Здравейте и от мен ! Като начинаещ пилот държа да анализирам всяка една ситуация за да не допускам грешки в последствие . В силен термичен ден при излитане от полянката под боровата горичка на Коняво получих асиметричен колапс със силно разклащане . Денят беше найстина термичен като вятъра духаше от запад /югозапад . Вятъра беше силен и на старта няколко опитни пилоти успяха добре да се повъргалят по камъните .За това реших да сляза под боровата горичка . След като излетях успешно пуснах по вятъра за да избягам от планината колкото се може по бързо със сравнително добро изкачване . Малко след като се отдалечих хванах с една ръка двете управления за да си наглася спийд системата . Неуспешно пускам двете управления и след секунда лявата ми част колапсира . От уплах според мен пререагирам и се хвърлям твърде много на здравата част като подгънатата съвсем скоро е много по високо от здравата . Започва силно клатене което се опитвам да компенсирам с пренасяне на тежест и съвсем малко управления . След успокояване на крилото от клатене започвам да помпам за да оправя колапса . Според мен в следствие на това пререагиране колапса се задълбочи в известна степен.
https://www.youtube.com/watch?v=rbW4NC3vAxo&t=27s https://www.youtube.com/watch?v=8x1RqTyzbpA&t=141s Моля за мнения от по опитните пилоти при анализ на тази ситуация !