Leonardo | ФОТО
Дата и час: Чет Юни 06, 2024 11:57 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 101 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Нед Фев 20, 2011 10:08 am 
Offline

Регистриран на: Пон Авг 29, 2005 10:33 pm
Мнения: 133
Местоположение: Правец
Име: Бисер Ликов
Мисля, че до момента се изпуска един много важен момент, а именно: управлението на делтапланера не е аеродинамично, а е тегловно(чрез изместване/преместване теглото на пилота). Поради тази причина делтапланера е доста специфичен и се поближава по-скоро до автожира и неговото управление, от колкото до управелнието и аеродинамиката на самолета.

_________________
MAC PARA - INTOX
UP-Blues


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Нед Фев 20, 2011 10:38 am 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2300
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Мисля, че управляемостта няма значение, когато се говори за устойчивост.
Устойчивия летателен апарат сам възстановява променен от външно смущение параметър на полета без участието на пилота.

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Нед Фев 20, 2011 10:45 am 
Offline

Регистриран на: Съб Окт 14, 2006 11:45 am
Мнения: 47
Местоположение: Монтана
Име: Юлиян Петков
niki написа:

Все още не мога да схвана влиянието на стреловидността и усукаността?!?



Стреловидността и усукаността са взаимно свързани. Най- просто казано когато външна сила промени ъгъла на атака и той се увеличи до сривния, то тогава поради усукаността на крилото ъгъла на атака в крайщата е много по малък от този в центъра /над пилота/ и тогава се получава, че края на крилото все още не е сринато, а има подемна сила и заради това, че има стреловидност делтапланера се възтановява от сриване и големи ъгли на атака. Почти същото е и когато ъгъла на атака става отрицателен.
Опитах се да обясня елементарно.


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Нед Фев 20, 2011 1:07 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 16, 2009 12:29 pm
Мнения: 15
Здравейте на Всички!
Ники виждам че ти е интересна аеродинамиката на делтапланера и е хубаво че провокира разговор по темата,за да може повече интересуващи се да добият по-добра представа как и защо лети делтапранера!
По въпроса за Управляемостта,тя е пряко свързана с Устойчивостта!!!!
Колкото е по управляемо едно крило - толкова е по неустойчиво,и обратно колкото е по- устойчиво - толкова е по трудно управляемо!
Въпрос на компромис между тези две условия е в основата на конструиране на качествени делтапланери.Ако компромисът е в полза на управляемостта то конструираният летателен апарат ще е необходимо да се пилотира от много добре подготвени пилоти-спортисти,изпитатели ит.н.
И обратно ако компромисът е в полза но устойчивостта то летателния апарат ще може да се ползва от по-малко опитни пилоти!
И конкретно как точно се постига попътната устойчивост заради използването на посукаността на крилото и неговата стреловидност в план!
При нормален полет ако разгледаме напречните разрези на делтапланера в центроплана(при килът) и при края на полукрилото(на мястото на последната най- къса горна лата),ще видим че ъгълът на атака в центроплана е положителен - примерно +13градуса, а ъгълът на атака при крайната лата е отрицателен -2градуса.Какво следва от това?
В центроплана имаме създаване на подемна сила коята противодейства на теглото т.е.
тя действа нагоре, но успоредно с това приложните точки на тези две сили теглото и подемната сила се разминават с малко разстояние 4-8см(получава се рамо между две противоположни сили) ,приложната точка на теглото е по напред и действа надолу-получава се въртящ момент който се стреми да завърти делтапланера през нос!!!
Същевременно в крайната хорда(при крайната лата) поради отрицателният ъгъл на атака имаме създаване но подемна сила но действаща надолу!!!
Тъй като имаме и стреловидност в план то приложната точка на тази отрицателна подемна сила ще се намира на по голямо разстояние назад от приложната точка на подемната сила в корена на крилото,значи появява се отново действие на две противоположни сили и рамо между тях резултатът е въртящ момент който се стреми да натисне задния край на крилото надолу- обратно дестващ момент от предишния!
Къде точно ще се разположат приложните точки но тези три сили(тегло-подемна сила в корена на крилото ,и подемна сила в краят на крилото е
иследователско -конструкторско решение до което се достига по опитно експериментален път!!!
Колкото е по- малка стреловидността и посукаността ,толкова по трудно е да се постигне относително равноесие чрез баланс на двата противоположни въртящи момента!
Затова в последните нови състезателни крила се прибягва до изпозването на хоризонтални опашни плоскости-малки композитни крилца поставяни на края на килът
хоризонтално!
По отноишение на S- образността при делтапрофилите!
При нормален полетен режим профилът на крилото на съвременнните делтапланери
----не е--- S -образен а вдлъбнато изпъкнал!!!Като при крилото на нормален самолет или планер!
S- образността се появява само при пикиране или гмуркане след срив!
При пикиране налягането под платното на делтапланера намалява и то пропада надолу
но тъй като на изходящият ръб на обшивката са поставени антипикиращи въжета,то задните краища на латите розположени между средата на полукрилото и кила се огъват нагоре -именно само в този диапазон на крилота се появява S- образност!!!
А тя е необходима за да изведе крилото от пикиране - задния край на платното при
S -образените лати действат като отклонен нагоре елеватор при самолетите-създават кабриращ момент противодестващ на пикиращия!

Нещата които ви споделям освен ,че сам ги изучавал теоретично,съм имал щастието и възможността да изпитвам практически в продължение на над 25 години летене и конструиране на различни видове крила !

Ще се радвам да съм помогнал на повече хора интересуващи се от Делтапланеризма!!


Поздрави и Безопасни полети!!
Д.Георгиев


Върнете се в началото
  Профил    +2 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Нед Фев 20, 2011 2:11 pm 
Offline

Регистриран на: Сря Ное 08, 2006 12:19 am
Мнения: 926
Местоположение: Над Шумен
Име: Хари Ламбев
Това вече е отговор от класа. 10+ от мене. Просто и професионално обяснено.

_________________
Gradient AVAX RSF 24, AXIS Mercury и тандем INDEPENDENCE
SKYPE - harypara / 0896 898 464
Ако съдбата ти обърне гръб, само я изчакай да се наведе и ....!
http://letenebulgaria.alle.bg/


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Нед Фев 20, 2011 3:57 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2300
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
Драги Д.Георгиев,
благодаря за хубавия отговор.
Едно доуточнение - ъгъла на атака в краищата и момента създаван от тях не са ли твърде малки? Например при влизане в термика ъгъла на атака сигурно е повече от 30-40 градуса.
Толкова ли е голям ефекта за надлъжната устойчивост, че можем да си позволим загуба на аеродинамично качество, чрез създаване на подемна сила надолу в краищата.
...
Ако още ни разяшниш влиянието на дължината на хордата и крилното натоварване върху разпереността, ще мога да спя спокойно :-)

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Нед Фев 20, 2011 6:39 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 16, 2009 12:29 pm
Мнения: 15
Здравей Ники и всички колеги пилоти и фенове на летенето!
Ако прочетете по-внимателно какво съм написал в предното ми мнение и го осмислите внимателно,може би ще Ви стане по-ясно взаимното влияние на двата създавани въртящи момента чрез които се постига относително устойчив планиращ полет!
Наистина отрицателната подемна сила в края на крилото е много по-малка като величина
от тази създавана в корена на крилото но пък рамото и спрямо центърът на въртене и е по-голямо!А както знаете въртящ момент е произведение на сила по рамо!
Уточнявам за постигането на надлъжната устоичивост при делтапланерите се работи
върху баласа между два противоположни въртящи момента , а не баланс между две противоположно действащи подемни сили!!!
При влизане в термика ъгълът на атака може да стане дори по- голям от посочените от теб Ники стоиностти,но ъгълът в центроплана и около него,а какъв е в краят на крилото?
При влизането в термика платното изпитва по голамо налягане от долу- вследствие на което
краят на платното за момент се посуква още -значи ъгълът на атака в края на крилото става още по-малък(по-отрицателен) -подемната сила надолу също ще се увеличи!

Но това едва ли ще е достатъчно за да възстанови нормалният режим на полет!!!
Именно затова има ЗАДТРАПЕЦНО УСТРОЙСТВО -наречено -ПИЛОТ!!!!
Ами пилотът е за това за да управлява летателното средство умело ,а не да е куфар
кото да е превозван от хвърчилото като багаж!
---Извинявам се за отклонението!

Този метод на уравновесяване на режимът на полет засега се оказва най-ефикасен за прилагане при делтапаланерите ,поради фактът че не изисква конструиране на допълнителни сложни компоненти или възли за постигане на устойчивостта!
Иначе се компрометира идеята за Простотата на летателния апарат-ДЕЛТАПЛАНЕР-
Ако някой иска да лети на Л.А. с по-голямо качество си купува безмоторник-Естественно
цената му е друга и експлоатирането му изисква по сериозна организация-Летище,Хангар,Буксировка(самолетна или винде и т.н.)

Съвременните спортни делтапланери имат много малка усуканост и именно при тях вече
се прилага и нов начин за попътна стабилизация -хоризонталната опашка,но въпреки това
дори и при тях се разчита все още основно на усукването на крилото по разпереността!

Цитат:
Ако още ни разяшниш влиянието на дължината на хордата и крилното натоварване върху разпереността, ще мога да спя спокойно


За да заспиш спокойно :wink:

Само да поясня-Не мога точно да разбера горната формулировка на въпроса Ти!
Най- вероятно имаш предвид влиянието на разпереността и хордата върху летателните характеристики на делтапланера и съответно разпределението на подемната сила по разпереността му?

Големината на хордите(в центроплана и в края накрилото)влияят върху прекалено много
характеристики на полета и летателните качества на делтапланера, за да могат да се опишат в няколко реда!Ще се опитам да обясня малко по обобщено след малко


Последна промяна krakozabal на Нед Фев 20, 2011 8:02 pm, променена общо 6 пъти

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Нед Фев 20, 2011 7:33 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 16, 2009 12:29 pm
Мнения: 15
Ако поне малко сте чели аеродинамика ,ще знаете
следният извод,че Крила с по -голямо удължение имат по-голямо качество,което нас основно ни интересува!
Какво е удължението на едно крило - ами това е отношението на разпереността му спрямо
САХ(средната аеродинамична хорда)
Какво е удължението при съвременните спортни делтапланери?
То се движи в рамките на 7.5-8.5 има отделни модели при които е достигнато удължение 10!!!Нопри тях балансирното управление е чувствително затруднено и за да се улесни управлението си използват различни допълнителни устройства които усложняват и оскъпяват тези модели!
В процесът на развитие на конструирането на делтапланери практично се установи че добро балансирно управление може до се постигне при крила с максимална разпереност
10-10.80 линейни метра.Значи за да постигнем по- голямо качество можем да влияем само върху Хордата!
Изводът е че при постоянна разпереност ако намалим хордата ще получим по- голямо удължение - от там и по - голямо качество, но намалението не може да е безкрайно тъй като това би довило до намаляването на общата носеща площ на делтапланера!
А тя е определена в някакви граници според теглото на пилотът!
Качеството при делтапланера обаче е по - малко от реално разчетеното по горният начин заради това ,че реалната разпереност която влиза в уравнението за удължението на крилото чисто аеродинамически е по- малка от реалната конструктивна разпереност,
поради факта че към края на крилото подемната сила намалява и даже става отрицателна
в края на полукрилото!Наистина това е загуба на качество но пък имаме сравнително прост и евтин летателен апарат какъвто е делтапланера!
Има начини за повишаване на качеството на делтапланера които конструкторите в последно време прилагат успешно!
1. Използването на максимално подходящи профили(различни по дебелина и форма)по разпереността на крилото.
2.Използването на WingLets-вертикални обтекатели на края на крилата -намаляващи индуктивното съпротивление!
3.По-качествени тъкани за изработване на обшивката!
4.По обтекаеми збруи на пилотите!

Всичките тези неща увеличават аеродинамичното качество в много по-голяма степен,отколкото намаляването му от усукването на крилото по разпереността!

Изборът на големината на крайната хорда на делтапланера обаче влияе много
върху управляемостта на делтапланера по крен в турболентни и термични условия на полета!
Изборът на подходяща дължина както и правилно избран профил на латите към края на крилото са от съществено значение за способността на делтапланера да центрира добре термиките !
Този правилен избор обаче не е хич лесен!Необходими са много на брои изпитателни полети след много корекции и изменения!


Горните изводи едва ли ще ги намерите публикувани някъде !

Надявам се да съм бил полезен!





Поздрави на всички
Д.Георгиев


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Нед Фев 20, 2011 8:06 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Авг 26, 2005 7:54 am
Мнения: 175
Местоположение: Варна
Име: Йордан Пенев
Познаваме ли се г-н Д.Георгиев? Срещали ли сме се на някой старт?
Много подробно обяснение на силите действащи на делтапланера. Само с едно не мога да се съглася - отрицателни ъгли на атака в краищата :roll: Може би е вярно при здраво дърпане на трапеца и пикиране, но през повечето време краищата имат положителен ъгъл на обтичане, макар и малък. Погледнете снимки и клипове на делтапланер в нормален полет - крайните лати са повдигнати нагоре от анти-пикиращите типсове или спрогове.
Увеличаването на ъгъла на атака в термика повишава подемната сила в краищата и пилота трябва да пренесе тежестта си назад като избута рамката. А и центровката се прави така че да е малко задна за да не се ускорява крилото само при пускане на трапеца


Дължината на хордата влияе на сривните характеристики на профила. При по-голяма хорда срива се получава със закъснение.


А бе няма ли делтапланеристи да си трошат пръстите по клавиатурата :twisted:

_________________
SeeYou @ CloudBase
Element - WATER 2+


Последна промяна Данчо на Нед Фев 20, 2011 8:14 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Нед Фев 20, 2011 8:12 pm 
Offline

Регистриран на: Пет Мар 05, 2004 4:52 am
Мнения: 2300
Местоположение: Сопот
Име: Николай Йотов
krakozabal написа:
Само да поясня-Не мога точно да разбера горната формулировка на въпроса Ти!


deltaman написа:
Надлъжната устойчивост на делтапланера е пряко свързана с .
широчината на крилото по кила
площтното натоварване



Oggy написа:
Делта мен ти си ги прочел тези работи от книжката делтапланеризъм на Мартон Ордоди ама не си ги разбрал точно
- Широчината на крилото по цялата дължина а не по кила
- крилното натоварване

......
Предполагам че под широчина на крилото се има предвид дължината на хордата.
Та как тя влияе върху надлъжната устойчивост?
Както и крилното натоварване?
.....

Иначе благодаря за поясненията. Вярно е че устойчивостта и управляемостта са взаимни компромиси. Вярно е че пилота трябва да помага на крилото, но не съм съгласен с добавянето на пилота към надлъжната устойчивост. Все пак устойчивостта трябва да се реализира без пилота, иначе не е устойчивост.

Благодаря ти отново. Ти трябва да спечелиш награда за качество на публикациите отнесена към техния брой :-)

_________________
www.nest.bg


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Нед Фев 20, 2011 8:21 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 140
Местоположение: Varna
Интерестна тема :D само един въпрос:
krakozabal,написа:
''При нормален полет ако разгледаме напречните разрези на делтапланера в центроплана(при килът) и при края на полукрилото(на мястото на последната най- къса горна лата),ще видим че ъгълът на атака в центроплана е положителен - примерно +13градуса, а ъгълът на атака при крайната лата е отрицателен -2градуса.Какво следва от това?''
какво имаш впредвид?- ъглите на ''поставяне'',и разликата им,или наистина ъгъла на атака


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Нед Фев 20, 2011 8:31 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 140
Местоположение: Varna
A,той Данчо го е написал :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Нед Фев 20, 2011 10:44 pm 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 16, 2009 12:29 pm
Мнения: 15
Здравейте г-н Пенев!
С Вас не се познавам,но зная кой сте и какво сте постигнали до този момент!
За това шапка Ви свалям!!!Имате моите искрени почитания!
С радост бих се запознал с Вас когато съдбата ми предостави тази възможност!
Намирам се на другият край на България засега!
С Вашият приятел и колега Митко Павлов(Перката)се познаваме много добре и той знае кой съм!!! :wink:
Надявам се искренно че не възприемате моите постове като себеизявяване,
ни най-малко не искам да поучавам когото и да е било!
Желанието ми бе да помогна на повече летящи колеги!
Г-н Пенев наистина задните краища на изходящият ръб при крайните лати са издигнати нагоре при нормален полет,но това само потвърждава че ъгълът им на атака е нулев или отрицателен!!!
Ако наистина погледнем клипове или снимки на делтапланери в нормален полет ще видим ,че изходящият ръб на крилото при крайните лати е доста издигнат !!!
--- Той(изходящият ръб) ---НЕ ЛЕЖИ на ТИПСОВЕТЕ(спрогсовете)--- Дори е повдигнат на минимум 30-60см от тях(типсовете) при нормален полет!!!А те Типсовете се поставят под ъгъл около12-15 градуса спряма рявнината в коята се намират бедрата и килът на делтапланера-тези градуси се равняват на около 10-12см отклонение на типсовете от равнината в коята се намират бедрата и килът!Преценете какъв е ъгълът на атака в края на крилото след като изходящият ръб е ВИРНАТ на около30-60см нагоре от типсовете!
Аз лично нямам нужда да гледам клипове или снимки за да се убедя в това,
защото съм го гледал повече от 3000часа налетени на безмотори и моторни делти
1/3 от които са били изпитателни или настройващи полети!
Половината от тези полети съм извършвал с крила изработени лично от мен(копия или изцяло мои конструкции)!
Увеличаването на ъгълът на атака довежда въобще до нарастване на подемната сила на цялата крило не само в крайните участъци на крилото,без значение дали е в термика,спокоен въздух или низходящ поток!!!
Друг е въпросът това увеличение на подемната сила дали ще доведе до изкачване или снижение спрямо земята!
По -важен е проблемът с усилието което ще изпита пилот върху ръцете си при влизане
в термика само с едното полукрило!Ако той(пилотът)отбута трапецът от себе си и се опита да противодейства на повдигането на крилото от термиката,резултатът ще е -термиката ще ви отблъсне от себе си -делтапланерът ще завие по посока на наклоненото надолу крило и ще влезе в низходящия поток около термиката.
Ако обаче пилотът при същата ситуация обаче първо придърпа трапецът към себе си
ще му бъде полесно да влезе в термиката повдигнала едното му полукрило!
Едва когато делтапланерът влезе целият в термиката тогава пилотът трябва да подпре трапеца леко напред, Повтарям не да отбута а да подпре леко напред трапеца !
Колко конкретно е интензитета на това подпиране зависи от моделът делтапланер и ширината и силата на термиката!
Центровката на делтапланерът се прави точно където и е мястото и аз съм го написал още в първото си мнение по темата:
Цитат:
При нормален планиращ полет делтапланерът трябва така да е конструиран ,че центъра на тежестта на системата Делтапланер-пилот -и др.полетно оборудване да се намира на 4-8см пред центъра на налягане на крилото( наречен още фокус на крилото )за да има попътна устойчивост делтапланера!

Тези параметри са установени кокто от мен така и от всички други конструктори на делтапланери по света!!!
Центровката в никакъв случай не се прави задна при делтапланерите защото това би довело до лесно влизане в сривен режим!!!!
Правилна центровка е тази при която делтапланерът планира установено и равномерно
без намесата на пилотът,тоест няма ускорение на скоростта и гмуркане надолу,също така и няма намаляване на скоростта последвано от камбанно гмурване!
С влиянието на дължината на хордата в/у устойчивостта съм напълно съгласен с Вас г-н Пенев!
Ники по отношение на устойчивостта :wink:
Затова има различни типове делтапланери за-обучение те са много устоичиви и много трудно управляеми,учебно тренировъчни по-управляеми от учебните но малко по неустоичиви има и състезателни много управляеми и изключително неустойчиви
както се казва когато летиш стях все едно че се намираш на върха на игла-такова им е равновесието :D Има вече и много други делти които се намират между посочените по-горе три категории!Въпрос на преценка е когато пилотът вече не е начинаещ какъв тип крило ще си избере и кои компромис м/у управляемост и стабилност ще предпочете!

Що се отнася до влиянието но големиното но хордата в/у надл.устойчивост извинявам се пропуснах да обясня подробно за което се извинявам!
Но г-н Пенев го обясни вече!


Рядко пиша в форумът, но редовно го следя.Изказвам искрените си почитания към екипът на Форума и на теб Ники за това което правите -а именно да популяризирате
уникалната магия на летенето ,да помагате на хората да добият правилна информация
за практикуването на различните видове любителско летене-било то
ПАРА,ДЕЛТА ,МОТОПАРА или МОТОДЕЛТА и т.н.


:wink:
А поради това че не искам да спечеля никакви награди за публикации най - вероятно
няма да поствам вече мнения а само ще следя Форума!!!


Поздрави на всички !
Приятни и безаварийни полети!!!

Д.Георгиев


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Пон Фев 21, 2011 12:41 am 
Цитат:
Същевременно в крайната хорда(при крайната лата) поради отрицателният ъгъл на атака имаме създаване но подемна сила но действаща надолу!!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Цитат:
[При нормален полетен режим профилът на крилото на съвременнните делтапланери
----не е--- S -образен а вдлъбнато изпъкнал!!!Като при крилото на нормален самолет или планер!
S- образността се появява само при пикиране или гмуркане след срив!
/quote]
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Цитат:
Но това едва ли ще е достатъчно за да възстанови нормалният режим на полет!!!
Именно затова има ЗАДТРАПЕЦНО УСТРОЙСТВО -наречено -ПИЛОТ!!!!
Ами пилотът е за това за да управлява летателното средство умело ,а не да е куфар
кото да е превозван от хвърчилото като багаж!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Цитат:
Аз лично нямам нужда да гледам клипове или снимки за да се убедя в това,
защото съм го гледал повече от 3000часа налетени на безмотори и моторни делти
1/3 от които са били изпитателни или настройващи полети!
Половината от тези полети съм извършвал с крила изработени лично от мен(копия или изцяло мои конструкции)! :cry: :cry: :cry: :cry:

Увеличаването на ъгълът на атака довежда въобще до нарастване на подемната сила на цялата крило не само в крайните участъци на крилото,без значение дали е в термика,спокоен въздух или низходящ поток!!!
:roll: :roll: :roll: :roll:

SANKTA SIMPLISITAS :mrgreen: :shock: :shock: :shock:

НEEМAAAМ ДУУУМИИИИ :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Нa рeд e ... Тoни Вoивoдoв :wink:

krakozabal написа:
Г-н Пенев наистина задните краища на изходящият ръб при крайните лати са издигнати нагоре при нормален полет,но това само потвърждава че ъгълът им на атака е нулев или отрицателен!!!

Г-н Пенев, какво ще кажете за това ?


Върнете се в началото
     +0 / -0 
 
 Заглавие: Re: Надлъжна устойчивост на делтапланер?
МнениеПубликувано на: Пон Фев 21, 2011 1:51 am 
Offline

Регистриран на: Пон Мар 08, 2004 1:21 pm
Мнения: 140
Местоположение: Varna
Е няма такъв виц :D просто не мога да се въздържа :lol: :lol: :lol: Колега krakozabal,каква е тая ''подемна сила''насочена надолу :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: отрицател ъгъл на атака?A качеството(отношението между подемната сила и съпротивлението)къде ще остане,или то не ни трябва? :D
Тази теория за устойчивоста и летежа на делтапланера трябва да влезе в историята :lol: :lol: :lol:
без лоши чувства :D


Върнете се в началото
  Профил    +0 / -0 
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 101 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов