SkyNomad
http://www.forum.skynomad.net/

Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и нормативи
http://www.forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=14&t=1837
Страница 1 от 3

Автор:  sky_boyy [ Пет Ное 09, 2007 6:19 pm ]
Заглавие:  Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и нормативи

Здравеите.Реших да пусна темата защото и аз а забелязвам че и от други летящи често пишат по въпроса.Бих искал да се наблегне доста навътре в материяла и да се обяснят максимално ясно нещата относно теглови диапазон,варянти за закачване към поджесната система,възможности за изхвърляне на различните варянти в зависимост каде е разположен на подвесната система.Да се коментират предимствата и недостатаците на всеки варянт,всички части поотделно и заедно-купол,въжета,съединително въже и контеинерите да неги изброяжам и тях.Много ще съм благодарен а и се надявам че информацията ще е полезна несамо за мен но и на други млади и интересуващи се летящи :wink: Благодаря ви на всички предварително.

Автор:  Хаджията [ Пет Ное 09, 2007 6:35 pm ]
Заглавие: 

Малейииии...
sky_boyy, само като прочетох въпросите, които си изброил и ме заболя главата, като си помислих колко трябва да се напише. Ами че то е цял "роман" бе :cry:
Дано се включат 10-20 души да пишат, че ще е по-леко.
Ами то на всеки отговор за даден "възел" ще има още няколко допълнителни въпроса...
Вземай направо един нов парашут, следвай инструкциите на производителя и не се кахъри!
Иначе, както си поставил темата само ще я забатачиш.

Автор:  sky_boyy [ Пет Ное 09, 2007 7:01 pm ]
Заглавие: 

Еми така е,доста трябва да се попише но мисля че е добре да се знае колкото може повече за запасния,мисля че каквото и да се пише ще е отполза,леко полеко с помощ оттук от там и ще се сабере информация,смятам че има много и достатачно компетентни хора тук които могат да попишат по въпроса,мисля че непречи да се знае на какво разчитаме недаиси да потрябва да използваме запасен.Напълно съм сагласен с всичко казано от теб бай Хаджи.

Автор:  Хаджията [ Пет Ное 09, 2007 9:36 pm ]
Заглавие: 

sky_boyy, като чета отговора ти ми става ясно, че ти наистина си бос относно раздел парашути. В това няма лошо. Никой не се е родил научен, а и докато сме живи все се учим.
Препоръчвам ти да обмислиш това, което те интересува и да напишеш въпросите си добре формулирани, защото както ти писах по-горе ще се забатачи много тази тема.
Въпреки това ще я подкарам отнякъде, но на части.
1. Парашутът е спасително средство и като такова има за цел да ни достави живи на земята, но не и 100% здрави (това зависи от много обстоятелства).
Извод: Очаквай всичко!
2. Нашите парашуте се считат за ефективни до 50м, но има случаи, когато са приземявали пилота и от по-ниско.
Извод: Колкото и да си ниско - хвърляш!
3. "Животът" на нашия парашут е 10 години (дори и да е поддържан според всички изисквания и да не е отварян аварийно).
Извод: Купувай НОВО!
4. Има 3 вида окачване: а/ директна (колан с колан), б/ чрез карабинер и в/ чрез два карабинера. Видът на окачване зависи от сбруята ти.
Извод: Купувай парашут същата марка като сбруята или такъв, който е пригоден за нея.
5. Куполът на парашута трябва да стои под купола на парапланера.
Факти: Фала на парашута при различните марки е с различна дължина. Така също и различните марки сбруи имат различна дължина на "V" коланите (свързващия елемент на системата "парашут-сбруя").
Поставянето на парашута (фронтално, странично или гръбно) също влияе на дължината на системата.
...
Спирам, че голямата щерка припира за компа.

Автор:  THE KITE [ Пет Ное 09, 2007 10:17 pm ]
Заглавие:  gdf

bai Xadji 4akam 6terka ti za tandem polet s kacANE NA rAVNEC IHAHIAIHAIHAIH l) .......

Автор:  Хаджията [ Пет Ное 09, 2007 11:57 pm ]
Заглавие: 

Ihahahahahahahha.... Фърчило, те са 3 бе :lol:

Тъй, нататък...

6. Всички производители се стремят да конструират бързо отварящи се, максимално стабилни и с малко пропадане парашути, но не на всички се отдава това. Има които са стабилни, има които се люлеят при пропадането, някои се снижават с 4м/сек, а други с 6м/сек.
Извод: Какъвто и да се вземе, зависи при какви МТО условия го използваш и къде ще се приземиш. Може да е с малко снижение, но да се стовариш в/у скали. Може да е с голямо пропадане, но да се приземиш на някоя равна морава :D Зависи как ще те гепне "Закона на Мърфи"...има и по-лошо.
7. Фронтално, странично или гръбно поставяне?
Зависи от сбруята, но и трите варианта си имат своите предимства и недостатъци.
а/ фронтално - удобен е за изхвърляне настрани и назад;
б/ страничен - удобен е за изхвърляне настрани;
в/ гръбен - удобен е за изхвърляне напред, настрани и назад. Недостатък - по-бавно и трудно достигане в сравнение с останалите два варианта.
Извод: Всеки сам си носи кръста!
8. Размери (квадратура).
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ако можеше да е със сегашния обем и тегло, да се отваря до 2 сек. и да е 70 кв.м....оххааааааа...
Извод: Ами колкото е по-голям, толкова е по-добре.
9. Относно купол, върви и др. технически данни и качества...има кой да мисли за това и да взема решения. Не сме ние тези, които да коментираме конструктивните решения.

sky_boyy - Конструкторите на парапланери, парашути и сбруи са много по-вещи и можещи в този спорт от нас (пишещите във форума), че да коментираме техните конструктивни решения.

Заключение: Няма идеален вариант! Всеки прави своя избор и дерзай!
Допре ли до спасителния парашут... я камилата, я камиларя...
А може и да стане като: "Асан и Моше вървели през пустинята..."

Автор:  saber1972 [ Съб Ное 10, 2007 2:46 pm ]
Заглавие: 

И трите дядо попе, и трите...
Страхотни са да знаете, хубави парчета е изваял Дяд ти хаджи да знаете, ако не ми бе приятел?
И :lol: ТРИТЕЕЕЕЕЕЕЕ

Автор:  THE KITE [ Съб Ное 10, 2007 3:09 pm ]
Заглавие:  dfs

i trite li dqdo Xadji i trite Far4i i trite ,...aide stiga sme razvodniqvali i spamili ...

Автор:  Красьо [ Съб Ное 10, 2007 5:19 pm ]
Заглавие: 

И аз нещо да добавя.
Както написа Хаджията, запасният е "по-къс" винаги от крилото(сиди винаги под крилото). Това е направено така, за да не пречи крилото при отварянето на запасния (да не се заплете крилото във връвите на запасния). Това го има и в парашутизма. Обаче работата много зависи от дължината на фала на сбруята. Скоро Евгени от Ст.Загора ми спомена, че при него фала на сбруята бил доста дълъг и сметките не излизали както трябва.
Относно до колко кг парашут трябва да се вземе, битува мнение, че горната граница на запания трябва да е с 30% повече от макс. полетно тегло на пилота. Обаче след промените които въведоха DHV вече положението е друго.
Основно има 3 конструкции при запасните - класическа, с двоен купол и рогало. Класическата схема с централна връв е най-разпространена поради своята простота и надеждност. С помощта на централната връв се увеличава работещата площ на запасния, като по този начин се намаля значително площта му.

Изображение

Още през 80-те Апко и Чарли започват да произвеждат спасителни парашути по тази схема.
При Double Canopy запасните стабилността при снижение и скоростта на отваряне са по големи благодарение на схемата със двоен купол.

Изображение

При нея въздухът равномерно се изпуска през отворите между двете повърхности. Избягва се клатенето. Работната площ е увеличена и запасният работи по-ефективно в сравнение с класическата схема.

Изображение

Реномирани производители като Чарли, Паратек, СОЛ, Аерос и др. произвеждат парашути по тази технология.
Парашутите тип "Рогало" са разработени в края на 60-те години в НАСА от Франсис Рогало. Този запасен е управляем и има качество на планиране около 3. Има сравнително малка площ и в скатано положение заема малко място.

Изображение

Не са много разпространени поради високата си цена, несъвместимост с доста сбруи и по-сложното скатаване.

Автор:  Hacko [ Нед Ное 11, 2007 12:01 am ]
Заглавие: 

Като говорим за запасен, кой е тоз юнак бе? http://www.youtube.com/watch?v=VZOlwCYeAcU
Браво за реакцията! Много гадно го изплющя и ако не беше реагирал бързо, можеше да свърши зле ...

P.S. Сега видях че бил "russian paraglider". Ама пак браво де ... :wink:

Автор:  THE KITE [ Нед Ное 11, 2007 11:22 am ]
Заглавие:  /

mai e na6iqt priqtel Bari no ne sam 100% sigoren ...

Автор:  Петьо Кюркчийски-Skyhiker [ Пет Яну 04, 2008 6:00 pm ]
Заглавие: 

Красьо, аз съм със "Doble cap" Чарли, имаш ли представа дали има някаква разлика при скатаването. опитах се да намеря схема в нета но не успях :roll:

Автор:  Красьо [ Съб Яну 05, 2008 12:32 am ]
Заглавие: 

Мисля че разлика в скатаването няма да има. Обаче обърни внимание на затварянето на външния контейнер. :wink:

Автор:  Красьо [ Пон Фев 28, 2011 9:49 pm ]
Заглавие:  Re: Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и норма

Видеоинструкция за скатаване на запасен с двоен купол PS1 - http://www.vimeo.com/20368379

Автор:  Skyhiker [ Пон Фев 28, 2011 10:28 pm ]
Заглавие:  Re: Запасен парашут-устроиство и методи за скатаване и норма

Красьо написа:
Видеоинструкция за скатаване на запасен с двоен купол PS1 - http://www.vimeo.com/20368379


6+ Красьо, още не съм гледал видеото, но тъкмо ще видя дали съм гоо скатал правилно онзи ден :roll:
Следвах схемата на Калоян "как и да го сгънеш, все ще се отвори, само да не са осукани вървите" :D

Страница 1 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/