SkyNomad http://www.forum.skynomad.net/ |
|
Упражнения за бързо и безопасно напредване в парапланеризъма http://www.forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=12&t=9056 |
Страница 1 от 1 |
Автор: | Buga [ Вто Дек 06, 2016 12:33 pm ] |
Заглавие: | Упражнения за бързо и безопасно напредване в парапланеризъма |
Здравейте, Пиша темата след първи успешен и сравнително лек откъм контузии първи сезон като парапланерист. Идеята е да споделя наученото с други начинаещи, а също така и да провокирам позитивна дискусия относно относително безопасни упражнения във въздуха, които биха подобрили летаталните ни способности. Относно летенето ми до сега: 2 курса в Сопот, 90 летателни часа, от които около 60 самостоятелно, 30-40 часа кайтване. Хронологията: 1. 1-ви курс - за начинаещи 2. 2-ри курс - pitch-roll control, асиметрични и фронтални колапси, влизане и излизане от спирала. * Започнах да правя самостоятелни упражнения след втория ми курс с инструктор, при салби условия и абсолютно перфектна физичска и психическа кондиция, голяма височина, визуализация на движението и упражнение на същото в закачна на лост сбруя в гаража. Упражнения, които се стремя да правя по време на полет: 1. Pitch&roll контрол - https://www.youtube.com/watch?v=jykyGtBH4zg&t=187s 2. Симулация на асиметрични колапси, придържане с лакът и пренасяне на тежеста на другата страна,управление и завои с колапсирало крило - https://www.youtube.com/watch?v=8G1joXde73c&t=334s 3. Фронтален колапс - относително скучно упражнение, но мисля че е добре да се свикне с рязкото пропадане и изтупване при издуването на крилото. Поне при мен намали стреса и изненадата при първия ми истински колапс 4. Влизане и излизане от спирала, контрол на спиралата с външно управление, обиране на енергията при излизане - пак с пример от същия филм https://www.youtube.com/watch?v=XEwUFluVE30 . Относно опасностите при спирала - има достатъчно описано в нета. 5. Забавяне на крилото, предсривна точка (само при кайтване и къси полетчета на 2-3 метра от земята) 6. Wingovers - заклащане с тяло и прогресивно добавяне на упрявлене - изядох 2-3 сериозни колапса докато усетя правилния тайминг. https://www.youtube.com/watch?v=4swQvPacxWU&t=3009s 43:00 https://www.youtube.com/watch?v=Y6nrf8s ... -P2WFC4OrR 7. Assymetric 360 - не хващам тайминга все още https://www.youtube.com/watch?v=4swQvPacxWU&t=3009s 47:34 8. Немците го наричат бързи осморки - не съм го правил, но според мен има опасност от влизане във спин https://www.youtube.com/watch?v=woSV1S- ... F152BxOFTl Това е от мен за момента. Ако на някой му се пише, бих се радвал да провбам и други неописани от мен упражнения. Сривовете ги оставям настрана за момента, поне докато направя първия си СИВ . |
Автор: | GeorgiDobrich [ Вто Дек 06, 2016 3:17 pm ] |
Заглавие: | Re: Упражнения за бързо и безопасно напредване в парапланери |
Помисли и за времето, в което се излита, мястото на излитане/кацане, линии на полета(свързани с релефа и въздуха) |
Автор: | Mitko.Dqkov [ Вто Дек 06, 2016 3:40 pm ] |
Заглавие: | Re: Упражнения за бързо и безопасно напредване в парапланери |
Здравей отново, Може ли да споделиш разбирането ти за "голяма височина". И условията, в които си си напарвил въпросните 90 часа. Това ще ни даде някакъв контекст и да сложим нещата в преспектива Разбирай го като продължение на коментара на Жорката. |
Автор: | Buga [ Сря Дек 07, 2016 10:08 am ] |
Заглавие: | Re: Упражнения за бързо и безопасно напредване в парапланери |
Здрасти, Около 30-40 съм направил с инструктор, останалите сам, около 10-13 в силни турболентни условия (бягам далеч от терена и експериментирам с термики, активно летене и тн.) Нямам прелети - правя триъгълничета по 5-10 км, като не навлизам навътре в планините по разбираеми причини Височина - максимална набрана около 2600 метра. Спирали не опитвам под 400 метра от терена, уинговъри под 300 (тъпо е, имайки предвид че уинговътите би трябвало да са по-опасни, но психиката си казва думата). Линии на полета, релеф, излитане - добро попадение. Не отделям достатъчно време да наблюдавам циклите на старта. Трудно ми е да планирам глайд и също така да преценявам релеф летейки по-близо до терена. В книгите е лесно - ако летиш към точка Б и точка А по средата се покачва спрямо Б - няма да прелетиш. На практика обаче е малко по- различно - покачва ли се А , вече си прецакан . Предполагам всеки си спомня първия път и чуството, когато осъзнаваш , че няма да прелетиш поредното хълмче, но спасителното балонче отървава придървяването. Като цяло в момента съм по-ориентиран към опознаване на крилото и неговото поведение в различни ситуации, а и времето в момента позволява само това - парашутки и експерименти с поведението на крилото. |
Автор: | niki [ Чет Дек 08, 2016 7:38 am ] |
Заглавие: | Re: Упражнения за бързо и безопасно напредване в парапланери |
Бързите 360 градусови завои са част от изпита в Швейцария и са показателни за това колко добър е усета за въздушната скорост и маневреността на крилото. Има риск да го изнегативиш или да гмурнеш в спирала, чието овладяване ти разтройва чистотата и минималното време на изпълнение. ... При кайтване на крилото, добър показател за владеенето му е да успееш да обиколиш близко колата си, докато го държиш над главата си. ... "опипване" на сривната точка от високо (над гора или вода) е сравнително безопасно. Ако тръгне да срива, го пускаш и спираш последвалото гмуркане. Важно е да се прави симетрично. Наскоро научих защо някои крила предупреждават за срива с леко тръгване напред. Любопитно ми е дали и други са наблюдавали този ефект и на какви крила? |
Страница 1 от 1 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |