Определно Ицо (Songbird) е прав, че голяма част от главоболията идват от правилната преценка "става или не става" и разбира се от натрупания опит. Обаче, преди да вземем решние дали пък да не се наметкаме на някой прототип щото "реже" е добре да си направим равносметка на гореспоменатия фактор "натрупан опит" както и това колко часа нальот правим (поради простия факт, че се губи тренинг, а въпросните цифрички на DHV "2-3, 3, 3-4 ... 10" и още по громкото и звучно "компетишън" крило си искат наистина безкомпромисна себеотдаденост на спорта) и не на последно място за какво летим- за кеф ... да се доказваме на кой са му по-дълги вървите ... да избием някой друг комплекс ... или имаме намерение да се посветим изцяло на спорта и да участваме активно в състезания.
А що се отнася до Расник ... наистина очевдино беше силно, но във височина- крилата зависваха и Ицо постъпи съвсем колегиално, за което му благодаря и летейки ни предупреди, че е силно. Аз обаче реших да пробвам с моето DHV 1-2, защото съм излитал в малко по-силен вятър с крило сертифицирано AFNOR Standard и с малко по-малка площ, и разбира се с 1/2 спийд не съм имал проблеми. Е излетях ... ама полета ми трая 5 мин. и беше в подветрената страна ... пуснах по вятъра, защото нямаше друг "по-безопасен" вариант да избегна ротора до колкото е възможно, кацнах срещу вятъра леко на задна ход и някъде до Сръбско
Извода ... банално, но вслушвай се в съвета на други пилоти.
Ангеле, мисля, че на Витоша и по-точно в частта пред старта на Комините, се получава нещо подобно на това което ти си изпитал ... има една дежурна термика, която сякаш идва от дерето и в периферията и (и съответно по западния и източния ръкав на дерето), разбира се има прилични низходящи.