Здравейте, това мисля не е "точно" по оригиналната тема, но има косвена връзка и мисля че ще е подходяща реплика във връзка с по-горния пост на Диана.
Вместо да описвам конкретни техники на старт - те са много и варират силно в зависимост от сила и турболентност на вятъра, топология на старта, "задръстеност" откъм пилоти и т.н.............. - реших да разкажа накратко една история. Това не е конкретен случай - това беше години наред повтаряща се ситуация на много от варненските стартове, но най-често можеше да бъде видяна на Рогачево. Годините бяха 1995, 96, 97.... крилата летяха в доста по-тесни граници на условията отколкото сега и много често старта беше усеян с крила (на розичка или разпънати) и седящи или полулегнали пилоти (тогава се събирахме по 7,8, 10 души) чакащи "да засили още 1 метър" за да става за реене. Имаше един младеж който дори и в най-жегавите летни дни се навличаше с всико (тогава това беше каска сбруя, високи обувки и тук-там някой вариометър) и през цялото време "сновеше" насам - натам по старта, кайтвайки крилото си (тогава това беше една NOVA Phoenix). Беше много досадно - горещо, пълно с насекоми, "не става" за летене (вятър 2-3м/с) и отгоре на това звука на вариото - "мяу,мяу" нагоре , "мяууу" надолу (звука не можеше да се изключва), а през това време ( 2-3 часа!!!) крилото му почти не докосваше земята, само на моменти изходящия ръб в най-горния край на баира за да се подравни преди да излети , да кацне след 30-40 метра, да се обърне, да хване с едната ръка А коланите, с другата управленията и хайде пак нагоре (назад) "слалом" крачейки между крилата и налягалите хора с крилото във въздуха.
И така с часове - докато не духне и да стане за летене или не стане време да си ходим............
И какво му оставаше на човек освен да стане и той да покайтва.......а то иначе това "сноване" нагоре-надолу и звука на вариото можеше да ти скъса нервите
Въпросния младеж (вече по-стар младеж
- Да са му живи и здрави всичките деца, дето заради тях напоследък понамали летенето!!!!!!!) беше Течо (тук мисля повечето го познават затова няма да го представям)
През годините до сега почти не съм чувал да има проблем със стартовете от които сме летели...............
Това мисля дава отговори на доста въпроси по темата техника на излитане и контрол на крилото на старта.............
Много и безаварийни полети на всички!!!!!!!