Leonardo | ФОТО
Дата и час: Нед Юни 09, 2024 10:12 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 75 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Авг 20, 2010 9:23 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1983
Име: Даниел Димов
явно е необходимо непрекъснато повтаряне на едни и същи факти за да се разберат от всички... :wink:

фактите са: НЕ МОЖЕМ ДА ЗАБРАНИМ НА КОГОТО И ДА Е ДА ЛЕТИ - в България според сега действащото законодателство няма изисквания за полети с парапланери. това означава че щом няма забрани - те са РАЗРЕШЕНИ. никой НЯМА ПРАВОТО да забранява или да държи сметка на пилота за това как лети, с кого лети, носи ли каска, запасен и т.н. ЕДИНСТВЕНОТО което трябва да се спазва е че трябва да се лети в зона дадена ни от РВД за безмоторни полети. ако това условие е спазено - пилота извършва законен полет.

някой ще попита "защо тогава е цялата тази дъндания с БНАК, лицензи, изпити и всички други глупости"

ето защо: след 5 години примерно ще направим една обобщена статистика и в нея ще се види че с лицензирани от БНАК пилоти няма счупени гърбове, а с нелицензирани пилоти има 4 случая и т.н. Като се сравни крайния резултат от сигурността на полетите той ще е много силно в полза на БНАК. веднага ще ви кажа защо ще е така - много просто - рисковите пилоти които идват в БНАК ще имат два избора: първия да станат безрискови и втория да бъдат изритани от организацията. След като имаме натрупана голяма база от опит и системата е ошлайфана и отработена и всички смятат че е добра - тогава можем да излезем пред държавата и да кажем "вижте какво става при нас и какво става извън нашата система - очевидно е че нашата система допринася много за сигурността на парапланеризма затова тя трябва да важи за всички." Чак тогава държавата (ГВА) може да каже "ОК - явно си разбирате от работата - ще направим вашата система задължителна" и да обнародват една наредба в която да пише че за да летиш с парапланер трябва да си лицензиран от БНАК. Чак тогава нелицензираните пилоти ще станат и незаконни и чак тогава всеки един от нас ще може да извика полиция като види на баира пилот без лиценз който скача на бой защото му говориш че няма право да лети.

За да стане всичко това има още мноооооооого работа да се свърши, която за момента аз лично не виждам кой ще я свърши...

А до тогава - пускайте си зони, летете както ви е кеф и се наслаждавайте на липсата на регулация защото областите в живота в които няма регулация неумолимо и безвъзвратно намаляват както намалява леда в Гренландия

PS: аз лично ще подготвя дизайна на рекламните плакати в които ще се казва че е по-добре да се лети с лицензиран тандемен пилот

някой ако иска може да направи контра-реклама и да убеждава хората че трябва да летят с нелицензирани случайни пилоти :wink:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Авг 20, 2010 10:05 am 
Offline

Регистриран на: Вто Мар 09, 2004 10:18 am
Мнения: 1283
Местоположение: село Величково
Име: Владимир Чорбаджийски
За сега цялата тази работа е извън погледа на държавата... Но само, ако се случи нещо с някой пасажер, каквото и да е било, и да се стигне до плащания по болници и т.н. нещата ще се сгомнясат много... Просто си представям как в новините по телевизията говорителката си слага трагичната физиономия и съобщава на "обществеността" новината, че еди къде си е станал, еди какъв си инцидент с тандем, че пасажера си търси правата, но тази дейност не била регламентирана и т.н. Тогава от БНАК, или ГВА, или друга държавна организация за нула време ще преведат една европейска наредба и ще я приемат, и бъдете сигурни, че тази наредба ще бъде най-рестриктивната, и забранителната за тази дейност...
Но това не е всичко - както се казва в тъпите реклами... Ще се заинтересуват от тази дейност и данъчни, и разни други държавни органи. Какви са тия? ЕТ ли са, ООД-та, или АД-та са? Издават ли някакви документи и имат ли касови апарати, след като взимат по 100 лева за половин час? Плащат ли данъци? Имат ли социални и здравни осигуровки? Имат ли някакви застраховки, защото тази дейност е рискова за здравето и живота? Е те тогава бъдете абсолютно сигурни, че ще ни го вкарат квадратен, от зад, на всички нас, дето го раздаваме волни птички парапланеристи, а не само на тези с тандемите. :roll:
Много се надявам да съм лош пророк и нищо от това което написах да не се сбъдне, но.....

_________________
Летеше с Element Air ... Жълто червен.
Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Авг 20, 2010 10:49 am 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1983
Име: Даниел Димов
Владо, не се тревожи за състезателите - те винаги ще са си ОК и за тях няма да има рестрикции (освен да не летят в забранено въздушно пространство разбира се) - FAI и БНАК са за да им защитатват правата и ще ги защитават докрай!

на останалите летящи бъдещето е по-трудно да се прогнозира, но моята лична прогноза е благоприятна - смятам че дълги години няма да има съществени промени в законодателството дори и да се случат много инциденти просто защото сме прекалено малки :) надявам се че ме разбирате!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Авг 20, 2010 9:11 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 08, 2008 9:09 pm
Мнения: 85
Местоположение: Sofia
Съгласен съм с Петьо и написаното от Владич.
А това с пилота на една година дето се е налетял и е готов за тандемен пилот просто го забравете и не подвеждайте разни амбициозни новолетящи.

_________________
Александър Игнатов
не робувам на марка- летя с каквото ми падне


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Авг 21, 2010 7:59 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2300
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Николай А. Кошаревски написа:
Имам въпрос към Н.Й. колко време след първоначалното си обучение станахте инструктор и коко време мина от същото това първоначално обучение до първия ви комерсиален тандемен полет?


след 4-5 години интензивно летене (2-300 часа на година) обучих първия си ученик. 1-2 години след това почнах да летя комерсиални тандемни полети.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Авг 22, 2010 9:29 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2300
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Skyhiker написа:
На първо мястио е изискването за Пара Про 5, проблема тук според мен е че имама много такива илцензи издадени незнайно как, а от тук се опорочава цялата верига нататък.

Петьо, съгласен съм че досега сме раздавали лицензи без единен обективен изпит, но поне има отговорно лице което издава лиценза, което подлежи на контрол.

Skyhiker написа:
Имаше нещо споменато за нальот по състезания, това ми прилича все едно за таксиметров шофьор да искат кетап за рали пилот :roll:

За да станеш таксиджия трябва първо да станеш шофьор, за което трябва:
- да изкараш курс за управление на МПС (още нямаме такъв за тандеми)
- да покриеш изпит пред КАТ (еквивалента на ПараПро)
- да изкараш курс за първа долекарска помощ

След като си станал шофьор, за да станеш таксиджия още трябва:
- да положиш психофизиологичен изпит
- да положиш изпит за таксиметров шофьор
- да положиш изпит за населеното място, където плануваш да практикуваш

Както виждате от тези всички изисквания, за да станеш тандемен пилот трябва, първо да станеш пилот и покриеш някакъв изпит за това (разполагаме само с ПараПро), да покриеш изпит за тандемен пилот.

Skyhiker написа:

Според мен изпитната комисия трябва да отценява практическите умения и теоритичните познания на пилота при това на на живо, лице в лице, не според документи.

Изпита за тандемни пилоти е точно така както го описваш. Тъй като изпита трае един ден, считам че е нормално да се взема предвид практиката на пилота преди това (стаж 2 години като ПараПро 5 пилот)

Всеки може да лети безопасно за един ден и да се издъни на следващия. Разликата между добрия и лошия пилот е че добрия няма да се издъни на втория ден, а след няколко години например.

ПараПро 5 нивото не е означава че трябва да си състезател. Ако си разумен ще отидеш на няколко състезания да се понаучиш на туй онуй и да си свериш часовника.

Много хора роптаят срещу ПараПро изискването, защото досега са игнорирали БНАК и ПараПро системата и сега се чувстват застрашени за сегашното или бъдещето им тандемно препитание.

Rossen Balabanov написа:
По интересното според мен е как ще се контролира летенето на тандеми само с лицензирани тандемни пилоти.


Споко, няма да има полицейщина!
Който иска ще се лицензира през БНАК. Който иска ще продължи да лети както си иска.
Вероятно лицензираните ще имат по-изгодни застрахователни условия. Вероятно на лифта на Сопот ще има снимки на лицензираните пилоти. Вероятно ще има списък на лицензираните в paragliding.bg

DVD написа:
Ники, шуро-баджанащината не идва от така наречената техническа комисия, а от факта че тандемните пилоти се изпитват от трима лицензирани инструктори! Това е нещото което трябва да се промени. В общия случай инструктора е и тандемен пилот. Излиза че трима вече лицензирани тандемни пилоти ще допускат кандидата да стане четвърти такъв Laughing Laughing Laughing смях в залата

това е все едно преди 6-7 години правителството да беше казало "следващия GSM оператор ще бъде одобрен от комисия съставена от съществуващите GSM оператори" Laughing Laughing Laughing познайте дали някога щеше да и други

