Откриваме май месец. Днес 1-ви май, бойният празник на труда бяхме на Добростан. Там е цялата агитка от Асеновград на палатки и покрита беседка ( разбрах че до 6-ти щяли да стоят), част от Пловдивските летатели и аз, представител на Пазарджик. Време ясно слънчево, вятър 2-3 м/сек ССИ. Илия от Пловдив-крило (Нова Карбон), и аз (Озон Октане), излетяхме към 13 часа. Агитката се подмотваше на старта и ме предупредиха ,че още е рано и термиките не са тръгнали, но аз бързах защото нямах шофьор и се надявах някой да ме качи пак на старта по-късно. Тръгнали бяха някакви термики,но много резки и къси., След като ме полашка малко в разни посоки, имах някакви вдигания до +2,5 разбрах ,че няма да се извадя и поех към селото зад което е кацалката. Изведнъж започнах да пропадам с -4 м/сек и къщите рязко се уголемиха. Викам си, тези покриви и асфалта не може да не пуснат нещо и да прелетя, но уви... В един момент разбрах, че ще уцеля някой кокошарник, или покрив и се изнесох на изток над деретата. Да ама кацалката е от западната страна на с.Горнослав. Заобиколих селото и упорито се понесох към мястото за кацане, като продължавах да губя височина. Разбрах ,че няма да долетя. Харесах си една нива и свих към нея ( пак на изток). И в този момент в предният край на нивата изскочиха два далекопровода които се събираха пред мен като буквата ^ . Така както си летях и пропадах нямаше начин да не ги уцеля. Завих рязко наляво, прелетях на 2 метра над покрива на някакъв параклис и веднага след него кацнах в овощната градина, около него, на 5 метра от оградата. Дърветата бяха гъсто посадени,но бяха фиданки по 1,50м височина всяка та се размина без ядове. (':shock:') (':shock:') След малко се добрах пеша до кацалката жив и здрав и с здраво крило. Илия долетя, направи няколко кръга и кацна по всички правила. Към 14,30 от върха излетяха Мишо (Нова Аерон),Митко Рангелов, а Христо- Пецана ( със стария си Оксижен) излетя след тях. Започнаха да се набират над старта и се видя от долу ,че работата е тръгнала. Пецана се завинти здраво в небето и хвана на запад над основното било на Родопите в посока Асеновград. Към 18 часа разбрахме ,че е кацнал някъде около Кричим!!(':P') (':P') След известни маневри с различни коли се добрах пак до старта. Там вече бяха излетяли Владо (адаша)с Нова, Спас с (Нова) , Ангел с ( Айроу- прото), и Румен, рееха над старта. Вятъра беше усилил до 5-6 м/сек и беше станал източен. Започнахме да разпъваме, аз ,Апостол (Апо) и Илия. Докато излитахме от 16 до 16,30 часа, адаша ,Спас и Ангел се удавиха зад старта над който бяха прелетели и кацнаха пред село Добростан ,а Румен кацна малко в страни от старта. Ние тримата, както вече казах разпъвахме и аз излетях последен. Явно обаче ядовете за деня не ми бяха свършили. С излитането започнах да пропадам, изведнъж крилото рязко подскочи нагоре, около 10 метра и след това пропадна почти толкова ,а аз излезнах от седалката за да мога да бягам или да кацам каквото там се наложи. На 1 метър над земята пак ме хвърли нагоре и пак ме свали ,като през цялото време се люлееше наляво и надясно, като пияно. Борех се здраво да го укротя и центровах непрекъснато. Разгледах го да няма вързани върви, но всичко беше в ред. Явно бях попаднал в някаква турболенция точно пред старта. Лашките намаляха и успях да го укротя, като дърветата се приближаваха застрашително. Ориентирах крилото на изток, натиснах леко спирачките и започнах да се издигам. Избягах на 300 метра пред склона , ориентирах се на запад и поех успоредно на планината към Асеновград. Над ръбовете ловех много яки термики (до+3м/сек, няколко пъти ме удари +4,5 но за кратко) и се насуквах, като височината ми беше почти през цялото време 200-300 метра над старта,но без да навлизам в планината. Апо рееше и летеше пред мен ,но в един момент обърна и се върна към старта. Илия се завинтваше над старта и малко пред него. Преминах трите дерета и трите ръба,Червен остана зад гърба ми, вече виждах Асеновград ниско долу в ляво. Летях на около1300м НВ. Почти бях сигурен ,че ще прелетя Асеновград. Да ама колата ми остана на мястото за кацане ,а колата на Илия остана на старта, а аз му бях обещал че ще го върна обратно. Изгледах тъжно Асеновград и над един микроязовир пред с.Мулдава направих обратен завой назад към Червен. Полетях на изток срещу вятъра, крилото загуби скорост и бавно започна да пропада. Минах в ляво от Червен на 750 м, или на около 300м над къщите и запраших към Кържали, защото с.Горнослав дето е кацалката е малко по-високо от Червен пък и до там има големи масиви лозя с телове. 1-2 км преди следващото село (Долнослав) кацнах в една нива до пътя за Кърджали. Бях летял 50 мин и изминал 29,4км. На някой може да му се види малко ,но за мен си е рекорд засега. След 40 мин. трамбоване по черни пътища и дерета се добрах до колата. Апо и доктора бяха кацнали на кацалката и ме осведомиха ,че Пецана, както вече казах е в Кричим (по точно до с.Бяга) ,а Илия кацнал край Бачковският манастир. Заминах да прибирам Илия, докарах го до Червен ,а Асеновградската група го откара към старта за да си прибере колата. Евгени докара Пецана и денят приключи. Убедих се ,че при източен вятър Добростан е разкошно място за прелети!!!(':lol:') (':lol:')
_________________ Летеше с Element Air ... Жълто червен. Правилните решения и действия идват от опита, който се получава от грешни решения и действия!
Последна промяна ВладиЧ на Пон Май 03, 2004 7:50 am, променена общо 1 път
|