Sled niakolko izmami i mashinacii spechelih mnogo pari i reshih da si napravia ekskurzia v Egipet
ili
savsem sluchaino se svarzah s edin egiptianin, koito iskashe da go obuchavam (plus eventualno oshte 10 negovi priatelia) sreshtu poemane na patia i prestoia. Nali obicham barterite se navih i zapochnah edna dalga korespondencia koiato mina prez mesechno malchanie kato mu kazah che mu triabvat pone dve godini redovno letene predi da stane bezopasen instruktor i tandemen pilot (vapreki che oshte ne leti toi veche e dilar na edin paraplaneriski proizvoditel i ima ambicii da bade parvi v paraplaneriskia biznes v egipet). Posle korespondenciata mina v pazarlatzi kolko vreme triabva da go obuchavam. Az mu kazah che sam svoboden za 2 sedmitzi. Toi poiska mesec i nakraia si stisnahme racete (virtualno) za 3 sedmichia mi prestoi. Orientalskia duh takmo me izkefi, kogato korespondenciata pak zamlakna (chakashe da mu pristigne ekipirovkata). Ta reshih che rabotata ne e mnogo iasna i se zahvanah da pravia otdavna planuvanata 10 m2 pristroika na vilata (pak s milionite ot izmamite i s bezplatnite tuhli ot baba mi - ako ne broim globata ot KAT i osnovnia remont na Moskvicha sled prekarvaneto im prez Beklemeto), kogato poluchih telefonno obajdane che sled dva dena shte letia ot Istanbul.
No nali jiveem v uslovia na improvizacia, ospiah da organiziram poletite na edin uchenik ot Beklemeto i v nedelia vecherta poteglih s avtobusa za Istanbul.
Sluchaino vzeh po evtinia avtobus (35 leva), koito vapreki che tragva po-kasno se okaza s po-otrakai shofiori i po-barzo pristignahme v grada na Tzarete. Tai kato imah 13 chasa do samoleta mi, reshih da izpalnia staroto si namerenie i da razgledam centara. Kupih si dva jetona za metroto (dosta lesen i udoben ransport) i otidoh do centara na grada. Tam edin mladej ot avtobusa se uchudi na smelostta mi da se zagubia v grada, bez da znam duma turski, ama nali sam uporit mu kazah che shte se opravia i prodaljih pohoda s ogromnia paraplaner na garba. Okaza se che sam sbarkal deto ne potarsih niakakav garderob da ostavia bagaja, shtoto razhodkata s 30 kg na garba se prevarna v atrakcia za minuvachite. Dokato se motah minah prez prochutia Kapala Charshi. Beshe kato magia da gledam kak desetki mazhe sas samari nosiat ogromni paketi sas stoki za razite magazincheta i charshi. (Sledvashtia pat zadaljitelno shte sam bez bagaj i shte razgledam starata chast na grada sutrinta). Posle sas seria ot levi zavoi uspiah da se varna po glavnata ulitza na metroto i spriah malko pred universiteta da si pochina. Beshe mi interesno da gledam genetichnite pateki v licata na studentite i lubopitnite im pogledi kam ogromnata mi ranitza. (Edin amerikanski mladej minavaiki pokrai men obiasniavashe na drugite che sam ot porodata na backpacker-ite).
Posle reshih che taia rabota s razhodkata niama da ia bade i poteglih kam letishteto. Na vlizane ot metroto minah prez skener i proverka na bagaja i posle namerih peika bez oblegalki kadeto dremnah i se vargaliah v chasove chakane. Na letishteto mi napravi vpechatlenie personala koito uslujlivo se oglejdashe za blujdaeshti hora i ima predlagashe pomosht i informacia. Imashe mnogo uniformena i civilna ohraha....
Ta nakraia doide vreme i za moia polet i se naredih na opashkata na terminala. Tova shteshe da e parvia mi polet s grajdanski samolet i malko se pritesniavah che ne znam procedurite. Tai kato bagaja mi be s 10 kg nad normata poluchih instrukcii da potarsia Mr Said Afifi i da mu predam mnogo pozdravi ot Kapitan Hatem Sief i sled tezi magicheski dumi toi shtial da uredi problema s nadnormenia bagaj (zashto li tova mi e poznato otniakade?). Spored instrukciite beshe mnogo vajno da nameria vaprosnia Mr Afifi PREDI da mi pretegliat bagaja. No tai kato letia za parvi pat ne znaeh koga shte mi tegliat bagaja. Misleh si che parvo ima niakva obshta proverka i posle predstavitel na kompaniata meri bagaja. Gledah povedenieto na patnici i personal ama ne shvanah sistemata (okaza se che mereneto stava vednaga kogato si slojil bagaja na transportnata lenta). Po edno vreme na opashkata pred mene stavaha niakakvi manevri i edin chovek s povedenie na personal izglejdashe po-otrakan i na miasto i go popitah za g-n Afifi. Okaza se che tova e toi. Sezam se otvori. Pojela mi priaten polet i pusna kriloto mi po konveira. Az tragnah natatak, no kato se obarnah za posledno pak se pritesnih kato vidiah kak kriloto izgledhashe zasednalo na parvia zavoi na konveira.
Posle se setih che vidiah tabelka zabraniavashta brasnarski nozhcheta v bagaja. Oshte imah edni radia deto prilichaha na bombi i t.k.n. Chudeh se po kakav nacin se osashtestviava obratnata vrazka ako otkriat neshto neredno v bagaja ti...
Posle reshih che nishto ne moga da napravia i prodaljih po koridorite kam terminalite. Na vlizane v nashia tunel minah oshte edna proverka (vkl. gledane na obuvkite mi po rengen). Oshte pomnia imashe niakakvi zabrani da ne nosish technosti i gelove v rachnia si bagaj. Az imah dve butilki devin, ama iavno na ug horata ceniat vodata i ne dopuskat che moje da se kumuflirat bombi v neia.
Nakraia se kachih na samoleta i poletiahme. Vremeto mina dosta barzo. Pretovarvaniata v samoleta i glahneneto na ushite biaha interesni. Useshtashe se turbulenciata ot preminavaniata na inversiite. Nostno Kairo se okaza mnogo krasivo. Edin ogromen kilim ot sveteshti kvartalcheta, patishta i sgradi. Razpoznah Nil. Vidiah osveteni piramidi....
Posle slezohme ot samoleta. Beshe po-toplo i mirishesha na razlichna atmosfera.
Zaradvah se kato vidiah ranicata si na konveira. Vzeh ia i tragnah da izlizam. Kupih si viza za 15 euro. Gledaha mi dalgo i podozritelno pasporta. Pitah edin mitnichar dali da si deklariram paraplanera. Toi ne znaeshe kakvo e tova i me prati da pitam na gisheto za izgubeni bagaji. Tam sashto ne znaeha kakvo e tova i me pratiha da ptam mitnichairia. Reshih che mnogo pitam i prosto mihan prez izhoda za nishto deklarirashtite pokazvaiki si pasporta.
Moiat domakin me posreshtna i s nakraia se otpusnah.
Minahme prez noshtno Kairo (tam jivota e predimno denonoshten). Po ulicite imashe bokluchi kato v BG. Oshte razni grupichki mladeji. Kipeshe jivot. Gamjeshe ot sharenia.
Stignahme do kashtata na moia domakin v Giza. Okaza se v niakvo kvartalche na po-zamojni s ohrani, igrishta i prochie. Kashtata e ogromna. No i semeistvoto e goliamo. Pitbula me gleda nakrivo, no viarvam na domakina che shte me spriatli s nego.
Prashtam sms na jenata. Kapia se i zaspivam.
Spia dobre.
Na drugia den sa sabujdam bodar i lubopiten. Da vidia nebeto, terena, horata.
Zakusihme arabski pitki, vareni iaitza, salata, bob, niakakav sos i mnogo priatno sirene za mazane. Beshe mi trudno da iam boba s hliaba. Vaobshte mnogo sam se lagal che iadeneto s prasti e lesno. Moite biaha kato svinski kopita v sravnenie s chistite prasti na domakinite.
Posle doide i druga uchenik Amra i pochnah s teoriata. Po obed reshihme da se razhodim da potarsim miasto za letene i shtom izlezohme ot ozelenenoto kvatalche vidiah velichieto na pustiniata. Naokolo kipi ogromno stroitelstvo na kvartalcheta zatvoren tip i parvonachalno vsichko izglejda kato ogromna stroitelna ploshtadka, no posle osaznavash che tuka niama pochva. Vsichko e kamani i piasak.
Mestnostta e sravnitelno ploska, no ima niakakvi platza, mini planisnki verigi i obli formi. Slanceto ne be mnogo silno, no kato cialo vemeto e mnogo komfortno. Viatara be silnichak i na parvite probni mesta se otkazahme bez opiti za letene i obuchenie. Posle mejdu novostroiashtite kvartali namerihme oshte mesta, no vsichko ili be tvarde nisko, ili v zaveta na neshto ili niakvi dupki naokolo. Vse pak vidiah edni priatni halmcheta za severni vetrove, ama mi kazaha che bilo blizo do niakva sgrada na slujbata za nacionalna sigurnost i im poviarvah che shte polucha hiliadi kurshumi ako letia naokolo.
Nakraia se varnahme do edno 15 m ridche to universiteta s imeto na prezidenta (ima i vrah s negovoto ime) i iznenadashto lesno i priatno poreiah pred nego. Viatara se okaza ne tolkova turbulenten kolkoto ochakvah i po edno vreme imah chuvstvo che shte se izvadia s razni baloni. Na publikata im i svetnaha ochite i sled oshte malko demonstracii otidohme na edno golf igrishte za nazemno obuchenie. Imashe priaten viatar i edinia uchenik be mnogo shtastliv kogato butnah i se vdigna 2 metra nad zemiata.
Vecherta otidohme na gosti i lafche s Kapitan Hatem - za razlika ot drugi grajdansk piloti toi si e avio fen - bil e motoren i bezmotoren instruktor, zanimava se s avio modelcheta i vaobshte se vijda che e istinski chovek (ne se napraa far4i).
Utre prodaljavame s nazemnite trenirovki posle shte se sreshtenem s edni avio meteorolozi i sledvashtite dni shte izsledvame stranata.
Vaobshte mnogo se radvam na vazmojnosta da proveria meteo znaniata si i po drugi chasti na zemiata. Chuvstvam se kato xc indiana jones
Moite domakini sa uchudeni che ne iskam da gledam piramidite, da iazdia kone i da se gmurkam v cherveno more, no se nadiavam che edin den shte razberat za kakvo stava vapros...
Sledva prodaljenie...