такива неща се правят с НЕЗАВИСИМА експертна комисия която да няма абсолютно никакъв конфликт на интереси с изпитваните. в нашия случай това означава че хората които ще изпитват не трябва да:
1. са тандемни пилоти
2. участват в едно и също сдружение с изпитвания
3. участват в сдружение конкурентно на сдружението на изпитвания (да не работят на една и съща територия)


Дидо, ако бяхме държава с огромен потенциал пилоти, сигурно щяхме да намерим изпитващи и независими експерти по тандемните полети.
Германците казват работата прави майстора.
За да станеш експерт по тандемни полети, трябва да го правиш професионално. Не вярвам желаещ за независим изпитващ експерт да направи няколко десетки тандема с приятели и да се чувста конфортно по-експерт в сравнение с някой със хиляди полети.

Николай А. Кошаревски написа:
И да Ви кажа, че през цялото време се визира инцидента станал с пилота който бъдете сигурни, че си има такъв лицез и си лети по цяла зима в Непал с пасажери и хич не го интересува какво си пишем тук.

Надявам се да си прав, но бурната му реакция означава че го интересува какво пише тук. Надявам се да убеди Непалската си школа че пасажерите трябва се стремят да кацат на крака, а не по задник.

Николай А. Кошаревски написа:
Не знам какво му е толкова смешното, че виждам как валят пари при определени джобове, все пак ви напомням че тандем-пилот в добър финансов ден завърта около 500 лева, в не добър около 200-300 лева. 50-60 летателни дни да имаш в годината с пасажери се получава доста добър доход само от тази дейност.


Моите сметки са малко по различни.
Както по света, така и в България, тандемен пилот изкарва половината от цената на тандемния полет.

Например от 90 левов тандемен полет аз изкарвам 40-45 лева, като другите отиват за амортизация на екипировка, комисионни, транспортни разходи, офис разходи, счетоводител и ткн.
В България има около 15 комерсиални тандемни пилота. Считам че съм един от най-заработващите и правя средно 4 тандема на седмица през сезона (6 месеца).
Ако тандемния пилот реши да има семейство и ако не иска да го рискува с допълнителни заработвания през зимата в чужбина, то му се пада около 320 лева заплата от тандеми на месец през годината.
Като сложа 100 лева осигуровки на месец, то ми остават 220 лева месечна заплата :twisted:
Естествено разчитам и на други начини за препитание.

Миналата година колега понижи цената на тандемния потет. Това заедно с кризата, ни принуди и ние да намалим цената на 90 лева. Други колеги скочиха срещу нас, но всеки е прав за себе си. Аз съм избрал Сопот за място за живеене и когато нямам средства ще правя тандемни полети за 10 или 20 лева.
.............

След 200 години научно технически прогрес, машините все повече заменят човека в неговия труд. Питаме се няма ли да дойде ден в който ще спрем да работим.
Лошата новина е че този ден е настъпил отдавна, но заради това че трябва да има някакъв ред и йерархия в обществото, все още разчитаме на парите като система за контрол, а междувременно се измислят какви ли не нови професии (като моден дизайнер) за да се върти маята.
В бъдеще парите ще почнат да губят стойност. По-важно ще е бъде да имаш интересна професия и/или позиция в обществото.

На запад от години се разкри формулата как можеш да изкараш един милион лева от парапланеризъм.
Като инвестираш два.
Вече и сред нас имаме колеги, които се включват в "бизнеса" защото живеят в излишък или защото им е скучна работата или защото са се наситили на собственото си летене. Тъй като не откриваме нещо по-добро от летенето, решаваме че "бизнеса" е добър повод да останем с него.


Николай А. Кошаревски написа:
Следователно хора на Скайномад взимат завтната тапия и парите сами си идват на мястото.


Забелязвам лично отношение и неприязън.
Съществуващата група инструктори с права да изпитват тандемни пилоти се състои от представители на клуб Ротор, Перник, Лети Независим, Шамбала и Скайномад.
Това че само аз пиша по тези въпроси ни прави автоматично на прицел и виновни за всичко.
Мисля че трябва да взема пример от колегите, дето гледат да си потулват инцидентите за да не им падне реномето.
Извинявайте че ви занимавам с глупости.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Авг 22, 2010 3:02 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Юли 15, 2010 9:10 am
Мнения: 721
Местоположение: Дупница
Име: Петьо Кюркчийски
Ники, трябва да призная че имаш право по отношение на ПараПро, като единствения възможен документ удостоверяващ че пилота има необходимите минимум от умения и знания да лети сравнително безопасно.
На ясно съм че това е началото на разработването на изпитната система и на процедурата по издаване на лицензи за инструктори и тандемни пилоти, и като всяко начало ще бъде трудно и ще има доста неща, който ще се изгладят за в бъдеще.
Бил съм свидетел на доста груби грешки от "тандемни пилоти" и имам в предвид хора, който наистина си нямат идея какво правят във въздуха а возят пасажери.
Мен лично ме притеснява факта че такива хора притежават въпросния лиценз и с малко усилие биха могли да избутат изпита и тогава стават непоклатими.
Предполагам всички знаем, кой са хората с опит в БГ и когато стане инцидент с опитен пилот според мен има голяма разлика от това, когато стане инцидент с неопитен, макар че реално за пасажера няма никаква разлика кой го е пребил.
Нали имено това е идеята на обучението и практиката, да достигнеме ниво, на което можем да преценим рисковете и да реагираме адекватно в критични ситуаций, а това може да стане само и единствено с практика, за която е необходимо време.
Моето виждане е че на абсолютно начинаещ пилот му е необходима около една година след началния курс за да се формира като пилот, който вече може сам да преценява и да взима решения.
В този ред на мисли напълно подкрепям минимума от двугодишния опит, при това реален, демек пилота да е летял поне през уикендите за да натрупа необходимия минимум от практически умения.
Ще съм по конкретен и ще поставя себеси в тази ситуация, аз летя от почти 5 години, имам ПараПро 4, за момента поради ред причини не мога да покрия критерийте за ПараПро 5 поради изискванията за прелети, който трябва да имам в актива си.
Има лица, който притежават въпросния ПараПро5 а дори не могат да покрият изискванията за излитане соло, камо ли тандем.
Както обаче знаем, на всеки може да му върже и да се представи прилично на изпита, от това следва че аз не мога по никакъв законен начин да се сдобия с лиценз за тандемен пилот а потенциялния килър може.
Не искам да споменавам лица и случки тук, защото ще стане хаос и ще осереме темата, но стоя твърдо зат това което казвам.
Точно за това не ми се нрави идеята за изискване за ПараПро5.
Реално ПараПро5 ти дава правото да участващ във състезания от от 1ва категория по ФАЙ, ПараПро 4 във Втора. До колкото съм чел ПараПро 1во,2ро и 3то ниво си Student 4то и 5то си Pilotot от което следва че, аз нямам правото да се явя на изпит за тандемен пилот само поради факта че нямам прелети, които да покрият минимума за ПараПро5.
Според мен прелетите нямат много общо с тандемните полети с изключение на редките случай, когато самите клиенти не пожелаят да летят по дълго, а това става рядко като за пръв полет.
Да не говорим че има пилоти, който въобще не се вълнуват от прелети, примерно правят акро или целят нули. От това следва че и те директно отпадат от играта.
Според мен за да направи човек прелет, освен нужния набор от умения, трябва да случи и на подходящо мяасто и условия, аз лично нямам възможност да отида в Шумен и си цъкам тук из Рила и признавам си не св казвам Ясен Савов :wink: за да прелетя Мусала.
Така че не виждам в скоро време как мога да покрия това изискване за ПараПро5, демек няма да мога да се явя на изпита а тандемен пилот заради нещо, което почти няма общо с тандемното летене :roll:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Авг 22, 2010 4:35 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Искам да благодаря на Н.Й. за отговорите. Първо става ясно, че сте решили да работите като инструктор и тандем пилот горе-долу 4-5 години след като сте направили вече около 1500 часа. Така за часта дали съм изпитал неприязан към Скайномад и споменатите клубове, не коментирам и дали е лично пак не коментирам. Изискаването за Парапро 5 ще облагодетелства определено лоби. Това, че искате на гастролоращи тандем пилоти коити ви пречат да си бачкате в Сопот го разбирам. Сега ще им "резнете крилата" по една красива снимка до лифта на лицензираните и клиентопотока е отклонен. Искам да си предствят всички, че някой мисли като мен и има достатъчно пари да си купи тандем, да си сложи по-голяма снимка на голяма табела на която да пише БЕЗПЛАТНИ ТАНДЕМНИ ПОЛЕТИ. Това ще един небесен Робин Худ. В парапланеризма има романтика, кеф, свобода, смешните картончета с надпис лиценз прецакват грубо тази романтика. И сега ще има поне 50 постинга на хора които ще ме псуват и хулят. На тях ако нямат моля дайте им лизенци 4-ки,5-ци който за колкото си плати. То небето е голямо,, аз обичам летенето не и правилата,регламентите. Дето е текло пак ще тече.
П.С. Инцидентите с лицензирани тандемни пилоти ще продължат да се случват както и тези с нелицензираните, както при законните и незаконните таксиметриви шофери.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Авг 22, 2010 8:12 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Апр 13, 2007 4:41 pm
Мнения: 112
Местоположение: Sofia
Име: Петър Трупчев
Цитат:
В парапланеризма има романтика, кеф, свобода


Не и когато вземаш кинти за тая работа!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Нед Авг 22, 2010 11:22 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Май 27, 2004 2:53 pm
Мнения: 459
Име: uon venos
Николай А. Кошаревски написа:
То небето е голямо,, аз обичам летенето не и правилата,регламентите. Дето е текло пак ще тече.


Май българският парапланеризъм не е доживял за лицензиране и правила .. те помагат много всъщност, колкото и да ни е гадно, че все нещо искат да ни забранят. Но колкото и да не си признаваме, парапланеризма е услуга, при която хората си плащат за нея и очакват за техните пари да се предложи качество! И това качество се декларира, дали пред държава, дали пред Бнак .. България е на това дередже именно заради такова мислене .. и колкото повече хора мислят, че свободийката е най-сладка и по-възможност неконтролируема, толкова по-зле ще става за хората там ... пилот-клиент


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -1 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Авг 23, 2010 9:16 am 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Засега подръжници във форума нямам,ама нищо и сам войнът е войн. Защо не ме цитирахте като написах,че инциденти ще продължат да стават както с лицензирани тандемни пиоти така и с нелицензирани. Защото не ви изнася. Да живее свободата, летенето е свобода, на г-жа Пешева щом и харесват правилата да си продължи да си пребивава в Швейцария, на мен тука ми е екстра.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Авг 23, 2010 9:47 am 
Offline

Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 11:35 am
Мнения: 677
Местоположение: София
Име: Христо Джамбов
Разбира се, че ще стават г-н Кошаревски. никой не е застрахован на 100%. лицензирането е за да се гарантира на другите, че ти като пилот покриваш минимален запас от знания за да си безопасен за тях/нас. Затова е и системата ПараПро 5. Затова е и лицензирането на тандемните пилоти. Аз, също както други пилоти съм говорил с разни застрахователи за различни типове застраховки които ни касаят. Тези хора в момента нямат ясна статистическа база (часове нальот, брой инциденти, сертификация и прочее) за да оценят безопасността на всеки един от нас било то като пилот .. било то като тандемен пилот.

Летиш, летиш, па кацнеш. а на земята живеят хора с които трябва да се разбираш. Дори във въздуха пилетата въртят в една посока термиката, не влизат в облаци. имат си правила пернатите ... но пусто не могат да пишат.

_________________
телефони : 0886 216 096, 0888 433 126
Axis Venus 4 - woody valley x alps
Axis Sirius II tandem


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Авг 23, 2010 10:00 am 
Имаме и застраховки вече за пасажерите, под секрет чувам, че и Австрийски тандемни лицензи ще си изваждат -вече 2-ма пилоти и вместо да драскаме айде -времето е уникално тези дни в цялата страна. Ние се качваме на Витоша.


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Авг 23, 2010 1:03 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 140
Местоположение: Varna
Небето е голямо,и по-добре без правила за свободния пилот,съгласен.Затова по света му викат ''Свободно Летене''.Но в случая идеята е да се намали риска за живота и здравето на ''невинния пасажер'',да не се допуска(ако може) ,заради изкарването на мизерни левчета някой да рискува не своя, а нечий друг живот,само защото в главичката му проблясва идеята ,че ще забогатее от летене хихи.Така че Робин Худ,давай голямата снимка,почва се безплатното летене.Аз ще купя тандем и ще уговарям хората,ти ще ги возиш без пари.Ех какви времена настават
:lol:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Авг 24, 2010 6:51 am 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 19, 2005 1:34 am
Мнения: 121
Местоположение: Бургас, Сливен
niki написа:
разговорите за забрани на туристически полети над плажа бе предизвикана от реални хулигански прояви и ще рефлектира върху всички ни, защото сме в една лодка.
.......


Ники, ако наистина имаш информация за "реални хулигански прояви" моля да я споделиш. По морето летят шепа хора и ще е добре да знаем от къде дойе шумотевицата. Още повече, че тази година поне по южното черноморие се лити моторно и безмоторно много, ама много по-малко от миналата да не говорим за по-миналата, когато имахме и лебедка. Носят се слухове, че лайната сме си ги забъркали ние и сигналите са от летящи... Много ми се иска да не е така, така че ако си чул за конкретен случай казвай.

_________________
www.skyvision.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 75 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов