:


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Дек 12, 2008 7:56 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Аз не случаино поставих въпроса да си изясним за какво говорим, и явно пак трябва да отваряме дебелите книги.
По-горе споменах че има голяма разлика между Gust Front и Фронт.
По принцип Gust Front е лоkално явление, което съпровожда едно CB.
А Фронт е много по-широко понятие , дори само поради факта че има разни видове фронт, като Топъл, Студен , Оклусионен, Стационарен...



http://flywithus.hit.bg/fron_bg.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Surface_we ... Cold_front

Osven tova , v aviaciata ima edni takiva poniatia, narecheni
visual meteorological conditions (or VMC)

http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_met ... conditions

Visual flight rules (VFR)

Instrument flight rules (IFR)
http://en.wikipedia.org/wiki/Instrument_flight_rules

Препоръчвам ви да се зачетете в това кратко четиво, което, макар и насочено към по-голямата авиация, ще ви даде известна идея за времето ( weather) и преценката ви за летене в дадено време.

Нашия проблем ( говоря за делта - и пара- ) е че се набутваме да летим със екипировка за Visual Flight Rules във условия, които всъщност може да ни наложaт Instrument Flight .
Освен това, нашите скоростни диапазони са просто жaлки и смешни, когато ги поставим в обстановка на силен виатър и турбуленция. Аз имах един постинг във Гнездото, в които цитирах някои авиационни авторитети по този повод. Но явно някои хора или не го разбират, или просто не им увира главата. Ако аз летя с едно летало, което лети да речем с 45 км/х, а метео-условиата създават ветрове да речем със 80 км/х, проблема не е само че ще ни отвее, издуха, или закачи на някои стълб с високо напреение...проблема е че турбуленциата създава движениа на въздуха във всички посоки, и става много вероятно да преминем с нашето летало през въздух, които се движи срещу нас, или внезапно зад нас ( което значи срив ) , или от каквато си иска посока. И ако това стане близо до земята, какво мога да очаквам, освен да се пребия ? Е,... за какво да летя в такива условия ? Аз не сам каскадиор ?..нито самоубиец ...ще си прибера крилцето и беж до наи-близката кръчма...Това е то...

А иначе на мене ми се е случвало да летя във качване пред фронт, при това много странен фронт, без видими облаци или CB-та, а просто като една вълна във синио небе, и то на Сопот. Беше някакво състезание, и усетих че се качвам с двоика -троика на прав полет, и в един момент осъзнах че това не е термика, и опънах рамката до коленете, а онова си вдига ли вдига...огледах се за образувашто се CB наоколо...ништо ! синио небе...
така изминах кам 15 км, прав полет без пропадане, докато накрая ме пусна надолу и реших да кацна, просто се притесних и си реших че е по-добре да си кацна, вместо да се набутам в някои фронт които току що се засилва. След това се образуваха Congestusi и т.н. , но явно не е било нещо злобно. Но съм го запомнил този полет, защото осъзнах че сам яхнал предфронтово качване.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Дек 12, 2008 7:59 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Kratkoto chetivo e tuka
http://stage.flyingmag.com/turbine/782/ ... ation.html


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Дек 12, 2008 8:11 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
Osobeno mi haresaha tezi pasaji:

Wind:
A complete pilot studies wind, especially surface and wind aloft forecasts. If the forecasts are bang-on, that means the model of the atmosphere is accurate and the other forecasts should be pretty good. If the wind forecast is incorrect, then the other forecasts might be too. Generally, a wind that is more southerly or easterly than forecast means the surface weather will be worse than forecast. A stronger wind than forecast means that the low pressure area causing the wind is stronger than forecast.

Wind shear is important, too. Defined as a change in direction and/or velocity over distance or height, wind shear can result in enthusiastic turbulence and can create low-altitude hazards around airports. There is always wind shear in frontal zones and where areas of strong wind (jet streams, streaks or cores) aloft interact with areas of lighter winds.

Eyeballs & the Seat of Your Pants:

A huge factor in dealing with weather is what you see and feel. No FAA products or electronics here, just a pilot, an airplane, a proposed flight and the sky. It starts at home (or at the motel) before the flight. What do the clouds look like? Are they angry in appearance? Are the low-level clouds racing by? What is the surface wind velocity and direction? Is it raining like pouring Pepsi out of a boot? Is it cold out? Certainly that first look at the local conditions defines what you should be looking for in the products available for study before takeoff. No way to know, but I would be willing to bet that of the many airplanes we lose in bad weather every year, the pilot had some misgivings from the start, from his first look out the window before the flight



Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Дек 12, 2008 9:20 am 
Та ето ти и отговора на въпроса
krassi написа:
Ta, da si doidem na dumata ? Za front li govorim, ili za Gust Front?


krassi написа:
Освен това, нашите скоростни диапазони са просто жaлки и смешни, когато ги поставим в обстановка на силен виатър и турбуленция...


:)

(това не е опит за заяждане!)
Благодаря за четивата!


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Дек 12, 2008 4:44 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 4:30 am
Мнения: 610
А, да..и другото елементарно нещо, което трябва да си го набият в главата летачите...Нещо което започва от основите на аеродинамиката...Само си припомнете формулата за подемна сила? Какво беше...ламбда х ро х Ve квадрат / 2 по площта на крилото...
Тази формула не е само за подемната ви сила, тя е формула въобще за силата коиато деиства на дадена площ при дадена скорост...Е, това Ve на квадрат трябва да ви светка червената лампичка...
Това значи че ако скоростта на вятара се удвои, силата на турбуленциата ще се увеличи не двоино, а четворно...ако скоростта се утрои, силата на турбуленцията става 9 пъти по-голяма...Кво да говорим повече...всичко е ясно, да влезе убития...:-))))


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Дек 12, 2008 5:22 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Я да взема и аз да разбъркам лай...
Краси е абсолютно прав. Тези формулки, метереологията като цяло, и най важното - преценката да летиш или да се откажеш (според мен най трудното решение) се научават още с първте стъпки в парапланеризма. Т.е. от ЛИЦЕНЗИРАН ИНСТРУКТОР.
По голямата част от летателите в БГ обаче, са се научили от приятелче или от тоз и оня или от някой бай уй дето им е взел парите изритал ги е 5-10 пъти по баира в условия близки до идеалните и после им е казал "Ами туй беше курса готов си" и ги е заебал...
После "този" летател прави 15-20 часа и.... "СТАВА БЕЗСМЪРТЕН" и така до към 60-тия час гогато (ако е жив и здрав) всичко си идва на мястото и летателя става ПИЛОТ.
За мен най важни са първите стъпки, а най трудни са двайстия до към шейсетия час.

Летете умно и безопасно. Не се доказвайте на този и онзи. Добрия пилот е "живия". И т.н т.н.


Поздрави САШО

P.S. ИИИ сега по темата. Аз не бих летял предфронтово. Още повече че от 2-3 дена се знаеше за нахлуването му, и от телевизия и от радио и от всякви форуми и тем подобни.
Ама ей на нелетенето води до простотий.

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Дек 12, 2008 5:23 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
Абре да не вземе некой да се обиди ей.... :roll: :roll: :roll:

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 50 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов