Leonardo | ФОТО
Дата и час: Нед Юни 09, 2024 8:29 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 75 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: За тандемните полети
МнениеПубликувано на: Вто Авг 17, 2010 6:26 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 08, 2008 9:09 pm
Мнения: 85
Местоположение: Sofia
Все повече стават пилотите / с различен опит/ ,които притежават и возят с тандеми.Може би и затова по-често ставам свидетел на пренебрегването на основни правила за парапланеризма.На Сопот например пилоти си позволяват да летят без каски,по сандали и т.н.Неразбирам и как се пренебрегват метео условията ,като с очите си съм виждал хазартни излитания през ротор.Когато пилота лети сам на своя глава може да поема рискове , но с пасажер ....Интересното е как всички си затварят очите при такива случаи.
Може би защото правилата не са за всички и рубриката "инциденти " също.

_________________
Александър Игнатов
не робувам на марка- летя с каквото ми падне


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: За тандемите
МнениеПубликувано на: Вто Авг 17, 2010 6:29 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Май 27, 2004 2:53 pm
Мнения: 459
Име: uon venos
Letiasht написа:
Все повече стават пилотите / с различен опит/ ,които притежават и возят с тандеми.Може би и затова по-често ставам свидетел на пренебрегването на основни правила за парапланеризма.На Сопот например пилоти си позволяват да летят без каски,по сандали и т.н.Неразбирам и как се пренебрегват метео условията ,като с очите си съм виждал хазартни излитания през ротор.Когато пилота лети сам на своя глава може да поема рискове , но с пасажер ....Интересното е как всички си затварят очите при такива случаи.
Може би защото правилата не са за всички и рубриката "инциденти " също.


Темата ти е точно за тук, но знаеш ли ще имаш проблем. Какъвто имаше темата преди време за пишман инструкторите и тандемъджийте, с общ нальот 1 година я има я няма след обучение. Ще настъпиш нечии интереси и ще ти я изтрият накрая. Жалко, но факт!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Авг 17, 2010 7:15 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Интересът клати фесът. Алчни сме ние хората та затова се излита в неблагоприятни условия. Пасажера се насира от страх защото крилото се пляска от колапси,тъкове и всякакви мизерии. Ама пилота си е сложил 90-100 лева в джоба и си лети. В доходен ден може да се направят и 500 лева, иха колко сладка надница.Затова са рисковете които се поемат за още повече пари. Сега г-жа Пешева да ме извинява ама спокойно може човек да си вози пасажери след като е минала една година от първоначалното му обучение, стига да е летял редовно през таьи година. Летенето с тандем е същото както и соло летенето. Има особеност при старта както гръбния така и правия старт. Има техника за завой с тяло и малко управление, както и е важно да се вземе в предвид че краката на пасажера са на 50-70 сантиметр под твоите за кацането. Който му се вози тандем да си купи някой с DHV 1-2 и да вози. По-малко алчност, повече отговорност към кефа на пасажера ( не го ужсявайте)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Авг 17, 2010 8:26 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Окт 08, 2008 9:09 pm
Мнения: 85
Местоположение: Sofia
ето едно нагледно клипче

http://www.youtube.com/watch?v=eN5Qa2N1a8k

обърнете внимание на усмивката на пилота - нещо от сорта " падна ли ми "

_________________
Александър Игнатов
не робувам на марка- летя с каквото ми падне


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Вто Авг 17, 2010 11:21 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 8:40 am
Мнения: 1983
Име: Даниел Димов
Всеизвестно е че има ситуации в които не става за летене, но за извозване на пасажери става :lol: :lol: :lol:

Ако условията не са много добри - нормалния пилот (който лети за собствено удоволствие) изобщо няма да си прави труда и/или да поема рискове за някакъв кратък и безинтересен полет!

Друг е въпроса когато имаш пасажер - той е тук само днес и само сега; той може да не се престраши друг път; той може да отиде на друго място да лети на тандем; той може да отиде при друг пилот (макар и това да се случва изключително рядко на този етап на развитие на тандемния бизнес в бг) - всеки полет носи приход. Всеки полет обаче отнема известно време от работния ден! Затова колкото по-кратък е полета - толкова повече време остава за други полети. Колкото по-кратък е полета - толкова повече приходи. Колкото по-гадно е времето - толкова по-кратък е полета.

Това са причините тандемните пилоти да поемат много повече рискове отколкото би поел нормалния пилот. Проблема е че рисковете които те поемат за себе си са поне толкова големи (а обикновено са доста по-големи) и за пасажера защото той няма никакъв опит, нищо не разбира, не знае как да се пази и не знае какво поведение да има при евентуален инцидент! Заради този факт сиуацията става такава че за няколко десетки лева се рискува здравето и живота на невинни хора!

Затова си мисля, че ще е добре след като се лицензират всички тандемни пилоти периодично да се разпечатват и разлепят списъци на лицензираните и да се поставят на видни места където се лети най-често. На списъците винаги да присъства и уеб-адреса на който е официалния списък (който ще е винаги най-актуален). На списъците до името на пилота да има и снимка. Разбира се всичко това ще има смисъл и ще подобри нещата ако лицензи се дават само на "сигурните" пилоти и естествено ако се отнемат (временно) лицензите на "рисковите" пилоти. Спирането на лиценз не трябва да се приема като нещо лично против пилота, а да се приема като мярка за повишаване на сигурността!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 18, 2010 1:21 am 
Offline

Регистриран на: Чет Май 27, 2004 2:53 pm
Мнения: 459
Име: uon venos
Николай А. Кошаревски написа:
Сега г-жа Пешева да ме извинява ама спокойно може човек да си вози пасажери след като е минала една година от първоначалното му обучение, стига да е летял редовно през таьи година. Летенето с тандем е същото както и соло летенето. Има особеност при старта както гръбния така и правия старт. Има техника за завой с тяло и малко управление, както и е важно да се вземе в предвид че краката на пасажера са на 50-70 сантиметр под твоите за кацането. Който му се вози тандем да си купи някой с DHV 1-2 и да вози. По-малко алчност, повече отговорност към кефа на пасажера ( не го ужсявайте)


щом казваш :roll:


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 18, 2010 9:56 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2300
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Напълно съм съгласен с мнението на Даниел.
В Южна Африка собственика на едно място за летене бе забранил всякакви тандемни полети, защото не харесва идеята, заради пари, някой да рискува нечии живот, имиджа на мястото, на парапланеризма и ткн... И е прав.
Заради пари и професионална чест съм имал много тандемни полети в условия в които не бих си правил труда да летя сам. За щастие досега нямам инциденти и мисля че съм напипал баланса между риск и работа.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 18, 2010 2:10 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
DVD написа:
Затова си мисля, че ще е добре след като се лицензират всички тандемни пилоти периодично да се разпечатват и разлепят списъци на лицензираните и да се поставят на видни места където се лети най-често. На списъците винаги да присъства и уеб-адреса на който е официалния списък (който ще е винаги най-актуален). На списъците до името на пилота да има и снимка. Разбира се всичко това ще има смисъл и ще подобри нещата ако лицензи се дават само на "сигурните" пилоти и естествено ако се отнемат (временно) лицензите на "рисковите" пилоти. Спирането на лиценз не трябва да се приема като нещо лично против пилота, а да се приема като мярка за повишаване на сигурността!


Напълно излишно е да напомням, че това отдавна трябваше да се направи, но май не е излишно да спомена, че в момента топката е в комисията по парапланеризъм в БНАК. Вече има писани и одобрени от ГВА правила, остава да се назначи конкретната комисия по сертифицирането на тандемните пилоти и да се проведат самите сертификационни изпити. Не съм сигурен, че сме единствената страна в света, но със сигурност сме единствената страна в Европа, в която всеки, който има 3-4 бона и може да си купи тандемно крило (често дори на старо), може да вози пасажери още от следващия ден ...

