Здравейте всички,
искам тук да напиша малко повече подробности за състезанието, които е добре да се знаят:
ТАКСА УЧАСТИЕ: Състезанието, както вече сте видяли, е супер нуско-бюджетно. Таксата участие от 20 лева се събира за да покрие регистрацията на състезанието във FAI и таксата за услугите на AirTribune. Всичко останало, което може да се появи като разход всеки ще си плаща индивидуално. Таксата участие НЕ ВКЛЮЧВА неща като: билет за лифта, транспорт до старта (ако се ползва някой от другите два старта), вода, пакет закуска, тениска, гориво за колите които ще ни събират и парични/предметни награди.
ТРАНСПОРТ: Транспорта и събирането ще се случва по същия начин както се случва при свободно летене - сутринта се решава на кой старт ще се ходи, всички участници получават съобщение за това решение и всеки тръгва със собствен транспорт за да стигне до старта. По време на задачата и след нея Петя Бодурова ще координира събирането. Това координиране ще се изразява в следното - тя ще разполага със списък на шофьорите, които са налични за деня и телефоните им. Когато някой от състезателите има нужда от събиране - тя ще преценява кой от шофьорите да изпрати. Състезателите, които ползват събиране ще се договарят свободно с шофьорите какво ще им струва това. Нормалната практика е парите за горивото, което колата изхарчва, да се раздели между събраните пилоти.
ЗАСТРАХОВКА: Всички състезатели ще трябва да имат застраховка, която да покрива планинско спасяване и транспорт с хеликоптер. Най-добрата опция (и може би единствената засега) за такава застраховка е "Активна грижа" от Лев Инс. Струва 18 лв и е за период от 1 година. Ще е възможно да се направи такава застраховка на място. Състезателя, който няма такава застраховка ще може да си купи картонче с номер и скреч-код. Активирането става с обаждане по телефона и продиктуване на личните данни + данните от картончето.
УРЕДИ, ТОЧКИ И ТРАКЛОГОВЕ: Всеки състезател ще може да лети с колкото уреда прецени, като предварително трябва да е качил официалния списък с точки в уредите си. Всеки, който ползва уред с кабел различен от USB - трябва да си носи и кабела. Нормалната практика ще е траклоговете да се изпращат по e-mail. Предполагам, че повечето състезатели ще летят със смартфони и ще могат да изпратят траклога си веднага след кацането. Това е най-добрия и препоръчителен вариант. Ако някой състезател не разполага със смартфон или няма мобилен Интернет - ще има две други възможности: (1) когато стигне до мястото където спи - да си свали траклога на компютър и да го изпрати или (2) да дойде в щаба с уреда и кабела и аз да му сваля траклога.
ЗАДАЧИ: Разбира се състезанието ще има "таск комитет" избран от всички състезатели чрез гласуване. Този таск комитет трябва да е от 3-ма души които са добри пилоти, но не са рискови и държат на сигурността. Тези 3-ма души освен, че ще решават по каква задача да се лети, ще имат правото да решават от въздуха дали задачата да бъде спряна при появяването на някаква опасност.
ЛАЙВТРАКИНГ: За бързото локализиране пилот в случай на инцидент е много силно препоръчително всички да ползват лайвтракинг. Той ще е базиран на услугата на AirTribune и на смартфоните на състезателите. Знаете, че разполагаме с достатъно на брой специализирани у-ва за лайвтракинг, но за съжаление AirTribune така и не успяха да направят системата си да работи стабилно с тях. Съветвам всички, които имат намерение да дойдат на състезанието да си осигурят телефон (с Android или iPhone), да си активират мобилни данни, да си осигурят възможност този телефон да работи поне 5 часа с активен GSM и GPS и да си инсталират приложението на AirTribune.
РАДИО КОМУНИКАЦИИ: Всички състезатели трябва да летят с радио на 144.6 MHz. Добре е самото радио (или трубката ако има такава) да са изолирани от вятъра така че гласа да се чува разбираемо при предаване.
|