Skyhiker написа:
На първо мястио е изискването за Пара Про 5, проблема тук според мен е че имама много такива илцензи издадени незнайно как, а от тук се опорочава цялата верига нататък.
Петьо, съгласен съм че досега сме раздавали лицензи без единен обективен изпит, но поне има отговорно лице което издава лиценза, което подлежи на контрол.
Skyhiker написа:
Имаше нещо споменато за нальот по състезания, това ми прилича все едно за таксиметров шофьор да искат кетап за рали пилот
За да станеш таксиджия трябва първо да станеш шофьор, за което трябва:
- да изкараш курс за управление на МПС (още нямаме такъв за тандеми)
- да покриеш изпит пред КАТ (еквивалента на ПараПро)
- да изкараш курс за първа долекарска помощ
След като си станал шофьор, за да станеш таксиджия още трябва:
- да положиш психофизиологичен изпит
- да положиш изпит за таксиметров шофьор
- да положиш изпит за населеното място, където плануваш да практикуваш
Както виждате от тези всички изисквания, за да станеш тандемен пилот трябва, първо да станеш пилот и покриеш някакъв изпит за това (разполагаме само с ПараПро), да покриеш изпит за тандемен пилот.
Skyhiker написа:
Според мен изпитната комисия трябва да отценява практическите умения и теоритичните познания на пилота при това на на живо, лице в лице, не според документи.
Изпита за тандемни пилоти е точно така както го описваш. Тъй като изпита трае един ден, считам че е нормално да се взема предвид практиката на пилота преди това (стаж 2 години като ПараПро 5 пилот)
Всеки може да лети безопасно за един ден и да се издъни на следващия. Разликата между добрия и лошия пилот е че добрия няма да се издъни на втория ден, а след няколко години например.
ПараПро 5 нивото не е означава че трябва да си състезател. Ако си разумен ще отидеш на няколко състезания да се понаучиш на туй онуй и да си свериш часовника.
Много хора роптаят срещу ПараПро изискването, защото досега са игнорирали БНАК и ПараПро системата и сега се чувстват застрашени за сегашното или бъдещето им тандемно препитание.
Rossen Balabanov написа:
По интересното според мен е как ще се контролира летенето на тандеми само с лицензирани тандемни пилоти.
Споко, няма да има полицейщина!
Който иска ще се лицензира през БНАК. Който иска ще продължи да лети както си иска.
Вероятно лицензираните ще имат по-изгодни застрахователни условия. Вероятно на лифта на Сопот ще има снимки на лицензираните пилоти. Вероятно ще има списък на лицензираните в paragliding.bg
DVD написа:
Ники, шуро-баджанащината не идва от така наречената техническа комисия, а от факта че тандемните пилоти се изпитват от трима лицензирани инструктори! Това е нещото което трябва да се промени. В общия случай инструктора е и тандемен пилот. Излиза че трима вече лицензирани тандемни пилоти ще допускат кандидата да стане четвърти такъв Laughing Laughing Laughing смях в залата
това е все едно преди 6-7 години правителството да беше казало "следващия GSM оператор ще бъде одобрен от комисия съставена от съществуващите GSM оператори" Laughing Laughing Laughing познайте дали някога щеше да и други
такива неща се правят с НЕЗАВИСИМА експертна комисия която да няма абсолютно никакъв конфликт на интереси с изпитваните. в нашия случай това означава че хората които ще изпитват не трябва да:
1. са тандемни пилоти
2. участват в едно и също сдружение с изпитвания
3. участват в сдружение конкурентно на сдружението на изпитвания (да не работят на една и съща територия)
Дидо, ако бяхме държава с огромен потенциал пилоти, сигурно щяхме да намерим изпитващи и независими експерти по тандемните полети.
Германците казват работата прави майстора.
За да станеш експерт по тандемни полети, трябва да го правиш професионално. Не вярвам желаещ за независим изпитващ експерт да направи няколко десетки тандема с приятели и да се чувста конфортно по-експерт в сравнение с някой със хиляди полети.
Николай А. Кошаревски написа:
И да Ви кажа, че през цялото време се визира инцидента станал с пилота който бъдете сигурни, че си има такъв лицез и си лети по цяла зима в Непал с пасажери и хич не го интересува какво си пишем тук.
Надявам се да си прав, но бурната му реакция означава че го интересува какво пише тук. Надявам се да убеди Непалската си школа че пасажерите трябва се стремят да кацат на крака, а не по задник.
Николай А. Кошаревски написа:
Не знам какво му е толкова смешното, че виждам как валят пари при определени джобове, все пак ви напомням че тандем-пилот в добър финансов ден завърта около 500 лева, в не добър около 200-300 лева. 50-60 летателни дни да имаш в годината с пасажери се получава доста добър доход само от тази дейност.
Моите сметки са малко по различни.
Както по света, така и в България, тандемен пилот изкарва половината от цената на тандемния полет.
Например от 90 левов тандемен полет аз изкарвам 40-45 лева, като другите отиват за амортизация на екипировка, комисионни, транспортни разходи, офис разходи, счетоводител и ткн.
В България има около 15 комерсиални тандемни пилота. Считам че съм един от най-заработващите и правя средно 4 тандема на седмица през сезона (6 месеца).
Ако тандемния пилот реши да има семейство и ако не иска да го рискува с допълнителни заработвания през зимата в чужбина, то му се пада около 320 лева заплата от тандеми на месец през годината.
Като сложа 100 лева осигуровки на месец, то ми остават 220 лева месечна заплата
Естествено разчитам и на други начини за препитание.
Миналата година колега понижи цената на тандемния потет. Това заедно с кризата, ни принуди и ние да намалим цената на 90 лева. Други колеги скочиха срещу нас, но всеки е прав за себе си. Аз съм избрал Сопот за място за живеене и когато нямам средства ще правя тандемни полети за 10 или 20 лева.
.............
След 200 години научно технически прогрес, машините все повече заменят човека в неговия труд. Питаме се няма ли да дойде ден в който ще спрем да работим.
Лошата новина е че този ден е настъпил отдавна, но заради това че трябва да има някакъв ред и йерархия в обществото, все още разчитаме на парите като система за контрол, а междувременно се измислят какви ли не нови професии (като моден дизайнер) за да се върти маята.
В бъдеще парите ще почнат да губят стойност. По-важно ще е бъде да имаш интересна професия и/или позиция в обществото.
На запад от години се разкри формулата как можеш да изкараш един милион лева от парапланеризъм.
Като инвестираш два.
Вече и сред нас имаме колеги, които се включват в "бизнеса" защото живеят в излишък или защото им е скучна работата или защото са се наситили на собственото си летене. Тъй като не откриваме нещо по-добро от летенето, решаваме че "бизнеса" е добър повод да останем с него.
Николай А. Кошаревски написа:
Следователно хора на Скайномад взимат завтната тапия и парите сами си идват на мястото.
Забелязвам лично отношение и неприязън.
Съществуващата група инструктори с права да изпитват тандемни пилоти се състои от представители на клуб Ротор, Перник, Лети Независим, Шамбала и Скайномад.
Това че само аз пиша по тези въпроси ни прави автоматично на прицел и виновни за всичко.
Мисля че трябва да взема пример от колегите, дето гледат да си потулват инцидентите за да не им падне реномето.
Извинявайте че ви занимавам с глупости.