И, за Бога, хора от тази комисия, недейте този път просто да раздавате картончета, както се прави в момента за спортните лицензи! Направете изпити. Проведете ги като хората. В интерес на спорта е ... и във ваш личен интерес!

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 18, 2010 9:11 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Юни 15, 2005 2:45 pm
Мнения: 535
Местоположение: Ямбол/Бургас
Име: Александър Рунев
http://paragliding.bg/content/tekhniche ... dem-piloti

_________________
Александър Рунев
GIN Carrera+

Човек няма крила и по отношение на теглото му
към теглото на мускулите му е 72 пъти по слаб от птица...
Но аз мисля, че ще лети,
но не заради силата на мускулите му,
а заради силата на своя ум...
Н.Е. Жуковский


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 18, 2010 9:21 pm 
Offline

Регистриран на: Вто Апр 20, 2004 11:02 am
Мнения: 871
Местоположение: София
sa6o написа:
http://paragliding.bg/content/tekhnicheska-komisiya-seminar-instruktori-izpiti-tandem-piloti


Браво!

_________________
Има три прости правила за безопасно летене. За съжаление, никой досега не ги е открил ... ;-)


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 18, 2010 10:14 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 29, 2010 9:54 pm
Мнения: 203
Местоположение: София
Чудя се само пише,че трябва да имаш лизенз спортен парапро 5. Така и трябва, така е на Запад. Тук обаче автоматично се появява следния казус. Да дават лицанзи имат право само клубовете членове на БАНАК, 5-ците ти дават платформа за изпит пред тандемната комисия. Сега пилот тандемен който не членува в никой от тези клубове и няма лиценз парапро 5, защото не се интересува да се състезава, а си лети само с пасажери. Как ще се добере до тази петица ми е направо неясно, не защото не може да си покрие норматива за лиценза. А, защото никой не е луд да му даде баницата. Всеки прецедател на клуб ще каже: виж сега няма да ти дам лиценз 5 защото си ми конкуренция и ми крадеш клиенти, айде чупка. И така никакъв изпит пред комисията. Лапо-лапо кой превари той завари стана дами и господа. Справедливо ли е, ама разбира се само за членове на вече регистирани клубове!


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 18, 2010 10:17 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 9:45 am
Мнения: 137
Местоположение: Велико Търново
Име: Никола Янков
въпрос 1:

аз съм тъп и упорит имам пари и достатъчно време и желание, но уви имам само 1 година стаж в летенето. Няма проблем да покрия всички останали критерий от протокола за изпити на тандемни пилоти. Какво следва от това - ще ми бъде ли издаден лиценз?


въпрос 2:

Само на мен така ли ми се струва или целият този шум е типично "капиталистически" и става въпрос за "преразпределение на пазари"?

въпрос 3:

свързан с въпрос 2 - как така техническата комисия се активира толкова бързо. Една от датите е 17.08 ....не е ли странно?

въпрос 4:

Цитат:
i. Кандидатът не трябва да има инциденти с едноместен или двуместен парапланер, с последствия средна и тежка телесна повреда или опасност за такава през последните 2 години преди датата на изпита;


какъв е този срок от две години? защо не 5? а защо тандемни лицензи не се дават само на пилоти, които НИКОГА не са имали такива инциденти? или може би не удобно на някой?

въпрос 5:

какво е летенето?


въпрос 6:

кой съм аз, че да задавам въпроси?


имам отговори само на въпрос 5 и 6:

отговор на въпрос 5: тръпка, емоция, ХОБИ.
отговор на въпрос 6: никой. летя за кеф, но се дразня когато някой разваля романтиката в летенето.

_________________
Advance Epsilon 7

every passing minute is another chance to turn it all around


Последна промяна nyankov на Сря Авг 18, 2010 10:27 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 18, 2010 10:19 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 9:45 am
Мнения: 137
Местоположение: Велико Търново
Име: Никола Янков
Николай А. Кошаревски написа:
Чудя се само пише,че трябва да имаш лизенз спортен парапро 5. Така и трябва, така е на Запад. Тук обаче автоматично се появява следния казус. Да дават лицанзи имат право само клубовете членове на БАНАК, 5-ците ти дават платформа за изпит пред тандемната комисия. Сега пилот тандемен който не членува в никой от тези клубове и няма лиценз парапро 5, защото не се интересува да се състезава, а си лети само с пасажери. Как ще се добере до тази петица ми е направо неясно, не защото не може да си покрие норматива за лиценза. А, защото никой не е луд да му даде баницата. Всеки прецедател на клуб ще каже: виж сега няма да ти дам лиценз 5 защото си ми конкуренция и ми крадеш клиенти, айде чупка. И така никакъв изпит пред комисията. Лапо-лапо кой превари той завари стана дами и господа. Справедливо ли е, ама разбира се само за членове на вече регистирани клубове!


докато напиша - и ти го каза същото :)

_________________
Advance Epsilon 7

every passing minute is another chance to turn it all around


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Авг 18, 2010 10:31 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Апр 01, 2004 9:49 pm
Мнения: 1718
Местоположение: Бургас
Име: Красимир Цонев
Цитат:
ii. Кандидатът трябва да демонстрира пред 2-ма от членовете на Техническата комисия, или упълномощени от тях инструктори, чисто излизане от всички SIV фигури. Допускат се видео-филими или демонстрация на фигурите над вода с осигурена лодка и спасителна жилетка.

Това пък защо е нужно за тандемните полети... :shock: ?

_________________
MacPara Elan
Have nice flights!
Изображение


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Авг 19, 2010 12:06 am 
Offline

Регистриран на: Съб Дек 10, 2005 12:03 am
Мнения: 559
Местоположение: Шумен
Име: (Хаджи) Северин Акерски
Тези вечери попрочтох доста мнения, решения, правила и т.н. и попаднах в едно ДЕ ЖАВЮ...
... В началото на 90-те по морето започнаха да работят 2-3 мотоделти и да "препечелват" по няколко хиляди долара на сезон. Това не остана незабелязано и с всяка измината година машините се множаха в алгебрична прогресия излитащи от писти, морето, поляни и т.н.
Появиха се интересни надписи по крилата им приканващи туристите, правеха се пикирания на ниско, безтегловност и какви ли не номера за да се привличат все повече и повече пасажери, тъй като и конкуренцията растеше. Имаше и катастрофи с туристи, за щастие без сериозни последствия...
Всички трескаво мислихи как да увеличат приходите...

ЕВРИКА!

Една част от летящите решиха по някакъв начин да се ограничи конкуренцията. КАК? Ами като се наложат изисквания за лицензи на пилотите и годност на делтите, опасни и безопасни площадки и т.н. Всичко за благото и безопасността на клиентите - туристи.
В края на 90-те идеята проработи. Делтите (респективно конкуренцията) започнаха да намаляват с всяка изминала година - пак прогресивно.
Миналата година я имаше 1-2 машини по морето, я не.
И ФИНАЛА НА ПРИКАЗКАТА... мисля, че всички го знаете - съвсем скоро излезе в медиите и продължава да се обсъжда в друг раздел на форума.

Към тандемните пилоти!
- Не си налагайте много правила и ограничения. Един ден ще се върнат като бумеранг и ще ударят и вас. И за миг не си правете илюзиите, че някаква "декларация" ще ви предпази от пострадал пасажер да ви събуе гащите в съда.

Успешни и безинцидентни полети на всички!

_________________
Парапланер - Windtech "Fenix"
Сбруя: APCO "Spark"

Изображение
ДИСТРИБУТОР

Kites Maker Olds looking good!
http://kites-bg.com


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 75 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов