SkyNomad
http://www.forum.skynomad.net/

инцидент с мотоделтапланер
http://www.forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=6&t=5983
Страница 1 от 1

Автор:  montoy_77 [ Пет Юни 08, 2012 11:21 pm ]
Заглавие:  инцидент с мотоделтапланер

http://rousse.dir.bg/news.php?id=11316077

Автор:  Dogana [ Съб Юни 09, 2012 12:33 am ]
Заглавие:  Re: инцидент с мотоделтапланер

Да падне от 50 м и да оживее? Късметлия със здрава русенска глава. Органи да няма повредени - кокалите оздравявaт.
Защо е паднал? Какво разказват очевидците?

Автор:  niki [ Сря Юни 13, 2012 7:24 pm ]
Заглавие:  Re: инцидент с мотоделтапланер

Чух се с Иван. Няма спомен за случилото се. Според очевидци е летял сам на пасажерското място и според някой това е довело до срив.
......
На летището до с. Маноле също е имало тежък инцидент с мотоделта, но не знам подробности.
..............
От Милен разбрах че Пепи от Враца е имал инцидент с безмоторна делта. Имало е сблъсък в склона при реене. От удара е имало скъсана вена, но са успели да го спасят.

Автор:  venko6 [ Сря Юни 13, 2012 8:23 pm ]
Заглавие:  Re: инцидент с мотоделтапланер

Според Светльо Монов причината за инцидента с Иван е, че след излитане не е издърпал и задържал трапеца към себе си. Трябвало е да го направи тъй като след излитане делтата набира много рязко височина и при излитане той се избутва леко напред за да се излети и оттам моторът ти помага да се набереш. Седенето на пасажерската седалка допълнително променило центъра на тежеста и ъгъла на атака до момента в който мощността се е оказала недостатъчна и се е сринал.

Искам да подчертая, че не съм летял с мотоделта и не знам доколко тези предположения са верни - реших да ги напиша само за целите на изясняване на случая.

Автор:  Mitko92 [ Чет Юни 14, 2012 6:57 pm ]
Заглавие:  Re: инцидент с мотоделтапланер

Здравейте пилоти,давам разяснения и за двата случая,първия на Бъзън,пилота действително е бил опитен но точно там е грешката ,крилото е било бързо12,9м.кв. бързо крило което винаги лети на ръба на бръснача,не става за обучение камо ли за експирименти излитане от задна седалка,предполагам че крилото му е тръгнало рязко нагоре и е направило лупинг последвал е много бърз срив и ето белята е готова.
Втория случай е по покъртителен става на летище Маноле,пилот българин работещ в Англия си докарва делта отам миналата година взима 2 часа в БГ и прибира делтата отива си в Англия предполагам че една година е сънувал как се лети и е решил че слаед като е санувал толкова дълго време летене е и много лесно да се лети ,идва си в отпуска разпъва делтата лошо време и стари пилоти които го разкандардисват да не лети ,както той иска бавно и ниско над летището,но на следващия ден няма кой да го предупреди излита и катастрофа ,доколкото разбрах ще се оправи но дълго и продължително ,засегнат гръбнак ,да уточня крилото е било много страшно за пилотите които разбират АЛФА 2.
Момчета които искате да летите на мотоделта моля ви не мислете че е много лесно ,подчертавам трудно е ,парапланеристи това се отнася и за вас ,летял съм 10 години на парапланер когато минах на мотоделта ми беше доста трудно бях решил да се отказвам,но след 50 часа всичко си дойде на място ,да парапланеризма много ми помага окомер ,метеорология,подбор на площадки за аварйно кацане но запомнете 20 -25 часа минимум обучение ,първоначално ,след това усъваршенсване пак покрай инструктора както е в парапланеризма.

Автор:  Х А Р И [ Чет Юни 14, 2012 7:59 pm ]
Заглавие:  Re: инцидент с мотоделтапланер

Един въпрос ако може:
Ако пилота излети седнал в седалката на пасажера, не е ли по-трудно да се доведе мотоделтата до срив?

Според мен ръцете трябва да са около 50-60 см. по-дълги от положението което заемa при предна позиция. При повечето мотоделти пасажера даже е на по-високо от пилота и оттам ще е още по-трудно да се срине, освен ако не е хванал трапеца някъде по-високо. Не съм летял като пилот на мотоделта, но така виждам нещата. Моля да бъда поправен ако се лъжа.

Автор:  Mitko92 [ Чет Юни 14, 2012 9:50 pm ]
Заглавие:  Re: инцидент с мотоделтапланер

Да уместен въпрос,според мен при подаването на газ тягата е избутала крилото напред иот задна седалка пилота е реагирал твърде бавно и затова делтата е тръгнала рязко на горе ,но това е само хипотеза,крилото просто много непредсказуемо.
Мога да споделя една случка с мен преди около година обучавах ученик на неговата мотоделта двигател 503 Ротакс ,крило 21 квадрата атлас ,ученика беше понапреднал и аз запускам двигателя да загрее докато ученика се приготви ,сядам отзад и докато сядам застъпвам жилото на ръчната газ,двигателя разви за секунди максимални обороти и както си беше на рульожката машината набра скорост и излетя няма сдвоено управление просто горе във въздуха внимателно се изсулих на втора седалка и се помъчих да разблокирам жилото на дросела не успях набрах 200м. височина загасих запалването и кацнах успешно ,това се случи токлова бързо че никой не рзазбра ,затова от този случай насам двигателя се запуска само от пилота който пилотира .

Автор:  Александър [ Пет Юни 15, 2012 12:11 pm ]
Заглавие:  Re: инцидент с мотоделтапланер

И аз имам два въпроса:
Като лети на пасажерското място как управлява делтата по земята;
Как подава "газ" и натиска спирачка???

Автор:  skywalker [ Пет Юни 15, 2012 5:52 pm ]
Заглавие:  Re: инцидент с мотоделтапланер

повечето машини за обучение са със дублирано управление и газ

Автор:  Х А Р И [ Съб Юни 16, 2012 11:31 pm ]
Заглавие:  Re: инцидент с мотоделтапланер

Ако е същата делта от снимката, не се виждат дублирани управления. Значи и за газта няма.

Автор:  jespy [ Пон Юни 18, 2012 4:07 pm ]
Заглавие:  Re: инцидент с мотоделтапланер

Аз съм новобранец, ама да си кажа наблюденията, че са пресни - от мястото на пасажера делтата се кара по-трудно и по-различно. Даже като минах отпред, първият полет беше учебен за учителят :) искаше да полетим малко със газ, без газ, и сто пъти ми повтори преди полета - съвсем плавно подаване и отнемане на газта.

А аз съботата, с простата глава, сглобих крилото при силен вятър в очакване да се сбъдне прогнозата за <3м/с на Крайници. И като видях, че мойта нема да стане, при едно позатихване слязох и почнах да бутам количката към пистата да не нося крилото дълго. И няколко порива ми катурнаха количката. Без поражения, ама неприятно - ръцете ми в синини от опитите да задържа крилото. Казах си - добре че не се поддадох на изкушението да излетя в това затишие. Вече винаги ще нося и ветромера.

Автор:  jespy [ Пон Юни 18, 2012 4:34 pm ]
Заглавие:  Re: инцидент с мотоделтапланер

venko6 написа:
Според Светльо Монов причината за инцидента с Иван е, че след излитане не е издърпал и задържал трапеца към себе си. Трябвало е да го направи тъй като след излитане делтата набира много рязко височина и при излитане той се избутва леко напред за да се излети и оттам моторът ти помага да се набереш. Седенето на пасажерската седалка допълнително променило центъра на тежеста и ъгъла на атака до момента в който мощността се е оказала недостатъчна и се е сринал.

Искам да подчертая, че не съм летял с мотоделта и не знам доколко тези предположения са верни - реших да ги напиша само за целите на изясняване на случая.

Това е вярно, но различните делти имат много различно поведение. Атласа много рязко и силно дръпва трапеца напред и после го връща назад за нормален полет(това ако не му се месиш и го държиш хлабаво). Обаче ако го буташ принудително, наистина трябва да го върнеш, защото ти всъщност го държиш не в нормалното положение на крилото за конкретната скорост. А като се отлепи количката, тя задължително отива малко напред(по правило предният колесник требе да е по-високо, а и моторът бута яко при излитане), което още повече увеличава атаката на крилото и е задължително да го върнеш, най-малкото заради това.
Марс-17 обаче не се държи като Атлас - много го засилвам, но не си избутва сам трапецът. Ако обаче го бутне и най-слаб порив в този момент(или аз го побутна леко и го оставя), изведнъж съм на 10-15м - чак ми се повдига. След излитане(при пълна газ) ако го дръпна силно към мен - пикира обратно към пистата и набира много скорост. Това пък 2-та Атласа, които съм пробвал, не са го правили никога.

Освен разликите на крилата идват и разликите в диапазона на управление от самата количка - можеш да дръпнеш до шкембето - не повече. Ако е седнал сам отзад, количката вирва носа повече(изнася се напред!), и може да се окаже, че колкото и да дърпаш трапеца(до шкембето), то е недостатъчно.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/