Отдавна обмисляме различни варианти, свързани с мисията за подобряването на европейския рекорд или накратко именувана "400+", но изникват няколко проблема, които ме притесняват. На първо място факта, че това е проект, в който на практика могат да се включат ограничен брой участници. По презумция най-добрите 6-7 пилота. Сега за първите двама - Ясен и Весо всички сме единодушни. Кучето също го слагам в топ 3, но за следващите в класацията нещата доста се размиват. Ако някой ме накара да направя обективна класация за следващите места в една такава ранглиста, ще ми е много трудно, да не кажа невъзможно. Причината е, че в едни ситуции и условия едни пилоти се справят по-добре, в други други и така.
Както и да е. Да не разводнявам излишно темата. Мисълта ми е, че шанса за краен успех ще е по-голям, ако участват не 6, а примерно 12 пилота. Другият проблем, който ме тревожи, че лебедката ще е само една. Това изключва летенето по двойки или в най-добрия случай много го затруднява и забавя. Третия проблем е липсата на опит. Ние разчитаме, че когато дойде деня "Х", екипът ще итиде на уреченото място, ще започнат полетите и към 8 вечерта все някой ще е ударил 4-те стотака, а защо не и рекорд. На теория добре, но на практика в повечето случаи нещо се обърква и често това се дължи на липсата на опит и правилна преценка. Кога да излетиш, как да летиш в началото, къде да спасяваш кожата и неща от тоя род. То като си високо и условията цъфтят то нещата са лесни. Цаката е да си подготвен за летенето в равнина от 10 до 11 и нещо, което си е трудно, както и да го погледнеш.
Всички тези проблеми ме наведоха на мисълтта, че е необходима втора лебедка и работа по подготовката за деня "Х". Като целите на този дублиращ екип да са по-малки, нещо от рода на 200 или 300+. Така ще се натрупа ценен опит. Ще се набере рутина и когато имаме прогноза за 400+, на мястото ще можем да изпратим 2 лебедки и да предоставим възможност на повече пилоти да се включат в тази авантюра. Да не говорим и възможността да се лети по двойки в самото начало на прелетите.
Първата лебедка е ясна. Софиянци имат думата там. За втората съм уредил безвъзмездна помощ от Беньо, който ще ни предостави неговата хидравлична такава, но възниква проблема с органицията. Той си вози тандеми, но за целта не ползва лебедката и по тази причина няма човек, който да оперира с нея. Уверен съм, че на доброволни начела ще намерим някой, който да обучим и да ползваме при нужда, но обикновенно такива варианти работят само в началото и после нещата се разпадат. Причината е липсата на постоянен интерес, финансов и какъвто там прецените, че може да има. С две думи не виждам кой нормален човек ще ни се върже 3 месеца да е на разположение, когато му свирнем да идва с нас в добричките села и да ни дърпа по нивите.
С Адриан, Краси, Юли и Юри дълго бистрихме варианти за решение и се спряхме на следния. Да наемем човек за 3 масеца /Юни, Юли и Август/ на месечна заплата. За Шуменски регион в диапазона 450-500 лв месечно спокойно може да се вместим. Да го обучим и да го ползваме за теглене, когато е за лебедка и като ретривъл шофьор при обичайни прелети. Ако в иницативата се включим примерно 20 пилота, разходите ни на месец ще са по 25 лв. Тази сума ще ни осигурява сигурно място за теглене с лебедката при хубав ден и безплатно ползване на ретривъл шофьор, който ще ни е на разположение постоянно. Ще си плащаме само горивото. Може да се въведе и някаква такса за тези от нас, който не участват в заплащането на месечната му заплата, която пък автоматично ще намалява разходите на тези, който му плащат месечно. Ако схемата работи може да се окаже, че за "основните работодатели" услугата ще излиза без пари.
Това при условие, че неучастващите в начинанието пилоти го ползват. Но и дори да няма такива, 75 лв за три месеца са пари, които бих дал с удовоствие за този експеримент. Това ще ни гарантира работещ вариант за лебедката и то дългосрочен, а не епизодичен. Ще ни осигури сигурност, тъй като човека, който ще тегли ще е един и същ и няма да се налага да правим експерименти с негови заместници по принуда. Ще можем да тестваме и експириментираме на ралчини места и условия без да се притесняваме, дали лебедкаджията ще е на линия. Ще може да включим повече пилоти в това ново за нас начинание.
Общо взето това ни е идеята и ако имате предложения, критики или пък искате да се включите в начинанието - пишете. Засега на прима виста сме 9 пилота без да съм звънял на повечето хвъркати, който познавам. Реших, че тук във форума е най-доброто място да го обсъдим и задестваме ако решим.
_________________ LOOK AT THE SKY, WE FLYING HIGH ! ********************************** Явор Плашилски Element Fire 4 (червено/синьо)
Последна промяна Доктора на Пет Май 27, 2016 1:23 pm, променена общо 1 път
|