SkyNomad
http://www.forum.skynomad.net/

Трайк за пътешествия...
http://www.forum.skynomad.net/viewtopic.php?f=11&t=4137
Страница 3 от 3

Автор:  dreamworks [ Пон Юли 26, 2010 10:41 am ]
Заглавие: 

Ето и моята концепция за моторната група на летящо бъги: http://www.arsov.com/i/double_drive.jpg . Поради редица предпоставки желанието ми е двигателя да е боксер. Една от идеите е да се направи отделен дабъл драйв или да се ползват двете опашки както е на схемата. И двете имат предимства и недостатъци и е предмет на обстоен анализ за да се вземе решение. Диференциала и вала на пропелера са монтирани твърдо към двигателя. Цялата моторна група е свързана чрез тампони към шасито. Диференциала е с чупещи се полуоски. Съединителите разположени на коляновия вал имат функцията да предават движението по отделно на ролките към пропелера или към диференциала движейки се постъпателно по шлици. Най-вероятно това ще става ръчно със застопоряване за простота и лекота на конструкцията. Момента ще бъде предаван чрез ремъци, които ще са с една и съща дължина от гледна точка на взаимозаменяемост - един от няколкото елементи, които ще бъдат имплементирани с цел създаване живучост на песето.

Автор:  NIKOBR [ Нед Авг 01, 2010 2:03 pm ]
Заглавие: 

http://www.youtube.com/watch?v=hjErYpZO ... re=related

Автор:  jespy [ Сря Авг 04, 2010 11:55 am ]
Заглавие:  (ДВГ-Генератор) + (бръшлесс ел.мотори-колела)

Малко ни в клин ни в ръкав, ама ако е възможно на борда да си работи ДВГ, и генератора му е 2КВт, то може да си върти колела с безчеткови мотори(китайците продават готови такива джанти с гуми и за велосипед и за мотор и за кола има). Витлото с един центробежен или електрически съединител или с муфа се откача когато си на шосето. Така и евро-директивите спазени и евро-гражданите доволни.

Тия евродирективи са врата в полето май - лумпените са и в европарламента, не само у нашио :)))

Автор:  Емо [ Пет Авг 06, 2010 8:43 am ]
Заглавие: 

В последно време цената на Li-po и Li-fe батериите става все по-нормална. В комбинация с безчетков двигател с 70-85 % КПД се откриват много интересни възможности. Много фирми правят двигатели които директно се монтират във велосипедна капла. Мощноста им е от 250W до 1KW. Обмислях варианта за "генератор на борда". Това е едно от възможните решения. Зависи от параметрите на проекта. Засега аз все още се спирам на максимално лек трайк в който се пести тегло и от шайбите и не се слагат където няма нужда. Иска ми се да е напълно законен и всеки да го позва без проблем навсякъде. Изкушавам се от проекта за преправено ATV, но там въждам много много проблеми. За мен най-лесният вариант си остава лек триколесен велосипед. За да се води такъв ел. двигателя не може да надвишава мощност от 250w. Не че някой ще гледа на пътя колко ти е мощен двигателя, но въпроса е принципен. Решил съм да се вместя в правилата и да тествам трайка на големи разстояния. Ако се окаже функционелен добре, ако ли не ще му мислим. Комбинацията от брашлес 250W + голяма Li-po батерия + педали с 21 скорости + 26 цола капли с мин. съпротивление на пътя + тяга от перката 70-80 кг. + супер лек трайк те прави законен навсякъде и много гъвкав. Ето как се смята разряда на батерията:

Т(мин) = капацитет(Ah) *60/I(A)

Ако батерията е 5Аh/20С тока на разряд не трябва да надвишава 100А.

Автор:  dreamworks [ Пет Авг 06, 2010 9:49 am ]
Заглавие: 

Емчо, ето го момъка http://www.youtube.com/watch?v=ffu7-0Ff ... re=related . Имам бистра идея за подобен прототип. Ще го направа на 3D ище го постна. Моята концепция за автономно пътуване е апарата да бъде максимално прост с минимума необходим да бъде изпълнено задачата. Електрото е добавя още една губерния, за която трябва да се полагат грижи! Наздраве ;)

Автор:  jespy [ Пет Авг 06, 2010 5:53 pm ]
Заглавие: 

Емо написа:
... Много фирми правят двигатели които директно се монтират във велосипедна капла. .

Китайците продават направо монтирани в каплите :)
Емо написа:
...Мощноста им е от 250W до 1KW..

Дори и 250W при огромен въртящ момент не е малко! А и да е по-мощен двигателят, може да се ограничи чрез управлението му.

Емо написа:
... Обмислях варианта за "генератор на борда". Това е едно от възможните решения. ..

Ако ще е за 250-1000W, и стандартният алтернатор ще е достатъчен! Да не говорим за нестандартен такъв с постоянни магнити и нищожно тегло, който може да работи и като стартер! И друго да не говорим;) - ако един голям бръшлес с к-полюса е свързан със жички директно към 4*к полюсен бръшлес на каплата - имаме 4:1 скоростна кутия :) без механична връзка, ама електрическата връзка не е по-слаба :)))

Автор:  venelin [ Нед Авг 08, 2010 10:14 am ]
Заглавие: 

:D :D :D :D :D :D :D :D
бях известно време без нет...
и си написах в текстов файл следващия пост и си го съхраних....
сега се връзвам в нета и гледам....същото което си мисля...и тук сте го написали вече......
:D :D :D :D :D :D :D :D
все повече си мисля че трайка за пътешествия трябва да бъде велосипеден тип -на визия и изпълнение...така че немците с FLYKE са ударили десятката....много в тая конструкция е най-доброто и колкото повече мисля..сам стигам до тяхната конструкция...... ....
като го погледне човек....да се натрапва визията че е малък триколесен велосипед...с капли и рамка,педали и верига да се виждат на видно място.....
при няколко човека заедно пътуващи препоръчително е трайковете да бъдат абсолютно еднакви....клонинги до последния детайл....за да се ползват еднакви резервни части..които да се носят един комплект
предлагам вариант за обсъждане
трайка няма мощен ДВГ за летене
има слаб ходов двигател за по пътя,мощен електродвигател за летене и батерии за 1ч моторно летене
носи се обаче агрегатче 2кВт което може да зарежда батериите
подобни тихи и икономични генераторчета има Хонда или може да бъде направено на базата на свръхикономичните им двигателчета GX 25 или 35.
в комплекта ще се носи специален токоизправител и един 25м 220В удължител от тънък кабел с фин щепсел който ще се ползва за зареждане от мрежата...когато има такава
като цяло източниците на енергия по време на пътуването ще бъдат 3
- електрическата мрежа-най-тихия,най-евтиния и екологичен
- бензиновия генератор
- краката на пилота
може да се направи ходовото ел двигателче в предното колело на трайка да работи и като генератор....с една малка стойчица да стои колелото във въздуха и .....
знаем че трениран колоездач може да дава 300Вт
аз обаче бързо се изморявам и от 200Вт
да предположим обаче че за в бъдеще ще мога да давам продължително време 200Вт
това е достатъчно за движение по равен хоризонтален път с 25км/ч,за захранване на лаптоп и др уреди или складирането им в тяговата батерия
малка фотоволтаична слънчева батерия ....може да се сложи само за фасон...и визия...смислена мощност изисква много квадратни метри
тяговата батерия я виждам реализирана с елементи А123
със сумарен капацитет 10кВт/ч
приемам че за хоризонтален полет са достатъчни около 10кВт ........на старта за секунди трябват 15ина кВт
добре ще е да се планират полетите да се излита по възможност от по-голяма надморска височина и да се каца на по-малка....т.е. да се запасява потенциална енергия чрез изкачване с трайка по пътя някаква височина,хълм,баир
това дава 1ч полетно време ,а може и агрегата да работи през цялото време като добавя своите 2кВт като с това удължава малко полета до 1ч и 10мин....Така ще имаме 1ч полет и в останалото време движение на педали и/или зареждане
движението по пътя ако се прави с работещ генератор може да е с едновременно зареждане на тяговите батерии
генератора може да презареди един трайк за 5ч или два за 10 което прави възможни 2 полета по 1ч на ден ....което смятам за достатъчно....

