Струва ми се, че смесвате 2 различни начина на излитане с делта.
С винч има една методика, с моторен - методиката е друга. Само "flyk-а" може да се използва и за двете изтегляния.
Колкото до заключвания на пилот - виждал съм достатъчно и с винч, та и с моторен. И на мен ми се е случвало - и дори ме е откачал моторния, да не говорим за многото скъсани бушони - та кацам с моята част на буксирното въже.
Дори имаме и нежелан лупинг, когато буксирното въже превъртя крилото - не се стигна до парашут, имаше височина и пилотът се откачи и кацна нормално.
В БГ проведохме първото обучение на влек зад моторен на Божурище - и всички инструктори тогава преминаха курса. В София това са Мишо, Течо, Колио, Емо Кърлев, Мътио, аз, Тони. А, и Петио Янков както и инструкторите от другите клубове в страната.
1985 г мисля с моторния на ОСО-то.
След което всички пилоти от националния отбор се шлепваха на лагер школа - а те бяха към 15 човека.
А Тони Станков смая генерал от ВВС, когато излетя пред него на буксир без да се закачи за крилото, пропадна в рамката след като крилото се издигна, успя да се откачи от влека и да се пусне от рамката в бръснещо снижение. Хлъзна се по гръб в сбруята по тревата и остана невредим. А "Стрика" се вдигна нагоре без пилот, срина се през крило и се прасна у земята - счупи бедро.
Генералът процеди "това делтапланеристите сте много смели" - метна се на джипа и офеика.