SkyNomad
http://www.forum.skynomad.net/

1-ви Парапланеристки събор - СОПОТ 2006
http://www.forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=791
Страница 1 от 4

Автор:  EAGLE [ Нед Апр 16, 2006 12:13 am ]
Заглавие:  1-ви Парапланеристки събор - СОПОТ 2006

Някой ще даде ли малко по-подробно инфо?
Какви са тия 5-6 придървявания (включитлно и на доста опиттни пилоти)? :evil:
Толкова ли зверско беше времето?

Автор:  nyankov [ Нед Апр 16, 2006 7:20 am ]
Заглавие: 

Здрасти,

и аз бях там ( горе на старта ) , но аз не излетях :)

Само мога да кажа, че за две години от както летя не съм виждал толкова инциденти и хора които буквално да се разминат на метър два с фаталния край. :shock:

Условията бяха следните: Основен вятър запад, дори на моменти северозапад. Естествено равнината си работеше и даваше челни пориви. Беше и много термично.

Според мен проблемът беше, че повечето пилоти излитаха от ниско и веднага се оказваха зад реброто, което е западно от старта - т.е. в ротора.

Но общо взето почти нямаше пилот, които при излитането си да нямаше някакъв проблем.

Странното е че имаше опитни пилоти, които обясняваха на доста висок глас, че не трябва да се излита от ниското и не трябва да се лети зад реброто, но въпреки всичко имаше пилоти които до последно излитаха точно от там и се набиваха в ротора. :?: :!: :?: :!:

Общо взето качванията бяха на всякъде.

Към 16 часа долу на поляната за кацане усили западния вятър и над самата поляна е станало много турболентно. По станциите многократно беше съобщавано да не се каца на поляната до лифта, защото точно там станаха някои от придървяванията. Тогава осъзнах колко е важно да имаш станция докато си във въздуха.

Общо взето това е май. Но наистина беше доста силен ден.

Дано някои от опитните пилоти обясни по-подробно условията и причините за толкова много инциденти.

Само да допълня, че имаше едно момче, което излетя с едно розово крило, явно много старо. Това момче лично според мен живее втори живот след вчера, и ако иска да лети (както явно е) просто трябва това крило да го направи на лентички за ветропоказатели и да си вземе читаво крило.

Определено обаче беше хубаво това, че имаше много пилоти от цяла България ( долу на паркинга нямаше място почти - от коли )

Автор:  petar g [ Пон Апр 17, 2006 10:26 am ]
Заглавие:  Има ли някой,

който да си извади изводите от това? А именно - масовата психоза "да се съберем и да се видим и да покажем колко сме много" която започна от форумчето, доведе и до масови опити за пребиване. Може ли при такава прогноза за вятъра да няма никой, който да каже че не е за излитане и летене - Сопот е чудесно място, но не е простил на много опитни пилоти, така ще е и за в бъдеще. Масовото събиране и пиене на бира и раздувки едва ли трябва да води до масово летене в стил "вижте ни, колко сме велики" - това не е манифестация за първи май, все пак. Добре, че не е имало нито един репортер от по-голяма медия, сигурно щеше да напълни страниците си с зрелищни снимки на опити за размазване, в добавка към мъдрите мисли и забавни историйки, които четем всеки път, преразказани от н-та ръка. Преброяването какво показа? Колко от летящите и обучаващите имат лицензи за това което си мислят, че правят? Колко човека трябва да пребият от клуб "Летете с нас в синьото небе" за да разберат елементарни истини? Мислех си да напиша нещо още като се зароди масовота психоза, в която "форумното обучение" което си организират разни хора взе размерите на лудница, не че щеше да има смисъл от това.

Автор:  DVD [ Пон Апр 17, 2006 10:51 am ]
Заглавие: 

Пепи, имам една молба към теб... Моля те да напишеш отговора си отново, но преди това да си представиш че предложението за събора е било твое! Благодаря ти!

Автор:  nyankov [ Пон Апр 17, 2006 11:00 am ]
Заглавие: 

Според мен идеята за събора беше и е много добра идея. Това, че условията бяха силни и че всеки трябваше да си прецени дали да излита или не не е проблем на този които е дал идеята за събора.

Автор:  petar g [ Пон Апр 17, 2006 11:09 am ]
Заглавие:  дани

при цялото ми уважение, аз когато пиша нещо, си представям и какво би било ако аз съм там като посетител и ако съм организатор. Когато не мога да съм, не се и наемам и не обявявам нищо. Така че - да, представих си го. Спомних си и един подобен ден преди две години (Руското състезание през 2004), когато много крила падаха от небето, за радост малко от тях стигнаха така до земята....много опитен пилот като ники йотов беше един от тях. Тогава също пробиваше силен запад и аз и мартин го ядохме големия в дерето, слава богу стигнахме до ливадата. Съботата е била подобен ден, така като чета. Всеки сам решава дали да лети, но масовите опити за убивания вероятно са били подплатени с аргументи, които не е лошо да чуем. Иначе в самия събор няма НИЩО, ама НИЩО лошо, стига всички съборджии да се приберат живи и здрави. Този път са се прибрали, някои може би сънуват кошмари.
По време на състезания всеки знае риска, който поема и има и таск комитет, който се състои от най-опитните пилоти и мнението им е решаващо. На този събор, кой (кои) взимаше решенията дали неопитните пилоти да летят??? Не искам да обидя никой, просто е важно когато се предлага нещо, да е ясно какво следва. Ако вятъра ставаше, щеше да е друго, но когато не става (или не за всички) защо събора не продължи по най-добрата формула за такива дни, а именно - бира, бира и пак бира.

Автор:  nyankov [ Пон Апр 17, 2006 11:26 am ]
Заглавие: 

Аз напълно споделям твоето мнение. Има обаче една подробност. Не мисля, че някой е поемал отговорността за организирането на събора. Всичко беше предложено тук във форум и който е решил - беше дошъл.

Нещо друго (с уточнението, че незнам как стои въпроса официално), ако аз съм дошъл на Сопот и реша да излетя има ли кои да ме спре. И ако да с какви основания ще ме спре.

Аз бях горе на старта въпросния ден, но реших да не излитам. Доколкото видях имаше доста пилоти като мен, които също се отказаха. Имаше такива, които бяха сами (без инструктор) и се осланяха на собствената си преценка и излетяха.

Това което ми направи впечатление, е че въпреки много кратните обяснения, защо не трябва да се излита от ниската част на поляната, до последно имаше пилоти, които излитаха от там...... (изводите си ги правете сами)

Аз не съм опитен пилот и сигурно нямам право да коментирам, но за мен в този ден си затвърдих обеждението, че ако не съм сигурен е по-добре да не излетя отколкото да ям дървото във въздуха.

Автор:  DVD [ Пон Апр 17, 2006 11:31 am ]
Заглавие: 

от първия ти отговор и донякъде и от втория ми се стори, че вярваш че човека който е предложил да се съберем е виновен че времето е било турболентно или че не е подсигурил човек който да казва кой може да лети и кой не може...

Автор:  petar g [ Пон Апр 17, 2006 11:42 am ]
Заглавие:  това му е

хубавото на този спорт - всеки сам си взима решенията и сам си яде попарата после. Проблема е, че има маса пилоти, които не разполагат с твоя здрав разум или уменията на пилоти като ники йотов, валери, орлин и т.н., но се водят от техните решения. Т.е. решават няколко човека, че става, и то за тях си става, но за една друга част не става категорично, но масовата психоза си казва думата и всички се юрват. Това става и по време на състезание, когато идват разни пилоти, които не се състезават, но се радват на съборния принцип - има крила, бира, весело е. Дотука всичко е ок и ентусиазма на хората трябва да се поощрява, но пък ВСИЧКИ инциденти в последните две години по време на състезания станаха с несъстезатели, това е статистика.
За въпроса има ли кой да те спре - вероятно има, но никой не иска да се занимава с подобни неща по стартовете - все пак сме пилоти, а не джандари.... Правни основания за спирането ти (или на който и да е) също няма, засега. Все пак ти си взел решение, което на западен вятър аз съм взимал поне три пъти - лифта и додолу. Проблема е с момчетата, които просто не са знаели какъв кур е западния вятър на Сопот. По думите ти съдя, че е имало кой да обясни разумни неща, не е имало кой да го слуша, както често става. Тези хора може би имат нужда от спиране.

Автор:  petar g [ Пон Апр 17, 2006 11:46 am ]
Заглавие:  дани,

според мен второто - трябваше да има таск комитет, както е по състезания. А и Румбурак (идеята за събора май беше на друг, ще потърся в форумчето) беше обявил нещо като семинар и примерни задачи за състезание между пилотите. За времето не е виновен никой, никой не е виновен и за тези хора, които са паднали и т.н. - всеки сам си носи тежеста на избора, освен ако не е ученик и тогава това прави инструктора му. В този ден ученици летяха ли? Техните инструктори дадоха ли смислено обяснение за това? Според мен идеята за събора не беше брилянтно хрумване просто. Тя предизвика масово отиване на място, където в този ден времето с много уговорки може да нарече "на кантар".

Автор:  Hacko [ Пон Апр 17, 2006 2:14 pm ]
Заглавие:  Re: това му е

petar g написа:
.... Правни основания за спирането ти (или на който и да е) също няма, засега. Все пак ти си взел решение, което на западен вятър аз съм взимал поне три пъти - лифта и додолу. Проблема е с момчетата, които просто не са знаели какъв кур е западния вятър на Сопот. По думите ти съдя, че е имало кой да обясни разумни неща, не е имало кой да го слуша, както често става. Тези хора може би имат нужда от спиране.


Пешо, съгласен съм с негодуванието ти за неправилните лични решения на много пилоти, но определено не съм съгласен със стремежа ти да обвиняваш за това събора или по-точно идеята за събора. Не греши само този, който не прави нищо и такива "безгрешници" има много, но от тях полза няма.

Мисля че в случая проблемът дойде от това, че за събора имаше само идея, но в същност някаква организация май не е имало. Ние непрекъснато говорим, че сме недисциплинирани, и че като му кажеш на някой да не излита, той не слуша и излита. Случвало ли се е обаче (питам, наистина не знам) да застане някой инструктор горе на старта и ясно и недвусмислено да спре полетите? Пък после, на който "му стиска", да излита ... Както се казва - да направим каквото трябва, пък да става каквото ще ...

Аз лично, гледайки прогнозата, не дойдох в събота, а в неделя, когато стана съвсем перфектно (перфетно за мен, тоест спокойно) летене. Пак имаше много "съборджии", но нито един колапс.

Автор:  YaHooooO [ Пон Апр 17, 2006 3:29 pm ]
Заглавие: 

Инструктора не може да забрани полети наравно за всички,понеже не всички са на едно ниво. Пример- на старта седят състезатели с много добри умения ,средно напреднали и начинаещи. На кои се забраняват полетите и може ли инструктора да познава нивото на всеки по поляната? Смятам,че това,което може да се направи е човек с доказан опит да направи брифинг и да разясни " нящата седят така и така. При западен вятър тук ще се яде дървото ...."
А смятам,че много от пилотите се подведоха по това,че излетяха много тандеми ( а при тях нещата са по-различни).

Дано всички пилоти са се прибрали живи и здрави след Съботния рогат ,ръглив ден

Автор:  petar g [ Пон Апр 17, 2006 3:33 pm ]
Заглавие:  а именно

YaHooooO написа:

А смятам,че много от пилотите се подведоха по това,че излетяха много тандеми ( а при тях нещата са по-различни).


кое при тандемите е различно от соло-крилата според теб. Освен че пилотите са вероятно по-опитни (като цяло) и самите тандеми са стабилни като поведение (а и повечето тандеми са нови, не са летящи легенди, каквито виждам непрекъснато), друго кое?

Автор:  YaHooooO [ Пон Апр 17, 2006 3:36 pm ]
Заглавие: 

кое при тандемите е различно от соло-крилата според теб. Освен че пилотите са вероятно по-опитни и самите тандеми са стабилни като поведение


Отговорил си си сам. Какво ме питаш?

Автор:  petar g [ Пон Апр 17, 2006 3:43 pm ]
Заглавие:  не те

питам, а ти се чудя...при ротора на западен вятър каква е разликата? това не е разлика, доколкото съществува великолепния шанс да омажеш и пасажера, а не само себе си. Ти тогава летя ли? с какво крило и как прецени условията във въздуха - като гледаше другите, или послуша някой от тия, които почти всеки ден са на Сопот?

Страница 1 от 4 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/