Автор:  dreamworks [ Сря Авг 11, 2010 4:19 pm ]
Заглавие: 

Набързо нахвърлян 3D ескиз на идея за Флайк:
Изображение<br>
Изображение<br>
Изображение<br>

Стоманата е шевна 304 Ф28, Ф36 на предната дъга, както и профили30х40 всичко по 1.5 дебелина на стената. Гумите са 20 цолови (и са нарисувани така защото ме мързеше да правя спици и прочие детайли). Поради тази причина е в суров а не рендван вид. Напречния торсион ни дойде идея с Венко да го направим от ска:) Поради редица трудности, които срещнах при изработката на моя трайк, съм се постарал да включа максимално готови профили и детайли. Разбира се има и малко количество, които могат да бъдат отрязани на водно рязане. За радост намерих работилници в София със сериозна машинна база, които огъват по чертеж тръби, които на моя тръбогиб не съм тествал :roll: поради липса на изработени ролки. Цената на сгъвка беше в порядъка на 2-5 лева, което е доста приемливо. Клетката на пропелера няма да бъде тази и е от моя трайк - твърде сложна. Просто ми беше под ръка. При нея материала е Ф16х1(за това имам ролки). Двигателя е Симо2+, който го имах готов на 3D макет. За управлението ползвам овърсайз лагери за вилка на велосипед достъпни от всеки магазин за колела на цена от 8-10 лева, както и останалите неща свъзани със задвижването чрез педали. Точката на закрепване на упралението е по ниско от точката на лагеруване на колелата. Това води до равнение на предната гума с надлъжната ос автоматично. За лагеруването на вилката може да се ползва стандартна главина с ос и лагери отново от колело, отново на прилична цена. Притеснението ми е за дължината на веригата във връзка съсменяне на скорости и пр., но това е решимо. Не съм сложил конзолата на вилката и арката за закрепване на обикновен тампон по между им както е на оригиналния Flyke.
Разбира се има опция за нагласяне по височина на пилота.
Седалката е текстилна подобна на тази на мото-делтите.
Не съм направил окачването на параплана, но идеята на FB направили Flayka ми допада и ще е подобно(подробни снимки на Flyke: http://www.paramotorclub.nl/fb_flyke3.htm).
В крайна сметка си имаме триколка за пътешествия, легална за пътищата, където има закони и с обслужване като за колело! Резервни части почти навсякъде дори има място за повечко багаж...
Ако някой работи на SolidWorks, NX, AutoCad Inventor, CATIA и пр. софтуер и има желанието да дава идеи и доработва/разработва/подобрява и пр. мога да изпрата файловете. След като приключим с разработката ще постна файловете в PDF формат например с готовите елементи и съответните размери за да си ги изработите сами или да ги дадете като задание. Основна част е т.нар. списък с материали, които за съжеление не се смятат автоматично като дължини например..., но ще я подготва в Excel, където има възможност за смятане на необходимите суми за горните.
Нещото, което пропуснах са резервоарите - стандартни 8.5 литра за картинг на цена от около $50 USD за брой, но може да се ползват и туби по 10 л. от продълговатите, които се намират тук там...Поради тази причина не съм и направил закрепването им. Ако се сетя още нещо ще пиша. За сега е това.
Наздраве!

Автор:  venelin [ Нед Авг 22, 2010 7:42 am ]
Заглавие: 

vijte tozi klip
za pove4e idei.....
http://news.automedia.bg/read/10387.html

Автор:  deltaman [ Нед Авг 22, 2010 3:49 pm ]
Заглавие:  ОКОЛО ТЕМАТА!

НЕЩО ПОДОБНО !
http://www.icaro2000.com/News/News.htm

http://www.icaro2000.com/Products/Trike/05-L.jpg

Автор:  zort [ Пон Авг 23, 2010 2:54 pm ]
Заглавие: 

Супер ,
Dreamworks,кефещо е когато някой свободно споделя труда си с останалите :D .Два въпроса:
Ъгъла на поставяне на двигателя спрямо количката не е ли прекалено ''отрицателен''?
Ще има ли възможност за лесно сваляне на парамотора от количката?

Автор:  stgr [ Пет Авг 27, 2010 8:58 am ]
Заглавие: 

http://www.utahtrikes.com/Trikes.html

Автор:  Емо [ Вто Авг 31, 2010 7:30 am ]
Заглавие: 

Изображение
Изображение

Автор:  Marko [ Съб Окт 16, 2010 2:53 pm ]
Заглавие: 

Новата карбонова......
http://www.nirvana.cz/content_lang/trik ... cking.html
Изображение
Изображение

Страница 3 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/